Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp, bot

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Her er det ikke gjort noe straffbart. Det var et uhell, som dessverre gikk ut over tredjepart. Avvis kravet og be butikken gå rettens vei dersom de skal fremme det. Forhold deg skriftlig til dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Blondie65 skrev:

Her er det ikke gjort noe straffbart. Det var et uhell, som dessverre gikk ut over tredjepart. Avvis kravet og be butikken gå rettens vei dersom de skal fremme det. Forhold deg skriftlig til dem.

Endelig et fornuftig ord! 
Jeg blir helt matt av alle innsenderne som ingenting vet, men som likevel føler seg kallet til å svare. 

• Liker 2
Skrevet

Det jo ikke bot, det er snakk om erstatning for noe du ødela?

Bot kommer evt på toppen av evt ertatning, dersom man blir anmeldt og dømt for forholdet. Djises...

Anonymkode: aaf79...c7e

Skrevet

Håper det ordner seg for deg, TS. 

Det siklende svinet som trakasserte dere burde ha fått regningen, men det er vel mer en hypotetisk ønsketenkning enn en reell mulighet.

Ros til deg for at du lærte ham ei lekse. Forhåpentligvis gjør han ikke DET igjen.

Anonymkode: c87f6...047

Skrevet

Så lenge du går på VGS skal foreldrene dine forsørge deg. Har de ikke råd vil Nav hjelpe. 

Anonymkode: 48a75...09b

Gjest Castielz
Skrevet

Så, vold med hærværksom følge?
Håper du tar dette som en lærepenge.

Skrevet
1 minutt siden, Castielz skrev:

Så, vold med hærværksom følge?
Håper du tar dette som en lærepenge.

Du kan åpenbart ikke noe om juss. Vold og hærverk er forøvrig ikke nevnt i straffeloven, det er da legemsfornærmelse og skadeverk. Men skadeverk krever forsett, altså at hun prøvde å ødelegge vinduet og ingen har tenkt til å anmelde henne for legemsfornærmelse (ikke det at hun ville bli dømt). 

Skrevet

Tja, du har altså gått fysisk til angrep på en annen person, og gjennom den voldshandlingen knust ett vindu? Det er ikke ett hendelig uhell. Når noen trakasserer deg verbalt går du ikke fysisk til angrep. Du har ingenting å tjene på at saken tas videre, gå for avbetaling. 

Anonymkode: 6e1ec...5b7

Skrevet
Den 21. desember 2015 at 6.34, Vox_populi skrev:

Endelig et fornuftig ord! 
Jeg blir helt matt av alle innsenderne som ingenting vet, men som likevel føler seg kallet til å svare. 

Som ingenting vet? Ekstremt merkelig måte å ordlegge seg på. Yoda Munch?

Anonymkode: f05ed...e58

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som ingenting vet? Ekstremt merkelig måte å ordlegge seg på. Yoda Munch?

Anonymkode: f05ed...e58

Yoda Munch? :ler:

Anonymkode: 9a29b...209

• Liker 2
Skrevet
Den 21.12.2015 at 19.25, AnonymBruker skrev:

Tja, du har altså gått fysisk til angrep på en annen person, og gjennom den voldshandlingen knust ett vindu? Det er ikke ett hendelig uhell. Når noen trakasserer deg verbalt går du ikke fysisk til angrep. Du har ingenting å tjene på at saken tas videre, gå for avbetaling. 

Anonymkode: 6e1ec...5b7

Tullball. Ingen forsett, så da blir det avbetaling i forliksrådet med mindre hun klarer å sno seg unna. Da har hun tid til å spare også, tar nok lang tid før saken kommer opp.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som ingenting vet? Ekstremt merkelig måte å ordlegge seg på.

Nei, uttrykksmåten er alminnelig - det er bare du som ikke kjenner til den. Men følg med når jeg og andre skrivekyndige har ordet, så kan du sikkert plukke opp ett og annet som er nytt for deg. Det er i hvert fall positivt at du legger merke til slikt, da har du mulighet til å forbedre ditt språk.

• Liker 2
Skrevet
Den Friday, December 18, 2015 at 16.16, AnonymBruker skrev:

Skal holde meg kort her. Jeg er 18 år og må betale 14.000 kr for ei knust rute. Jeg bor for meg selv, går på skole på heltid. Jig har ingen penger på bok, heller ingen foreldre som kan hjelpe meg. 

Bedriften der jeg knuste ruta krever nå innbetalingen. Jeg ringte selv politiet og sa jeg hadde gjort det. Nå truer de med å anmelde meg. Jeg har ingen mulighet til å betale dette! Det er en mangemillionær som eier denne butikken, og hadde jeg ikke meldt meg så hadde de måtte betalt selv uansett, så må jo være mulig å inngå et kompromiss i det minste?? Trenger virkelig hjelp her, sliter psykisk pga dette og er redd og kvalm hele tiden. 

Anonymkode: 0b76f...9f7

Ser frustrasjonen din her..... det var en dum ting à gjøre -men! - Du burde kunne få til en betalingsavtale... 

Vet IKke om hvorfor du gjorde dette,men skjønner at du er nervøs! Prøv å slappe av litt - du meldte deg selv- det er bra... sjekk litt om du kan få gratis advokathjelp,om du kan få litt hjelp I Banken osv det ordner seg nok!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...