Gå til innhold

Er dette dårlige venninner? Døm selv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da arrangerer man ikke for alle, men for de som svarer. Om man er en stor gjeng er det ikke alltid alle har anledning, eller vet om de kommer til å ha tid. Finn en eller to som har lyst til å finne på noe, så poster dere i gruppa at "Jeg og X og Y skal på Kino for å se en film på onsdag, tenkte kanskje noen glass vin etterpå. Noen flere som vil være med?" Det er sånn vi gjør det, iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morgendis

Jeg er lite glad i ekskludering og synes det er en uting, men i de tilfellene du nevner så kan det virke som om du muligens er litt for passiv? Om du virker lite interessert så kan jeg forstå at du muligens blir litt "glemt" i planleggingen. Det koster de lite å sende en melding å si i fra, men om de som stadig vekk prøver å få i gang ting uten noe særlig respons så kan jeg forstå de, på en måte. 

Du får velge om dette er mennesker du vil ha i livet ditt eller ikke. Om det er det ville jeg tatt en prat med de og vært ærlig om hvordan du føler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du egentlig ikke er en venninne, men at du bare tror det.. Eller at du ikke viser noe interesse for å være med på noe. Eventuelt svarer tregt, slik at de ikke gidder å vente på deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg spørre deg:

Tar du initiativ til noe? Hva bringer du inn i vennskapet? Inviterer du dem hjem/på fest?

Noen er veldig gratispassasjerer. De tar aldri initiativ, sjekker aldri flybilletter, hotellmuligheter, hytter eller konserter. De er alltid "bare med". Inviterer heller aldri venner med seg når de selv blir invitert andre steder. Jeg har dropper noen venninner som er sosiale snyltere. Hvordan er du? Når tok du sist initiativ og hva bidro du med på siste tur av praktiske forberedelser?

Hvis du føler det er veldig mye bra med dem utenom dette ville jeg spurt om det var noe jeg gjorde som førte til at de planla uten meg. Hvis du tar initiativ, inviterer og inkludere og dette likevel er sånn det er, ville jeg droppet dem og funnet meg andre å være med.

Anonymkode: 7f6cb...e4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle eksemplene dine er relativt vanlige syns jeg.
Man er ikke dårlig venninde selvom man er spontan og ikke rekker å si fra til alle.

Anonymkode: 25f1a...8a8

Hvis man ikke rekker si i fra en gang så er det forståelig, men hvis det er et mønster så er det noe helt annet. Man kan ikke "ta" noen for at de ikke rekker å gi beskjed eller glemmer, men det er en subtil form for utestengelse hvis det er en vane. 

Anonymkode: 90ad5...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de er veldog innteressert i å være sammen med deg😳

Anonymkode: 4df22...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg så virker det kanskje litt som at du ikke virker helt interessert og at det kanskje derfor blir sånn? Snakker du noe med dem utenom den gruppa? Tar du noe initiativ til å finne dato? Er du ei som ofte svarer diffust om at du kommer/skal være med, også dukker du ikke opp? Finnes grenser for hvor ofte man gidder å ordne istand ting for venninner som ikke svarer, ikke dukker opp eller tar noe initiativ til å være med. Vennskap er noe to stykker må jobbe med, eller så dør det ut dersom det bare er den ene parten eller ingen som gjør noe. Dersom det er sånn at dere henger mye sammen og du viser initiativ til å ville være sammen med dem så syns jeg det er dårlig gjort. 

Anonymkode: d3037...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Du bør ikke regne de som venninner. De oppfører seg som at de egentlig ikke ønsker å være med deg. Du bør slutte å være med i Facebookgrupper som de er med i. Jeg vil også anbefale deg å avinstallere snapchat. Til slutt vil jeg anbefale deg om å bruke tid med andre folk, prøv å finne nye venner andre steder. Venner som vil deg vel, som du kan stole på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke regne de som venninner. De oppfører seg som at de egentlig ikke ønsker å være med deg. Du bør slutte å være med i Facebookgrupper som de er med i. Jeg vil også anbefale deg å avinstallere snapchat. Til slutt vil jeg anbefale deg om å bruke tid med andre folk, prøv å finne nye venner andre steder. Venner som vil deg vel, som du kan stole på. 

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta litt initiativ selv til å arrangere? Det er ganske slitsomt å prøve å arrangere noe når noen venninner aldri klarer å gi en klar tilbakemelding på om de kan/vil være med. Noen er slik at de forventer at alle andre ordner opp, styrer og kommer med forslag og tar avgjørelsene og så skal de selv bare henge seg med hvis det tilfeldigvis passer seg for dem.

Anonymkode: e23e0...ff7

Enig, er selv en typisk "arrangør" i vennegjengen, og kjenner meg veldig igjen. De som "prøver å få det til"- men som man aldri vet kan før i siste liten, de faller automatisk utenfor,

Anonymkode: 71141...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi lager slike grupper dør de også ut om ingen tar initiativ i de, og det hender noen bare har møttes og tenker de har lyst til å ta turen uansett. Gjerne de som laget gruppen i utgangspunktet. Har aldri sett noe feil med det selv. Er jeg aktiv i facebookgruppen/chatten så er jeg en av de som drar, er jeg ikke blir jeg igjen hjemme. Vi tar det litt for gitt at de som vil dra er de som er aktive. 

Når det kommer til vinkvelden hørtes det litt rart ut, men du sa jo kanskje uten å komme med noen oppdatering senere. Jeg ville sendt en melding den dagen det var, og sagt "jeg rekker vin i kveld om tilbudet fortsatt står" slik at se visste jeg ville være med. Om noen hadde kommet med at de skulle prøve å rekke det når jeg inviterte ville jeg tatt det som at se antagelig ikke hadde tid. Jeg ville vel uansett spurt samme dag, men hadde syntes det var merkelig at jeg måtte spørre når det var du som sa kanskje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg opplevd at mange venninner tar ting veldig spontant eller dag for dag, så om de snakker om en ting man skal gjøre sammen, kan det være endret til neste helg eller lignende. Da er det ikke så nøye hvem som er med, bare man gjennomfører det man har planlagt virker det som.

Men jeg hadde ikke orket det der med å føle meg som den som bare henger med. Man skal jo føle deg verdsatt i et vennskap. Tenk på om du trives i deres selskap, om de gir deg positiv energi og om du rett og slett liker å være med dem. Det kan jo virke som du bryr deg nok til at dette irriterer deg. Så jeg ville tatt meg en tenkerunde på om jeg enda ville hatt de som venner, og hvis jeg enda ville, hadde jeg virket litt mer engasjert, og eventuelt tatt opp det at jeg hadde følt meg litt utelatt tidligere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12/19/2015 at 11.23, AnonymBruker skrev:

Jo, dette kalles "dårlig venninne". Rekker man å si ifra til den ene, rekker man å si ifra til den andre. Men typisk for dem som holder andre utenfor å komme med unnskyldninger som "Oj, glemte å si ifra til deg" eller "Trodde ikke du ville være med". Det er lov å se litt lenger enn sin egen nesetipp.

Anonymkode: 0b9b7...2ae

Helt enig. Alle klarer å si i fra om de bare gidder. Synes ikke det er greit at ts blir holdt utenfor. Tror jeg hadde lett etter nye venner som faktisk vil gå sammen med deg. Surt når man planlegger ting og de bare drar uten å si ifra. Dårlig gjort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker som en utrolig barnslig oppførsel fra venninnene dine sin side. Jeg forstår deg veldig godt, jeg ville også følt det på samme måte. Synes ikke dette virker som noen veldig gode venninner, for de hadde virkelig stått på for å få med alle vil jeg tro. Men er det de samme som hele tiden gjør ting uten noen av dere andre, eller varierer det mellom de fem andre i vennegjengen? Har også vært borti noe lignende tidligere, der man plutselig får snap eller det plutselig er en status på Facebook, men jeg valgte bare å ikke bry meg om det. Jeg og ei venninne følte det samme, så vi tok det opp med dem til slutt. Jeg syntes det var så barnslig oppførsel som ikke hører hjemme noe sted, så det var greit å si ifra - men igjen, det er jo gjerne enklere når man er flere om det. Og så tenker jeg som folk har nevnt før meg; har man tid til å si ifra til noen og planlegge en tur, da har man tid til å si ifra til alle. 

Endret av letterbomb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...