Leo Skrevet 6. oktober 2004 #1 Del Skrevet 6. oktober 2004 Vi er altså et par på h.h.v. 30 og 35. Vi har EN besteforelder igjen og det er BESTEFAR, som er min manns morfar. Han er 80 år og usannsynlig sprek, men å reise fra Trøndelag til Oslo for å besøke oss er noe av det lengste han har reist i hele sitt liv. Familien er redd han skal dø på turen, men det bekymrer meg lite (Han har nettopp hatt lungebetennelse). Blir han syk, er den beste legehjepen i landet så og si rett utenfor døren. Poenget er egentlig at han "tente" med en gang vi lanserte ideen og Leonard reiser gladelig de 50 milene for å hente ham og kjører ham hjem når han måtte ønske det. Jeg bekymrer meg ikke for at han (Bestefar) skal dø på turen, men han er så rastløs, at jeg lurer på hva jeg skal finne på mens han er her? Nasjonalgalleriet interesserer ham garantert ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 6. oktober 2004 #2 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det hørtes koselig ut, Leo. Hmmm, ja - hva kan dere gjøre?? Kanskje han vil være med til stedet deres i Sverige, så kan du skryte av blomstene dine. Nei, vet ikke. Tom for forslag. Har han ingen interesser da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 6. oktober 2004 #3 Del Skrevet 6. oktober 2004 Besteföräldrar kan vara svåra. Men förhoppningsvis vill han vara med ER. Varför inte besöka ett café? Åka en trikk-tur, besöka slottet, akers fästning? Åka tunnelbanan upp till Holmenkollen och fika vid hopptornet? Det finns ett fint idrottsmuseum där över hoppning och friluftsliv. Kanske ett krigsmuseeum? Min farfar hade gillat det (synd att han inte hade lust att lämna hemmet de sista åren...), att besöka bunkrar eller en fästning. så mysigt det låter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #4 Del Skrevet 6. oktober 2004 kanskje han er intressert i å gå på krigsmuseet på Akershus Festning. Slottet...Vigelandsparken? Hva er han av yrke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #5 Del Skrevet 6. oktober 2004 Tror mange kan misunne deg å få bestefar på besøk. så koselig.... han gleder seg og vil sikkert ha ønsker om hva hovedstadoppholdet kan gi han. Det er da så mye en kan gå på i Oslo. Om museum ikke intreserer han, så er det mye ellers å se. Du skriver at det er det lengste han har reist. Har han sett slottet,vigeland, festningen,teknisk museum? kansje bare sitte på Grand cafe og se på livet? Kos dere med besøket. er han en sprek 80 åring, så kjenner jeg mange slike. De er mer oppegående og klare/spreke enn mange 60 åringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 6. oktober 2004 #6 Del Skrevet 6. oktober 2004 Oi! Så heldige dere er. Mine besteforeldre tør ikke å besøke meg. De bor også i Trøndelag! Eldre menn elsker jo gammel historie! Ser bare morfaren min, han tar av når han får snakke om krigen og hvordan norge var før og slikt. Ta han med på museer. Jeg syns du har fått mange gode ideer. Slottet må jo være et must å besøke. Spør hva han har lyst til å se. Gå på caféer og dra på jensen biffhus og spis en GOD biff! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå