Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Gateprostituert drept i Oslo:http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/innenriks/drap/42453796/http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/drap/innenriks/oslo/42446397/"Sandeva var et del av Oslos prostitusjonsmiljø, og solgte sex utendørs, blant annet under ei bru i Kongens gate ved Akershus Festning, et kjent sted for sexsalg i Oslo.(...)Galina Sandeva ble funnet død av venninner som var ute og lette etter henne, fordi hun var borte fra miljøet. De fant henne død på parkeringsplassen på Bispekaia og politiet ble varslet.Siste sikre observasjon av henne er ved Stena Line-kaia noen få hundre meter fra åstedet, ved 20.30 tiden onsdag." Dette er noe som feminister absolutt bør ta på sin kappe, og gå offentlig ut og beklage, ettersom de har vært den primære pådriveren for å tvinge prostitusjonsyrket under jorden, og med det gjøre arbeidssituasjonen til prostituerte i Norge mer desperat - og direkte farlig. Galina Sandevas blod er på deres hender. Var den gode seksualmoralen virkelig verdt det? Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
hjelpme4 Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Gateprostituert drept i Oslo:http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/innenriks/drap/42453796/http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/drap/innenriks/oslo/42446397/"Sandeva var et del av Oslos prostitusjonsmiljø, og solgte sex utendørs, blant annet under ei bru i Kongens gate ved Akershus Festning, et kjent sted for sexsalg i Oslo.(...)Galina Sandeva ble funnet død av venninner som var ute og lette etter henne, fordi hun var borte fra miljøet. De fant henne død på parkeringsplassen på Bispekaia og politiet ble varslet.Siste sikre observasjon av henne er ved Stena Line-kaia noen få hundre meter fra åstedet, ved 20.30 tiden onsdag." Dette er noe som feminister absolutt bør ta på sin kappe, og gå offentlig ut og beklage, ettersom de har vært den primære pådriveren for å tvinge prostitusjonsyrket under jorden, og med det gjøre arbeidssituasjonen til prostituerte i Norge mer desperat - og direkte farlig. Galina Sandevas blod er på deres hender.hahah,hysterisk. Hva skjer med all hatet mot feminister? Det viker helt uforståelig for meg 25
Gjest Blomsterert Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Gateprostituert drept i Oslo:http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/innenriks/drap/42453796/http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/drap/innenriks/oslo/42446397/"Sandeva var et del av Oslos prostitusjonsmiljø, og solgte sex utendørs, blant annet under ei bru i Kongens gate ved Akershus Festning, et kjent sted for sexsalg i Oslo.(...)Galina Sandeva ble funnet død av venninner som var ute og lette etter henne, fordi hun var borte fra miljøet. De fant henne død på parkeringsplassen på Bispekaia og politiet ble varslet.Siste sikre observasjon av henne er ved Stena Line-kaia noen få hundre meter fra åstedet, ved 20.30 tiden onsdag." Dette er noe som feminister absolutt bør ta på sin kappe, og gå offentlig ut og beklage, ettersom de har vært den primære pådriveren for å tvinge prostitusjonsyrket under jorden, og med det gjøre arbeidssituasjonen til prostituerte i Norge mer desperat - og direkte farlig. Galina Sandevas blod er på deres hender.Herregud.Mye rart en skal lese her.Men forundrer meg ikke om noen lar seg provosere av dette.Det mener jeg vil være svært uintelligent.Som jeg også betrakter dette innlegget for å være.Skriver ikke mer.
Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 (endret) hahah,hysterisk. Hva skjer med all hatet mot feminister? Det viker helt uforståelig for megSammenhengen mellom feministisk ideologi og dette drapet har jeg forklart i åpningsinnlegget. Så om du lurer på "hva som skjer" når det gjelder denne tråden, foreslår jeg at du leser åpningsinnlegget - om du evner det.Herregud.Mye rart en skal lese her.Men forundrer meg ikke om noen lar seg provosere av dette.Det mener jeg vil være svært uintelligent.Som jeg også betrakter dette innlegget for å være.Skriver ikke mer.Takk for et meget relevant og ikke minst intelligent tilsvar. Her var det mange gode motargumenter. Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
Gjest Tigress Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Hmm, no er vel dette forbodet mot sexkjøp noko som blei vedteke i Stortinget. Der sit det politikarar som er valde av folket, i alle fall dei som både har røysterett og som gadd å røyste. Slik at dette må ein skulde på alle dei som røysta på politkarane som kom inn på tinget.
Gjest Blomsterert Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Sammenhengen mellom feministisk ideologi og dette drapet har jeg forklart i åpningsinnlegget. Så om du lurer på "hva som skjer" når det gjelder denne tråden, foreslår jeg at du leser åpningsinnlegget - om du evner det.Takk for et meget relevant og ikke minst intelligent tilsvar. Her var det mange gode motargumenter.Når du faktisk klarer å bruke denne saken som angrep på feminister er du bak mål.Totalt.Snakk om kynisme.Burde kanskje skrevet det.Men NÅ har jeg forklart og sagt mitt.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Når du faktisk klarer å bruke denne saken som angrep på feminister er du bak mål.Totalt.Snakk om kynisme.Burde kanskje skrevet det.Men NÅ har jeg forklart og sagt mitt.Du har enda ikke kommet med et eneste argument for hvorfor TS sitt åpningsinnlegg ikke er relevant, noe det i høyeste grad er. Anonymkode: 2e454...ba5 1
Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Når du faktisk klarer å bruke denne saken som angrep på feminister er du bak mål.Totalt.Snakk om kynisme.Burde kanskje skrevet det.Men NÅ har jeg forklart og sagt mitt.Du har fortsatt ikke forklart noe som helst. Bare mer oppgulp uten argumenter. Lær av hun over deg (Tigress), som faktisk klarte å komme med et motargument, og presentere en logisk tankerekke. Hmm, no er vel dette forbodet mot sexkjøp noko som blei vedteke i Stortinget. Der sit det politikarar som er valde av folket, i alle fall dei som både har røysterett og som gadd å røyste. Slik at dette må ein skulde på alle dei som røysta på politkarane som kom inn på tinget. Helt klart at alle som har stemt for sexkjøpsloven - og de som har stemt på dem - bør ta dette på sin kappe, enten man definerer seg som feminist eller ei. Men ny-feminismen står helt sentralt som ideologi i det som er bakgrunnen for sexkjøpsloven, og ny-feminister er det mange av både i Arbeiderpartiet og SV. Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
Mann 42 Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Sammenhengen mellom feministisk ideologi og dette drapet har jeg forklart i åpningsinnlegget. Så om du lurer på "hva som skjer" når det gjelder denne tråden, foreslår jeg at du leser åpningsinnlegget - om du evner det.Takk for et meget relevant og ikke minst intelligent tilsvar. Her var det mange gode motargumenter.JEg kan ikke helt se at du har forklart hvilken sammenheng det er mellom feministisk ideologi og mord på prostituerte. Kan du være litt mer spesifikk enn å si at "dette er feministenes skyld"? For det er egentlig mer en påstand enn en forklaring. 9
Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 (endret) JEg kan ikke helt se at du har forklart hvilken sammenheng det er mellom feministisk ideologi og mord på prostituerte. Kan du være litt mer spesifikk enn å si at "dette er feministenes skyld"? For det er egentlig mer en påstand enn en forklaring. Står forklart i åpningsinnlegget:Gateprostituert drept i Oslo:http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/innenriks/drap/42453796/http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/drap/innenriks/oslo/42446397/"Sandeva var et del av Oslos prostitusjonsmiljø, og solgte sex utendørs, blant annet under ei bru i Kongens gate ved Akershus Festning, et kjent sted for sexsalg i Oslo.(...)Galina Sandeva ble funnet død av venninner som var ute og lette etter henne, fordi hun var borte fra miljøet. De fant henne død på parkeringsplassen på Bispekaia og politiet ble varslet.Siste sikre observasjon av henne er ved Stena Line-kaia noen få hundre meter fra åstedet, ved 20.30 tiden onsdag." Dette er noe som feminister absolutt bør ta på sin kappe, og gå offentlig ut og beklage, ettersom de har vært den primære pådriveren for å tvinge prostitusjonsyrket under jorden, og med det gjøre arbeidssituasjonen til prostituerte i Norge mer desperat - og direkte farlig. Galina Sandevas blod er på deres hender. Var den gode seksualmoralen virkelig verdt det?Men om du mener at jeg skal dokumentere feministers fiendtlige holdninger til prostitusjonsyrket, vil jeg først vite om dette er noe du seriøst ikke har fått med deg - eller om du bare later som om du er uinformert. For det blir litt som å be noen dokumentere at jorda ikke er flat. Om du følger litt med i samfunnet, er du sikkert også klar over at feminister generelt ikke akkurat ser med varme øyne på prostitusjonsyrket, og har vært sterke pådrivere for politiske tiltak som er ment å gjøre kjøp og salg av sex vanskeligere. Så jeg spør deg nå i fullt alvor: Må jeg virkelig dokumentere dette for deg, eller kan jeg få slippe? Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Hahahahahhaha! Dette var virkelig så hysterisk tåpelig, takk for dagens latter. Anonymkode: 734ce...0ca 12
Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Hahahahahhaha! Dette var virkelig så hysterisk tåpelig, takk for dagens latter. Anonymkode: 734ce...0caWow. Av 7 svar så langt har jeg fått ett motargument, to som ikke kan lese skikkelig, og tre-fire sånne "hahaha jeg trenger ikke argumentere min sak fordi jeg har en livmor" type svar. Nivået på KG har tydeligvis sunket betraktelig siden sist. Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #13 Skrevet 18. desember 2015 Gateprostituert drept i Oslo:http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/innenriks/drap/42453796/http://www.dagbladet.no/2015/12/18/nyheter/drap/innenriks/oslo/42446397/"Sandeva var et del av Oslos prostitusjonsmiljø, og solgte sex utendørs, blant annet under ei bru i Kongens gate ved Akershus Festning, et kjent sted for sexsalg i Oslo.(...)Galina Sandeva ble funnet død av venninner som var ute og lette etter henne, fordi hun var borte fra miljøet. De fant henne død på parkeringsplassen på Bispekaia og politiet ble varslet.Siste sikre observasjon av henne er ved Stena Line-kaia noen få hundre meter fra åstedet, ved 20.30 tiden onsdag." Dette er noe som feminister absolutt bør ta på sin kappe, og gå offentlig ut og beklage, ettersom de har vært den primære pådriveren for å tvinge prostitusjonsyrket under jorden, og med det gjøre arbeidssituasjonen til prostituerte i Norge mer desperat - og direkte farlig. Galina Sandevas blod er på deres hender. Var den gode seksualmoralen virkelig verdt det?Du snur saken fullstendig på hodet. Det er dette feminister kjemper mot; at kvinner er objekter som kan kjøpes og selges. Slike hendelser vil forekomme også med legalisering, men lovforbud reduserer både omfanget av pristitusjon og dermed risikoen for at det skjer og der reduserer markedet og mulighetene for traficking. Jeg foreslår at du setter deg inn i hva prostitusjon handler om mht negative ringvirkninger. Dette drapet skyldes kun en eller flere menns syke syn på kvinner og det bekjempes IKKE med legalisering. Anonymkode: 5ad8e...30e 18
Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #14 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Du snur saken fullstendig på hodet. Det er dette feminister kjemper mot; at kvinner er objekter som kan kjøpes og selges. Slike hendelser vil forekomme også med legalisering, men lovforbud reduserer både omfanget av pristitusjon og dermed risikoen for at det skjer og der reduserer markedet og mulighetene for traficking. Jeg foreslår at du setter deg inn i hva prostitusjon handler om mht negative ringvirkninger. Dette drapet skyldes kun en eller flere menns syke syn på kvinner og det bekjempes IKKE med legalisering. Anonymkode: 5ad8e...30eMen dersom feministers intensjoner virkelig er så gode som det du påstår, og man har slik en omsorg for de prostituerte, hvorfor har da feminister så mye imot å høre på hva de prostituerte selv mener om sexkjøpsloven? Syns du ikke det er en smule overformyndende - og ikke så rent lite kvinnefiendtlig - å bare ignorere hva de kvinnene som dette faktisk angår mener om saken?http://www.ba.no/nyheter/prostituerte-mener-sexkjopsloven-hindrer-tips-om-ulovlige-forhold/s/1-41-7481925http://forskning.no/content/sexkjopsloven-fremmer-menneskehandel Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
Mann 42 Skrevet 18. desember 2015 #15 Skrevet 18. desember 2015 Står forklart i åpningsinnlegget:Men om du mener at jeg skal dokumentere feministers fiendtlige holdninger til prostitusjonsyrket, vil jeg først vite om dette er noe du seriøst ikke har fått med deg - eller om du bare later som om du er uinformert. For det blir litt som å be noen dokumentere at jorda ikke er flat. Om du følger litt med i samfunnet, er du sikkert også klar over at feminister generelt ikke akkurat ser med varme øyne på prostitusjonsyrket, og har vært sterke pådrivere for politiske tiltak som er ment å gjøre kjøp og salg av sex vanskeligere. Så jeg spør deg nå i fullt alvor: Må jeg virkelig dokumentere dette for deg, eller kan jeg få slippe?Nei, jeg mener at hvs du mener at feministisk ideologi er ansvarlig for at disse mordene skjedde, så bør du kunne forklare det litt mer eksplisitt enn bare å si at det er feminsiters feil. Hvilken konkret forbindelse er det mellom at feminister ikke liker prostitusjon, og mord på prostituerte? Og jeg svarer deg, i full alvor, ja, du må virkelig dokumentere denne sammenhengen. Iallfall om du ønsker at noen skal ta dine påstander på alvor. Det ser ikke ut til at noen gjør det foreløpig, så her er din store sjanse. 12
Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #16 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Nei, jeg mener at hvs du mener at feministisk ideologi er ansvarlig for at disse mordene skjedde, så bør du kunne forklare det litt mer eksplisitt enn bare å si at det er feminsiters feil. Hvilken konkret forbindelse er det mellom at feminister ikke liker prostitusjon, og mord på prostituerte? Og jeg svarer deg, i full alvor, ja, du må virkelig dokumentere denne sammenhengen. Iallfall om du ønsker at noen skal ta dine påstander på alvor. Det ser ikke ut til at noen gjør det foreløpig, så her er din store sjanse. Dette er noe som feminister absolutt bør ta på sin kappe, og gå offentlig ut og beklage, ettersom de har vært den primære pådriveren for å tvinge prostitusjonsyrket under jorden, og med det gjøre arbeidssituasjonen til prostituerte i Norge mer desperat - og direkte farlig. Galina Sandevas blod er på deres hender. Var den gode seksualmoralen virkelig verdt det?Og her kan du lese mer om hva feminister mener om prostitusjon og sexkjøpsloven:https://www.sv.no/blog/2014/08/11/behold-sexkjopsloven/http://nordnorskdebatt.no/article/malet-loven-var-aldrihttp://www.bt.no/meninger/debatt/Sexkjopsloven-har-lyktes-3043997.htmlDu kan sikkert Google deg fram til flere linker selv, med søkeord som "SV", "Arbeiderpartiet", "Feministisk Front", "Ottar", "feminisme", "sexkjøpsloven" og "prostitusjon".Needless to say: Feminister liker ikke prostitusjon, og vil gjøre det de kan for å holde det ulovlig og under jorden. Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
Mann 42 Skrevet 18. desember 2015 #17 Skrevet 18. desember 2015 Du snur saken fullstendig på hodet. Det er dette feminister kjemper mot; at kvinner er objekter som kan kjøpes og selges. Slike hendelser vil forekomme også med legalisering, men lovforbud reduserer både omfanget av pristitusjon og dermed risikoen for at det skjer og der reduserer markedet og mulighetene for traficking. Jeg foreslår at du setter deg inn i hva prostitusjon handler om mht negative ringvirkninger. Dette drapet skyldes kun en eller flere menns syke syn på kvinner og det bekjempes IKKE med legalisering. Anonymkode: 5ad8e...30eNå syns jeg det er du som snur saken på hodet, for sexkjøpsloven rammer bare kundene og gjør virksomheten for selvstendige prostituerte vanskeligere. Der de før kunne møte sine kunder uten fare for at hverken de selv eller kundene skulle få problemer med politiet, må de nå gjøre det mer fordekt. Det manglet ikke på advarsler om at sexkjøpsloven ikke ville ha andre konsekvenser enn at prostitusjonen ble mer usynlig og gikk under jorda, noe som ville gjøre det vanskeligere å overvåke den og gjøre det vanskeligere å hjelpe jentene som er prostituerte. Og sånn har det vel i det alt vesentlige blitt, også. 3
Mann 42 Skrevet 18. desember 2015 #18 Skrevet 18. desember 2015 Jeg syns sexkjøpsloven var direkte tåpelig og var blant dem som mente at den ikke ville ha andre konsekvenser enn at prostitusjonsmarkedet gikk under jorda. Men jeg kan fortsatt ikke se noen direkte sammenheng mellom den og de mordene som Franke Ann forsøker å gi feministene ansvaret for.. På hvilken måte fører feministisk ideologi til at det blir begått et mord? Prostituerte ble utsatt for mye dritt før sexkjøpsloven også. De ble banket opp, voldtatt, truet på livet, og i noen tilfeller også myrdet. Det er fordi mange av kundene ikke er bedre enn dyr. For ikke å snakke om hallikene. Men ingen av delene ble skapt av sexkjøpsloven.Så, Franke Ann: Hvor er den konkrete forbindelsen til feministene? 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #19 Skrevet 18. desember 2015 Det er ingen andre som skal påta seg skylden enn morderen selv, om det er en feminist gjenstår å se. Anonymkode: 7ac0c...ff7 6
Gjest Franke Ann Skrevet 18. desember 2015 #20 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Det er ingen andre som skal påta seg skylden enn morderen selv, om det er en feminist gjenstår å se.Anonymkode: 7ac0c...ff7Morderen har selvsagt hovedskylden, det er det ikke noe å si på. Men man er også ansvarlig for konsekvensene av den politikken man støtter opp om. Så feminister bør helt klart også ta det her på sin kappe - rent etisk/moralsk (ikke juridisk). Endret 18. desember 2015 av Franke Ann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå