Gå til innhold

Tror jeg betalte for lite porto, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte frimerker på forhånd for å sende julekort. Men så la jeg ved et kort ekstra kort i noen av konvoluttene med en tilleggshilsen. Dette blir da til sammen over 20g som er det jeg har betalt porto for. Brevene er allerede sendt ut uten returadresse, og jeg er veldig redd for at vennene mine skal bli fakturert med ekstra 50 kr eller noe i straffegebyr. Hva skal jeg gjøre? Hvordan vil i såfall brevet se ut når de får det? Skal jeg advare dem på forhånd og tilby meg å vippse over pengene? Kan jeg ringe til posten og ordne det? Er det en sjangse for at posten bare lar det gå?

Anonymkode: e9c6c...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er heldig blir de ikke plukket ut i kontroll, men de er blitt ganske "nazi" på å plukke ut porto brev.  Ellers blir bevene sendt frem, men stemplet med "porto kontrollert, underfrankert sending" evt regning blir sendt ut i etterkant til mottaker om ikke avsender er merket.  Selv mener jeg at en kan være litt fleksibel i jula, og plukker ikke ut brev som tydelig bare kanskje er litt over vekt. Fikk selv et kort som var kontrollert, det veide 21 g. Det gjenstår å se om det blir registret da, kanskje de som skriver porto regning er litt mer fleksible. Men det er lurt å veie brevene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det gå og spør vennene dine i ettertid. Dersom de har fått gebyr tilbyr du deg å betale det.

Evt så kan du gi dem en heads up og si at du dekker det (evt at de bare skal la være å betale dersom det er løsningn du ville valgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...