Gå til innhold

kyllingkjøttdeig som gikk ut på dato 14.12, fortsatt spiselig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 22ad8...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frossen? Ja

I vanlig kjøleskap: Nei

Anonymkode: d5ce0...84a

• Liker 1
Skrevet

ville ikke spist den,hvis den ikke har vært fryst da.

Men åpne pakken og lukt ,lukta på dårlig kylllingkjøttdeig er veldig lett og kjenne igjen.

• Liker 1
Skrevet

Spiser aldri kylling eller sjømat som er over dato. Det meste annet ser jeg an...

• Liker 1
Skrevet

Kyllingkjøttdeig har merking som sier: "Holdbar til". Og ikke "best før". Det vil si at holdbarhetsdato er absolutt (pluss noen små timer, selvfølgelig. Den blir ikke selvfølgelig ikke dårlig på slaget midnatt....)

Styr unna hvis holdbarhetsdatoen er 4 dager på overtid! 

Holdbarhet på fersk kylling (og sjømat samt farseprodukter av kjøtt) skal man ikke kimse av. 

• Liker 1
Skrevet

Om den har vært frossen...selvfølgelig. Hvis ikke..dump den! 😜

• Liker 1
Skrevet

Frossen: ja 

Kjøleskap: nei 

• Liker 1
Skrevet

Nei, du kan risikere å bli veldig dårlig. Sjømann og kyllingprodukter er noe av det siste jeg ville kimset med.

• Liker 1
Skrevet

Nei, du kan risikere å bli veldig dårlig. Sjømann og kyllingprodukter er noe av det siste jeg ville kimset med.

Enig

Kyllingkjøtt er særdeles lettbedervelig

Anonymkode: f7730...ef5

• Liker 2
Skrevet

Sant. Sjømenn kødder man ikke med...  😜

• Liker 1
Skrevet

Enig

Kyllingkjøtt er særdeles lettbedervelig

Anonymkode: f7730...ef5 

man merker fort om den er dårlig når du åpner den. Brukt lukt og smakssansen og egen intiusjon. Best før dato går jeg aldri etter...

Anonymkode: 2f65e...5d6

• Liker 1
Skrevet

man merker fort om den er dårlig når du åpner den. Brukt lukt og smakssansen og egen intiusjon. Best før dato går jeg aldri etter...

Kyllingkjøtt har aldri "best før" dato. Den har "holdbar til" dato. Veldig stor forskjell på disse! 

Skrevet

Kyllingkjøtt har aldri "best før" dato. Den har "holdbar til" dato. Veldig stor forskjell på disse! 

Allikevel bruke sunn fornuft mhp lukt og smak. Kjøtt i dag er pakkwt lufttett med gass i som gjør ting holdbart. Tror du at kjøttet er bra dagen før og dårlig dagen etter holdbar til datoen? I Norge hiver vi tonnevis av mat pga av den holdningen. Folk trenger å lære seg  å vurdere maten ut i fra nese, smak, utsseende... Tro meg er maten dårlig klarer du ikke å ha den i munnen eller svelge... Akkurat som når man suger og svelger pølse, dårlig pølse klarer man ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...