Gå til innhold

Er dette å være en god mor?

Miranda16

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Miranda16 skrev:

Er delevis enig med deg. Tror det også handler om alder. Noen har vært helt ned i 16 år og når man er ung voksen så tror man svært ofte, at man er voksen og vet alt om livet. Er ganske tydelig når man leser, men det er nok mye  selvforsvarsmekanismer. Jeg følte jeg ikke var voksen før jeg var sent i 20-årene og det skjønte jeg ikke før jeg var det.. Man kan jo si de gir avkall på det å snuse på livet og høste andre erfaringer. Hele deres identitet kretser stor sett om å være mor. Ser at mange mister mange venner fordi de må ta seg av barn og de bloggene jeg har lest om unge mødre har måttet satt utfdannelse og ordinære jobber på hold. Mange av disse mødrene uttrykker at det ikke er utdannelse og  "festing, leve livet" som definerer dem og at de er like gode mødre som dem som er eldre. Er ganske uenig i dette. Jeg mener at summen av alt man gjør i livet definerer en og at det er viktig å ta med seg disse i oppdragelse av barn. Skulle jeg selv valgt, ville jeg heller blitt oppdratt av en kvinne i slutten av 20-årene enn en på 17 for å si det sånn

Vel, de er jo definert av sitt morskap, det er det eneste de har som gir dem en viss status, at det faktum at de skulle ha holdt sine ben samlet og fokusert på utdannelse istedet for kjæresteri er noe de forhåpentligvis forstår en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 12/19/2015 at 16.31, Blomsterert skrev:

Javel.Da forstår jeg granskingen din.Men forstår da ikke hvorfor en ikke griper inn.Hva skal en vente for? Hvis dette åpenbart skader barna? Kan du forklare meg det?

Saa du forstaar ikke at det er et overgrep aa dele det mest intime fra dobesook til gudene vet hva ,totalt blottlagt av noen falske egosentriske moodre?? De moodrene hadde trengt beskyttelse mot seg selv men det mest graverende er hvordan de utnytte barna sine.  Kommer deg asap inn I nesten 2016 der oppegaaende folk selvfoolgelig reagerer paa slik asosial og tankeloos oppforsel!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lillakitty skrev:

Saa du forstaar ikke at det er et overgrep aa dele det mest intime fra dobesook til gudene vet hva ,totalt blottlagt av noen falske egosentriske moodre?? De moodrene hadde trengt beskyttelse mot seg selv men det mest graverende er hvordan de utnytte barna sine.  Kommer deg asap inn I nesten 2016 der oppegaaende folk selvfoolgelig reagerer paa slik asosial og tankeloos oppforsel!.

Jeg tror at i Norge har det nok ikke vært spesielt fokus på offentlig eksponering av barn fordi det ikke vært et større problem før sosiale medier har kommet til .Hva slags langtidsseffekt eksponering av barn vil ha, har  derfor ikke  fagfolk i Norge så lang erfaring. Hittil har  det det største fokuset i media og sosiale medier vært  på bloggerene som rollemodeller og mindre hvordan blogging påvirker  barna deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...