Gå til innhold

Hva kan jeg bake med

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde tenkt å bake, men vet ikke hva jeg kan bake med natron, sukker, mel, salt, sirup, salt og vaniljesukker.

Er det noen som har noen forslag? 😀

Anonymkode: 2d575...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vaffler!

Dersom du har brød kan du kultivere gjær, og da kan du bake hva som helst. Putt et eple, halvliter vann og et par brødskiver i en blender, hell det i en pose, knytt igjen (få ut all luften), hold den varm med kroppstemperatur. Når poses har blåst seg opp har du fått gjær, da heller du den over i en flaske, så putter du en ballong over tuten til flasken og stikker et hull i den med en nål. La det stå over natten en varm plass (ikke høyere enn 37 grader). Da har du kultivert gjær, bruk litt av det vannet isteden for gjær, husk at du må gjære dritten lengre siden du ikke får like høy konsentrasjon gjær som i gjær fra butikken.

Endret av ambivalentReaction
Skrevet

Vaffler!

Dersom du har brød kan du kultivere gjær, og da kan du bake hva som helst. Putt et eple, halvliter vann og et par brødskiver i en blender, hell det i en pose, knytt igjen (få ut all luften), hold den varm med kroppstemperatur. Når poses har blåst seg opp har du fått gjær, da heller du den over i en flaske, så putter du en ballong over tuten til flasken og stikker et hull i den med en nål. La det stå over natten en varm plass (ikke høyere enn 37 grader). Da har du kultivert gjær, bruk litt av det vannet isteden for gjær, husk at du må gjære dritten lengre siden du ikke får like høy konsentrasjon gjær som i gjær fra butikken.

Det må jeg prøve, tusen takk for svar! 😄

Skrevet

Det må jeg prøve, tusen takk for svar! 😄

Det er også slik man lager cider/vin i fengsel, godt å vite dersom uhellet skulle være ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...