AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Vi er et samboerpar med hver vår sønn fra tidligere. I år skulle vi feire jul sammen med mine foreldre hjemme hos oss. Hele familien min bor på en annen kant av landet(Nord/Sør), så vi møtes ikke ofte.Dette hadde vi gledet oss til, men så kom den dårlige nyheten... Pappa skal opereres i romjula for noe de tror er prostatakreft. Julefeiring hos oss er selvsagt avlyst. Jeg har veldig lyst til at vi alle sammen kan feire jul hos min bror (som bor i nærheten av operasjonsstedet), slik at vi likevel kan være sammen. Mine foreldre har ingen planer lenger, og våre planer hjemme ble amputert. Jeg har veldig lyst til å møte pappa før operasjonen, og være med ham, og sønnen min er innstilt på å feire med dem i år. At mormor og morfar ikke kommer på lillejulaften med julegavene har nok også litt å si for guttungen.. Som sagt er hele familien vår på en annen kant av landet, så det blir labert med julegaver på ham denne julaften.Dette ønsker ikke samboer av flere grunner. Bl.a.jobb, dyre flybilletter, sønnen skal til moren sin før nyttår og det vil bli lite julestemning på julaften mtp pappas helse. Alt dette er forståelig, derfor vurderer jeg å dra alene med sønnen min. Min samboer og sønnen vil da være alene her hjemme. Samboers familiemedlemmer har allerede planlagt sin julaften andre steder...Samboer er skuffet over situasjonen, men forstår at jeg vil dra. Men jeg er usikker. Er det egoistisk å dra? Egoistisk å ikke dra? Jeg føler det blir feil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: cff3e...71d
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Vi er et samboerpar med hver vår sønn fra tidligere. I år skulle vi feire jul sammen med mine foreldre hjemme hos oss. Hele familien min bor på en annen kant av landet(Nord/Sør), så vi møtes ikke ofte.Dette hadde vi gledet oss til, men så kom den dårlige nyheten... Pappa skal opereres i romjula for noe de tror er prostatakreft. Julefeiring hos oss er selvsagt avlyst. Jeg har veldig lyst til at vi alle sammen kan feire jul hos min bror (som bor i nærheten av operasjonsstedet), slik at vi likevel kan være sammen. Mine foreldre har ingen planer lenger, og våre planer hjemme ble amputert. Jeg har veldig lyst til å møte pappa før operasjonen, og være med ham, og sønnen min er innstilt på å feire med dem i år. At mormor og morfar ikke kommer på lillejulaften med julegavene har nok også litt å si for guttungen.. Som sagt er hele familien vår på en annen kant av landet, så det blir labert med julegaver på ham denne julaften.Dette ønsker ikke samboer av flere grunner. Bl.a.jobb, dyre flybilletter, sønnen skal til moren sin før nyttår og det vil bli lite julestemning på julaften mtp pappas helse. Alt dette er forståelig, derfor vurderer jeg å dra alene med sønnen min. Min samboer og sønnen vil da være alene her hjemme. Samboers familiemedlemmer har allerede planlagt sin julaften andre steder...Samboer er skuffet over situasjonen, men forstår at jeg vil dra. Men jeg er usikker. Er det egoistisk å dra? Egoistisk å ikke dra? Jeg føler det blir feil uansett hva jeg gjør. Anonymkode: cff3e...71dJeg synes det er selvfølgelig at du drar. Anonymkode: a8db1...ab9 9
Arawis Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Jeg syntes og du burde dra å være med familien din, til tross for dårlig samvittighet ovenfor samboer og bonusbarn. Pappaen din gjennomgår jo en krise, og hadde helt sikkert satt pris på at du var der. Krysser fingrene for at operasjonen går bra! 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Varme tanker til din far og dere. Håper alt går bra!Jeg ville ikke vært i tvil om å dra. Ja, det er kjedelig å splitte dere for jula, men i et slikt tilfelle synes jeg det er mer enn greit å gjøre om på planene. Klem <3 Anonymkode: 22839...6f4 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Jeg syns du skal være hjemme med kjernefamilien din på julaften. Dine foreldre kan jo være hos din bror, og så kan du og din sønn reise til dine foreldre 2.juledag, og være der når din far opereres og ut året. At sønnen din ikke får gave fra dine foreldre før i romjulen må han bare takle og er virkelig ikke et argument i diskusjonen. Anonymkode: 07879...a6c 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Dette er unntakstilstand og klart du skal benytte anledningen til å være sammen med faren din og guttens bestefar noen dager forut for kreftoperasjonen. Hva gjelder din samboer velger han selv å bli hjemme fremfor å følge deg hjem til familien. Dere får bare erkjenne og godta at akkurat denne julen ikke ble helt som planlagt. Det er faktisk ikke krise at kun han og sønnen er sammen i julen, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 5a64e...a41 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Dra! Selvfølgelig, må du dra! Syns dette er ikke noe å diskutere en gang. Jeg hadde satt meg på første fly om det gjaldt min pappa, første fly. Samboeren din har fått tilbud å bli med, han takket nei. Ok, da får han bli hjemme, de har sikkert noe å finne på. Endret 19. desember 2015 av Steve Rogers
Frk.34 Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Kreft er jo dessverre ikke til å spøke med.selv om sannsynligheten er liten, tenk om dette er den siste julen dere får med pappan din. Så du må dra, du kommer til å angre deg for alltid om så skulle være tilfelle.Den eneste som er egoistisk her er faktisk din samboer, som ikke blir med!! 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Dra og feir jul med dine foreldre hos din bror. Det vil gi deg en ro at du får vært med din fat før operasjonen og det er godt for ham og din mor at du er der som støtte. Din mor vil nok spesielt trenge det.Jeg synes din samboer er egoistisk og han skal ta seg sammen og bli med. I en sånn sammenheng vil det t guttene er der bidra til at det nå bli mindre snakk om sykdom og lettere stemning. Han kan evt reise tidligere med barnet, så blir du og din sønn lenger. Anonymkode: c4372...092
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Kreft er jo dessverre ikke til å spøke med.selv om sannsynligheten er liten, tenk om dette er den siste julen dere får med pappan din. Så du må dra, du kommer til å angre deg for alltid om så skulle være tilfelle.Den eneste som er egoistisk her er faktisk din samboer, som ikke blir med!! Dette tenker jeg også!Jeg hadde reist uten å nøle. Det er jo samboeren din som er urimelig her. Jeg synes han burde bli med, for å støtte deg, så får han og sønnen evt. reise litt før, når gutten skal til mor.Hvis han absolutt ikke vil bli med, får han ta en prat med sin familie. Ja de har lagt planer, men jeg sikker på at noen har mulighet for å ta imot 2 ekstra på julaften, i en slik situasjon. Anonymkode: 7d3ad...3e6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Takk for alle innspill og gode ord! Jeg håper og tror det går bra med pappa. Prostatakreft er langsom, og det er stor sjans for å overleve. Men det kan bli en tøff tid fremover for ham. Jeg skulle gjerne hatt samboer og gutten med, men jeg forstår problemer med flybilletter og samvær med mor- hun har nok lagt planer, og det blir synd for både henne og gutten om de må utsatt/avlyst pga meg og min familie. Det er dyrt og dårlig med fly mellom nord og sør så vi har ikke mange tidspunkt/dager å velge mellom.Det med stemninga var nok noe han bare var ærlig og bekymret for der og da. Jeg har vært igjennom noen uvanlige julaften tidligere, så jeg vet at så lenge barna er der, blir det jul uansett.Jeg har bestemt meg for å dra. Samboer skal telle litt på penga og sjekke med søsteren sin og mor til gutten - vi får se hva som skjer. Anonymkode: cff3e...71d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå