Gå til innhold

melde fra om en bruker på instagram

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 14 d siden kom det opp bilde av en bruker,når jeg gikk inn. Det var voldsomme saker, syns jeg. Personen er 16 år. Alt er på tysk så jeg forstår det ikke. Ser at en kan si i fra om bruker,ting som ikke har noe på insta å gjøre osv. Jeg meldte ifra. Det går på selvskading. I kveld gikk jeg inn,og der dukker det opp igjen. Selvsagt kan jeg sperre, så jeg slipper å se dette. Jeg tenker på personen som gjør dette. Kan trigge andre unge ustabile personer. 

Insta har ikke lukket ute denne personen, siden den kom opp i kveld. Om dere ser på littleblackbird_ så kan dere vurdere selv. Tar jeg feil?en annen ting er at det dukker opp hos meg,jeg har null intr. Da min konto inneholdet strikking osv...

Anonymkode: 3ae43...dda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal la være. De blir slettet også bare lager de nye. Forferdelige mange sånne kontoer der, men de får støtte og råd fra andre og har ett sted for å få utløp for ting.  Man skjønner jo veldig godt hva det handler om når man leser det hun har skrivd på toppen. 

Skrevet

Jeg synes slike kontoer burde være private. Man må tenke på hva man sprer av slikt materiale. 

Anonymkode: 22267...642

• Liker 1
Skrevet

Så lenge brukeren ikke prøver å oppfordre eller overtale folk til selvskading, så har de lov til å legge ut bildene..

Er bare å blokke personen.
Er en grunn for at flere av de brukerene har "triggerwarning" :)

Skrevet

Jeg har et søskenbarn som har begynt med selvskading. Man kan selvsagt ikke være sikker på at hun ikke hadde funnet det på selv, men hun har begynt i etterkant av å følge en blogger som gjorde dette (hun har også en relasjon til denne bloggeren).

Synes definitivt at disse kontoene bør være (minimum) private, og det bryter strengt tatt Instagram sine retningslinjer å legge ut dette. Dessuten er profilen tilhørende en jente på 16. Om noe, burde instagram kontakte foreldrene hennes og gi beskjed om hva hun legger ut på nett, og at hun må få hjelp snarest.

Om det var mitt barn, var det hva jeg ville ha ønsket, anyways.

Anonymkode: 857a6...925

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...