lillian 1961 Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Min datter skrev under husleiekontrakt , som huseier glemte å signere. Huseier har en sin del som leietagere signerte. Kan den være gyldig, nå krever huseier at de skal betale . Det står også at det forutsettes at Nav garanterer for depositum,, noe som ikke Nav har gjort. Hva mener dere .Vennlig hilsen Lillian
ajarRun Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Hun har signert kontrakt? Da er hun selvsagt bundet av den, hun har inngått en avtale. Stilte hun forbehold om at hun kun ville leie dersom hun fikk depositumsgaranti? 3
lillian 1961 Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2016 Hei, og takk for svar. Utleier glemte å signere sin del som min datter tok med seg , og huseier ringte å ga beskjed at de måtte komme tilbake å signere. Noe de ikke gjorde. Utleier stilte forbehold om Navgaranti ogå. Noe som Nav ikke gav, siden min datter ombestemte seg, og fant en bedre egnet bolig . Men jeg presiserer : Min datter skrev under på kopien til utleier . Mens leietakers kont ikkakt er uten utleiers signatur .
Juniper Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 Poenget er jo at din datters signatur var på den, så hun har bundet seg selv om huseier ikke har det. Din datter må innse at når man er voksen så kan man ikke bare "ombestemme seg" etter at man har skrevet under på ting. Man må forholde seg til det man har forpliktet seg til! Jeg forstår at du forsøker å finne et smutthull for å hjelpe datteren din her, men tror det hadde vært mer matnyttig å få en dialog med huseieren og forsøke å forhandle seg ut av kontrakten på en skikkelig måte. Hvis din datter har tatt forebehold om NAV-garanti, og hun ikke får det, så må hun bare fortelle dette videre. I det lange løp er trolig huseier tjent med at datteren din ikke flytter inn. Ungdommer på NAV-garanti er ikke nødvendigvis lønnsomme leieboere! 5
lillian 1961 Skrevet 7. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2016 Hei igjen, og takk for raskt svar. Det var altså huseier som tok forbehold om Navgaranti, og som ikke ble innfridd, kan det være en gyldig grunn til at kontrakten ikke er gyldig . Takk for svar
Juniper Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 2 timer siden, lillian 1961 skrev: Hei igjen, og takk for raskt svar. Det var altså huseier som tok forbehold om Navgaranti, og som ikke ble innfridd, kan det være en gyldig grunn til at kontrakten ikke er gyldig . Takk for svar Ja, det er en mye mer akutell vinkling. Argumenter for det.
MapleSirup Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Hun må uansett betale ut oppsigelsestiden . Leiekontrakten er like gyldig uten utleiers signatur. De kommer seg jo ikke unna de heller.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 14 timer siden, lillian 1961 skrev: Hei igjen, og takk for raskt svar. Det var altså huseier som tok forbehold om Navgaranti, og som ikke ble innfridd, kan det være en gyldig grunn til at kontrakten ikke er gyldig . Takk for svar Men det var din datter som forårsaket at den garantien røk. Her vil selvsagt utleier kreve din datter for de 3 mnd han har krav på. Kontrakten er jo akseptert av din datter - avtalen er inngått. Om utleier har signert eller ikke er av underordnet verdi - han/hun har ingen problemer med å bevise at de to hadde en avtale om at de skulle leige. Hvorfor ville ellers din datter ha signert? Du griper etter halmstrå. Jenta har uansett bare godt av å erfare at valg har konsekvenser. Særlig siden 3 mnd trolig vil svi mer enn kjeft... Anonymkode: f748e...10f 1
lillian 1961 Skrevet 8. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det var din datter som forårsaket at den garantien røk. Her vil selvsagt utleier kreve din datter for de 3 mnd han har krav på. Kontrakten er jo akseptert av din datter - avtalen er inngått. Om utleier har signert eller ikke er av underordnet verdi - han/hun har ingen problemer med å bevise at de to hadde en avtale om at de skulle leige. Hvorfor ville ellers din datter ha signert? Du griper etter halmstrå. Jenta har uansett bare godt av å erfare at valg har konsekvenser. Særlig siden 3 mnd trolig vil svi mer enn kjeft... Anonymkode: f748e...10f Hei, vet ikke hva du meneer med at det var min datter som " forårsaket at garantien røk. Min datter tok ikke kontakt med Nav etter visningen og signering, for de ombestemte seg samme dag. Tenker bare på at navgaranti var ett punkt som krevdes for at kontrakten skulle bli gyldig, og dette punktet ble ikke oppfylt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 "Dessverre er ditt krav om navgaranti ikke oppfylt, dermed regner jeg med at avtalen og leieforholdet ikke ønskes oppfylt fra din side lenger." Det beste din datter kan håpe på er at huseier sier at han ikke vil leie ut til henne uten denne garantien, og sier opp avtalen. Står det forresten skrevet i kontrakten at navgaranti er et krav? Anonymkode: 9d373...7cd
lillian 1961 Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2016 Den 8.1.2016 at 15.11, lillian 1961 skrev: Hei, vet ikke hva du meneer med at det var min datter som " forårsaket at garantien røk. Min datter tok ikke kontakt med Nav etter visningen og signering, for de ombestemte seg samme dag. Tenker bare på at navgaranti var ett punkt som krevdes for at kontrakten skulle bli gyldig, og dette punktet ble ikke oppfylt. Ja , det sto et forbehold om Navgaranti i kontrakten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå