Gå til innhold

Hva er en god unnskyldning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke så lenge til deler av svigerfamilien kommer på besøk. Er livredd dem og blir utslitt hver gang jeg har vært i nærheten av dem. Aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg (de kommer ofte med frekkheter) og skulle ønske jeg kunne vært et annet sted imens samboeren tar dem imot og underholder dem. Det er i så fall første gang... men samboeren min er så "streng", forventer nesten at jeg er tilstede dersom jeg er veldig syk. Så ikke han blir ille til mote. Jeg har sosial angst, er introvert og har for øyeblikket en ekstra sykdom som gjør meg utmattet. Men det holder ikke :( er det noen som har vært i samme båt? 

Anonymkode: feb66...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen gode unnskyldninger; det finnes dårlige og mindre dårlige. Det du tenker på, er en grunn, som er et valid argument til å slippe unna. 

Forklar kjæresten din situasjonen, og han vil nok forstå. Hvis du faktisk har sosial angst, og han ikke forstår det, sier det litt om han. Jeg skjønner uansett at han har forventninger til deg og familien hans, og det viser jo bare at han er såpass glad i deg at han vil inkludere deg skikkelig. Dere kommer sikkert frem til et kompromiss :) 

Klem, og lykke til! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den andre sykdommen? Jeg ville bare dratt ut for å kjøpe en pakke røyk og ta meg et par øl og så kommet tilbake etter 72 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen gode unnskyldninger; det finnes dårlige og mindre dårlige. Det du tenker på, er en grunn, som er et valid argument til å slippe unna. 

Forklar kjæresten din situasjonen, og han vil nok forstå. Hvis du faktisk har sosial angst, og han ikke forstår det, sier det litt om han. Jeg skjønner uansett at han har forventninger til deg og familien hans, og det viser jo bare at han er såpass glad i deg at han vil inkludere deg skikkelig. Dere kommer sikkert frem til et kompromiss :) 

Klem, og lykke til! :klem: 

verste er vel at vi har vært sammen i 8 år og at han fortsatt ikke forstår noenting. Jeg kom hjem fra sykehuset en gang, alvorlig syk og utmattet og psykisk langt nede. Moren hans kom på besøk. Jeg klarte ikke å late som jeg var blid og det ble et helvetes bråk med samboeren som var sååå flau.  Drit i at jeg hadde kjempevondt og var veldig syk liksom (hadde fått mast meg til å komme hjem fra sykehuset og var litt på bedringens vei). Han vil bare skape en fasade. Og jeg må vel være med og late som denne gang og, men nå er jeg faktisk så sur :( at jeg ikke vet om jeg klarer å svelge kamelene. Kanskje det føles bedre om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den andre sykdommen? Jeg ville bare dratt ut for å kjøpe en pakke røyk og ta meg et par øl og så kommet tilbake etter 72 timer.

Lave nivåer av et stoff i kroppen som gir meg symptomet utmattelse. Ja, hadde jeg gjort det den hadde jeg måtte leve med en grinch resten av jula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lave nivåer av et stoff i kroppen som gir meg symptomet utmattelse. Ja, hadde jeg gjort det den hadde jeg måtte leve med en grinch resten av jula

“Perfect love casts out fear. Where there is love there are no demands, no expectations, no dependency. I do not demand that you make me happy; my happiness does not lie in you. If you were to leave me, I will not feel sorry for myself; I enjoy your company immensely, but I do not cling.” Tony De Mello

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

verste er vel at vi har vært sammen i 8 år og at han fortsatt ikke forstår noenting. Jeg kom hjem fra sykehuset en gang, alvorlig syk og utmattet og psykisk langt nede. Moren hans kom på besøk. Jeg klarte ikke å late som jeg var blid og det ble et helvetes bråk med samboeren som var sååå flau.  Drit i at jeg hadde kjempevondt og var veldig syk liksom (hadde fått mast meg til å komme hjem fra sykehuset og var litt på bedringens vei). Han vil bare skape en fasade. Og jeg må vel være med og late som denne gang og, men nå er jeg faktisk så sur :( at jeg ikke vet om jeg klarer å svelge kamelene. Kanskje det føles bedre om noen dager.

Nå skal jeg selvfølgelig ikke råde deg til noe, for jeg vet at et forhold er noe eksklusivt og at det bare er de to partene i selve forholdet som kjenner forholdet, men jeg hadde aldri orket å vært sammen med noen som ikke respekterer plagene og skavankene mine. Et forhold handler jo om å ha en støttespiller som du kan stole på at vil hjelpe deg når du har det ille. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikke kjæresten din vil være ærlig om hvordan du føler deg med familien sin, så må vel nesten du være det. Jeg vet det ikke er enkelt når man har sosial angst, men i lengden er det mye bedre at folk rundt deg vet at du sliter med det. Da viser de forståelse, ikke skuffelse eller sinne når du avlyser i siste liten eller forsvinner over tid.

Samboeren min sliter veldig med sosial angst, tourettes og depresjon. Den eneste måten å takle det på, har for oss vært å være ærlig med de nærmeste om hvordan han har det, og hvorfor han av og til melder seg ut/velger å stå over ting. Så setter de mer pris på det når han føler seg i stand til å delta, og ingen spør hvor han har vært eller hvorfor han vart borte. 

Anonymkode: 10811...02f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...