AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Del Skrevet 18. desember 2015 Det har bygd seg opp over tid, men nå har jeg fått det opp i halsen. Hva da? Jo, tekstmeldinger. Også kalt SMS. Hva SMS egentlig står for, må gudene vite. Spasmefremkallende Meldings Skitt, sikkert. Takler ikke når jeg hører en ny melding tikke inn og forstyrrer hva enn jeg driver med. Om jeg er i dusjen, ser på tv, lager mat, leser pensum, onanerer. Så er det en eller annen jævel som skal forstyrre. Utrolig kjipt å spekulere på hvilken åndsfraværende potet det kan være som har sendt meg melding, for så å måtte fortsette dusjinga med dette i bakhodet. At det første jeg må gjøre når jeg kommer ut av dusjen er å måtte sjekke mobilen for å se hva det gjelder, er bare bittert. Jeg kunne brukt tiden å ta en hårkur eller ansiktsmaske istedenfor. Men neida, her skal det leses SMS, og skrives tilbake *etterligner skrivebevegelsen med tommeltotten". Er så jævlig lei den bevegelsen, sitte og knote med den jævla tommelen i tide og utide med forsmådde venninner som av en eller annen grunn ser det som en form for bonding å ha hele samtaler via SMS. Det begynner alltid så uskyldig; "Hvordan går det?" "Hvordan gikk det med..?" "Lykke til på eksamen!", "Hva ønsker du deg til jul?", men snart sitter du der og har transformert deg selv til det reneste SMS-orakelet hvor DU skal sitte og besvare dine venninners eksistensielle spørsmål og det som mulig verre er. Nå har jeg blokkert de verste SMS-rytterne i omgangskretsen. De får faen ikke tak i meg lenger! De vet ikke hva som har skjedd, de får ikke mulighet til å avtale kaffe-dates eller når vi skal utveksle julegaver. Til helvete med de, jeg vil ha ro på mobilen! Drittlei av tekstmeldinger! Anonymkode: c3804...84c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Del Skrevet 18. desember 2015 Hatt mobilen på lydløs i årevis og svarer når jeg svarer. Det virker som om du har et tvangsmessig forhold til det hele. Anonymkode: f85c1...d8e 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Del Skrevet 18. desember 2015 Jeg har mobile på lydløs om jeg ikke venter på tlf eller sms. Jeg har ikke lyst til å verne tilgjengelig hele tiden! Anonymkode: 69890...121 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Del Skrevet 18. desember 2015 Sett den i lydløs eller skru den av da Anonymkode: 08da3...632 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 18. desember 2015 #5 Del Skrevet 18. desember 2015 Hvorfor ikke bare skru av meldingslyden og ignorere de som kommer, inntill du er i humør for lese de da? Slik som mange andre av oss gjør. Virker som du er obsessed på mobilen din og må sjekke så fort du hører en lyd og lar deg stresse deg selv av det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. desember 2015 #6 Del Skrevet 18. desember 2015 Enig med de andre her, jeg svarer når jeg har lyst og overskudd, og sånn synes jeg det bør være. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Del Skrevet 18. desember 2015 Men da får du sikkert ro nå som du har blokkert dem. Massevis av tid til å onanere. Hvis de hadde visst hva du tenkte om dem og hvordan du er som person så hadde du sikkert blitt blokkert først. God jul! Anonymkode: 9bd99...98b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 19. desember 2015 #8 Del Skrevet 19. desember 2015 Jeg har hatt mobilen på lydløs i åresvis... Problem solved... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. desember 2015 #9 Del Skrevet 19. desember 2015 Jeg har Garmin Fenix 3 Sapphire, når jeg får en tekstmelding leser jeg den på klokken. Da slipper jeg å gå ut av dusjen eller finne telefonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 19. desember 2015 #10 Del Skrevet 19. desember 2015 Du vet du befinner deg i et i I-land når du leser denne tråden 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 19. desember 2015 #11 Del Skrevet 19. desember 2015 SMS = Short Message Service. Trur eg... ☺ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 19. desember 2015 #12 Del Skrevet 19. desember 2015 Du vet du befinner deg i et i I-land når du leser denne tråden Deilig er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troll! Skrevet 19. desember 2015 #13 Del Skrevet 19. desember 2015 Hatt min tlf på lydløs siden jeg fikk den I juni, funker fjell! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #14 Del Skrevet 19. desember 2015 Syns det er tullete når folk sier de "må være tilgjengelige hele tiden", at sosiale medier er tidstyver, at informasjonssamfunnet ødelegger livene våre osv. Du har faktisk et valg! Du trenger ikke være slave av systemet. Skru av, logg av, og svar eller oppdater når du vil. Så enkelt er det. Anonymkode: ba5e3...38e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #15 Del Skrevet 19. desember 2015 Herregud. Når jeg er og dusjer hører jeg ikke sms på mobilen en gang, når den er i et annet rom. Uansett gjør man jo seg ferdig med det man holder på med. Meldinger kan man vente med å svare på i flere timer. Det er nok du som har et tvangsmessig forhold til dette. Virker som du tror du er veldig viktig også. Venninnene dine aner jo ikke at du har noe i mot å få en melding. De tror vel du synes det er hyggelig, som de fleste andre mennesker synes. Anonymkode: 5c556...664 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #16 Del Skrevet 23. desember 2015 De som tekster har aldri noe viktig, om du har venner som er døv så sett du dem på lyd, da vet du det kan være viktig. Er det viktig ringer man, ellers er det ikke viktig. Svare sms bare om jeg absolutt må, har sånn der hersen 8 -10 uleste sms shit, fleste inneholder ok osv .Lydløs bruker jeg ikke, da jeg ofte får viktige samtaler som avgjør penger :)) Anonymkode: 51e22...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 23. desember 2015 #17 Del Skrevet 23. desember 2015 Er også en del av lydløs-klubben. Synes det fungerer utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #18 Del Skrevet 13. februar 2017 Ofte får jeg beskjeder i fra noen via telefonen, og alle disse har nesten prikk like telefon.numre. Noen av de er venner/bekjente så det gjør ingenting at noen har surret til telefon.numre, tulleringt, ringt i fylla, ringt feil, eller hva enn det er, men noen av de blånekter for at de ringer og skriver (enkelte ting som er skrevet er helt skrudd). Det er nesten så jeg lurte på om noen har gjort alt med vilje. Å ha like telefon numre liksom, for å surre så fælt såpass lenge skal mye til. Noe så kjedelig for en av de som sitter der og ikke skjønner bæret av alt dette virr-varret. Anonymkode: 3555d...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 13. februar 2017 #19 Del Skrevet 13. februar 2017 Lett. Bare la være å svare. Etter en tid vil ingen gidde å melde deg mer da de aldri får svar alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #20 Del Skrevet 13. februar 2017 Noe av det mest irriterende jeg vet om er når folk ikke svarer på meldinger. Det kan være alt fra å finne på ting, til arrangementer o.l, man gjerne vil ha svar på Anonymkode: f4dc5...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå