AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Del Skrevet 18. desember 2015 Heisann Jeg har venninner som kan invitere meg med på ting og legge planer med meg, men så hører jeg plutselig ikke noe mer før jeg plutselig får en snap(bilde) av at de har dratt uten å si noe. Eksempel 1:Jeg ble invitert i en Facebook gruppe hvor det ble diskutert om vi (flere venninner på 6 stk) skulle reise til London før jul å handle julegaver ol. Det ble diskutert dato og hvor lenge vi skulle være der eventuelt, men det ble aldri bestemt noe fast egentlig. Temaet døde litt ut, og det ble plutselig ikke så mye snakk om denne turen likevel. Så får jeg plutselig snap fra ei av disse venninnene i dag av hun og to av de andre i denne gruppa er på flyplassen og klar til avreise. Jeg trodde turen var kansellert siden ingen pratet om den lenger, men noen av dem har tydeligvis bestilt tur likevel. Jeg har ikke hørt et pip.Eksempel 2: Samme venninnegjeng. Hun ene venninna inviterte meg bort på vinkveld forrige helg, og jeg sa jeg skulle prøve å rekke det så godt jeg kunne. Kvelden kom og plutselig får jeg snap av at de allerede hadde dratt på en annen fest og mye tideligere enn vi hadde planlagt, uten å gi beskjed.Eksempel 3: Det ble snakk om å reise på hyttetur i slutten av november. Ingen fast dato ble satt. Hørte ikke noe mer om denne hytteturen før jeg plutselig ser en oppdatering på Facebook hvor "Karen", "Monika" og "Stine" poser med langrennskina på. Jeg sendte en melding og lurte på om de hadde dratt, og da svarte de hun ene: "Ja, vi bare dro spontant. Du må bli med neste gang :)" Det virker som de driter i om jeg er med eller ikke. At de kun inviterer for å være hyggelig Hvis jeg skal være med på ting så må jeg være "på" konstant, ellers har de plutselig bare avtalt noe og dratt uten meg. Er det ikke vanlig å melde i fra i god tid om at man planlegger å gjøre noe, for å så få en bekreftelse på hvem som skal være med og ikke?Er dette dårlige venninner eller er det jeg som er sensitiv her? Anonymkode: 3a1a1...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Del Skrevet 18. desember 2015 Kan legge til at vi er i midten av tyve årene. TS Anonymkode: 3a1a1...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Del Skrevet 18. desember 2015 De oppfører seg ikke som om de er i midten av tyveårene. De oppfører seg ikke en gang som om de er kommet i midten av tenårene.De vil fortsette å tråkke på deg, fordi de ikke har den omtanken for deg. Du må komme deg ut og vekk fra de. De kommer bare til å såre deg enda mer. Anonymkode: 579a5...9d0 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Del Skrevet 18. desember 2015 Dette er ikke venninner. Glem dem og finn noen andre, de er dessverre ikke interessert i å være med deg. Da hadde du vært med de. Anonymkode: 28e87...c83 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 18. desember 2015 #5 Del Skrevet 18. desember 2015 1. Virker som kommunikasjonen var dårlig. Spurte du i ettertid om det ville bli noe av reisen? Din interesse for turen ville kanskje spilt en rolle. 2. Virker som om du egentlig ikke var helt sikker på om du skulle dra. Var det noen garanti for at du skulle dukke opp? 3. Denne derimot syntes jeg var rar og mistenkelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 18. desember 2015 #6 Del Skrevet 18. desember 2015 kan virke som de andre har mer kontakt utenom treffes, mobil osv., og du er bare med på en gruppe på facebook, 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 18. desember 2015 #7 Del Skrevet 18. desember 2015 Dette her hadde jeg bare meldt meg ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. desember 2015 #8 Del Skrevet 18. desember 2015 Heisann Jeg har venninner som kan invitere meg med på ting og legge planer med meg, men så hører jeg plutselig ikke noe mer før jeg plutselig får en snap(bilde) av at de har dratt uten å si noe. Eksempel 1:Jeg ble invitert i en Facebook gruppe hvor det ble diskutert om vi (flere venninner på 6 stk) skulle reise til London før jul å handle julegaver ol. Det ble diskutert dato og hvor lenge vi skulle være der eventuelt, men det ble aldri bestemt noe fast egentlig. Temaet døde litt ut, og det ble plutselig ikke så mye snakk om denne turen likevel. Så får jeg plutselig snap fra ei av disse venninnene i dag av hun og to av de andre i denne gruppa er på flyplassen og klar til avreise. Jeg trodde turen var kansellert siden ingen pratet om den lenger, men noen av dem har tydeligvis bestilt tur likevel. Jeg har ikke hørt et pip.Eksempel 2: Samme venninnegjeng. Hun ene venninna inviterte meg bort på vinkveld forrige helg, og jeg sa jeg skulle prøve å rekke det så godt jeg kunne. Kvelden kom og plutselig får jeg snap av at de allerede hadde dratt på en annen fest og mye tideligere enn vi hadde planlagt, uten å gi beskjed.Eksempel 3: Det ble snakk om å reise på hyttetur i slutten av november. Ingen fast dato ble satt. Hørte ikke noe mer om denne hytteturen før jeg plutselig ser en oppdatering på Facebook hvor "Karen", "Monika" og "Stine" poser med langrennskina på. Jeg sendte en melding og lurte på om de hadde dratt, og da svarte de hun ene: "Ja, vi bare dro spontant. Du må bli med neste gang :)" Det virker som de driter i om jeg er med eller ikke. At de kun inviterer for å være hyggelig Hvis jeg skal være med på ting så må jeg være "på" konstant, ellers har de plutselig bare avtalt noe og dratt uten meg. Er det ikke vanlig å melde i fra i god tid om at man planlegger å gjøre noe, for å så få en bekreftelse på hvem som skal være med og ikke?Er dette dårlige venninner eller er det jeg som er sensitiv her?Anonymkode: 3a1a1...a87Det høres jo ikke helt greit ut. Når du sier at du blir invitert med på ting og legger planer, og de deretter holder deg utenfor, og gjennomfører planene, hadde jeg selv blitt sint.Det første eksempelet med London tur, hadde jeg blitt skuffet over! Send en snap tilbake med: "Glemte dere meg?" Neida, men det er dårlig gjort synes jeg. Om ikke de ønsket å ha deg med, kan de heller være ærlige om det.Jeg ville tatt det opp med dem, og høre hvorfor de gjør dette. Du spør om de er dårlige venninner, og det ønsker jeg egentlig ikke å besvare - for det er noe du selv må føle på, og finne ut av. Kanskje tenker de ikke over hvordan de behandler deg, men det er uansett lurt å ta opp dette med dem. Og alt i alt må du se helheten utover disse hendelsene: er dette gode venner som gir deg MER glede og positivitet i livet, enn irritasjon og negativitet? Selv har jeg bryte kontakten med flere venner det siste året, nettopp på grunn av dette. I disse vennskapene har det selvsagt vært noe positivt, men når det blir mer dårlig enn godt i et vennskap over lenger tid, føler i hvert fall ikke jeg at disse vennskapene er noe jeg vil bygge videre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klaveret Skrevet 18. desember 2015 #9 Del Skrevet 18. desember 2015 Kanskje er de dårlige venninner. Kanskje viser du så liten interesse at de tror du ikke er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 18. desember 2015 #10 Del Skrevet 18. desember 2015 Heisann Jeg har venninner som kan invitere meg med på ting og legge planer med meg, men så hører jeg plutselig ikke noe mer før jeg plutselig får en snap(bilde) av at de har dratt uten å si noe. Eksempel 1:Jeg ble invitert i en Facebook gruppe hvor det ble diskutert om vi (flere venninner på 6 stk) skulle reise til London før jul å handle julegaver ol. Det ble diskutert dato og hvor lenge vi skulle være der eventuelt, men det ble aldri bestemt noe fast egentlig. Temaet døde litt ut, og det ble plutselig ikke så mye snakk om denne turen likevel. Så får jeg plutselig snap fra ei av disse venninnene i dag av hun og to av de andre i denne gruppa er på flyplassen og klar til avreise. Jeg trodde turen var kansellert siden ingen pratet om den lenger, men noen av dem har tydeligvis bestilt tur likevel. Jeg har ikke hørt et pip.Eksempel 2: Samme venninnegjeng. Hun ene venninna inviterte meg bort på vinkveld forrige helg, og jeg sa jeg skulle prøve å rekke det så godt jeg kunne. Kvelden kom og plutselig får jeg snap av at de allerede hadde dratt på en annen fest og mye tideligere enn vi hadde planlagt, uten å gi beskjed.Eksempel 3: Det ble snakk om å reise på hyttetur i slutten av november. Ingen fast dato ble satt. Hørte ikke noe mer om denne hytteturen før jeg plutselig ser en oppdatering på Facebook hvor "Karen", "Monika" og "Stine" poser med langrennskina på. Jeg sendte en melding og lurte på om de hadde dratt, og da svarte de hun ene: "Ja, vi bare dro spontant. Du må bli med neste gang :)" Det virker som de driter i om jeg er med eller ikke. At de kun inviterer for å være hyggelig Hvis jeg skal være med på ting så må jeg være "på" konstant, ellers har de plutselig bare avtalt noe og dratt uten meg. Er det ikke vanlig å melde i fra i god tid om at man planlegger å gjøre noe, for å så få en bekreftelse på hvem som skal være med og ikke?Er dette dårlige venninner eller er det jeg som er sensitiv her?Anonymkode: 3a1a1...a87Jeg får en følelse av at du selv ikke tar intiativ,og dermed venter på at de skal fortsette med "å gi deg beskjed?" Eks 2 var jo ingen avtale da du skriver at du skulle PRØVE så godt du kunne.De kan jo ikke sitte å vente I TILFELLE du dukker opp når de får lyst til å gjøre annet.Ta kontakt og intiativ selv,vær litt "med".Det kan faktisk være sånn at de ikke tror du er videre interessert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Del Skrevet 18. desember 2015 Ja,de er dårlige venninner.Er de misunnelig på deg kanskje?Har du bedre jobb,penere utseende eller flottere kjæreste enn dem?Eller prøver de bare å holde deg nede?Det ligger alltid noe bak lik oppførsel.Det er ikke tilfeldig at de "glemmer" deg hver gang. Har selv en venninne som er litt lik i oppførsel.Ingen av oss har barn,så vi har kun oss selv å ta med på tur.Vi planla en kort tur til London i løpet av året,men det ble aldri noe av da hun jobber hver helg og det var så vanskelig å ta fri.Tiden går,og hun forteller plutselig en dag at hun skal på 2 ukers sydentur med en kusine (som jeg også kjenner og har tilbragt tid sammen med).Da var det plutselig null problem å ta seg fri..tydeligvis..Forrige uke spurte hun om jeg hadde planer for neste års sommerferie.Jeg svarte at jeg ikke hadde tenkt på det enda,men at jeg var åpen for for forslag.Da kvitret hun tilbake at hun hadde lagt planer allerede,og skulle dra på ferie med denne kusinen igjen....Spør aldri om jeg vil bli med noe steder,og vi har vært nære venninner i over 15 år.Aldri vært noe sted på tur sammen. Anonymkode: 959e1...cc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #12 Del Skrevet 18. desember 2015 Alle eksemplene dine er relativt vanlige syns jeg.Man er ikke dårlig venninde selvom man er spontan og ikke rekker å si fra til alle. Anonymkode: 25f1a...8a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Del Skrevet 19. desember 2015 Det er dårlig gjort. Jeg ville sett meg om etter en ny vennegjeng. Anonymkode: 1029b...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. desember 2015 #14 Del Skrevet 19. desember 2015 Alle eksemplene dine er relativt vanlige syns jeg.Man er ikke dårlig venninde selvom man er spontan og ikke rekker å si fra til alle.Anonymkode: 25f1a...8a8Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #15 Del Skrevet 19. desember 2015 Alle eksemplene dine er relativt vanlige syns jeg.Man er ikke dårlig venninde selvom man er spontan og ikke rekker å si fra til alle.Anonymkode: 25f1a...8a8Jo, dette kalles "dårlig venninne". Rekker man å si ifra til den ene, rekker man å si ifra til den andre. Men typisk for dem som holder andre utenfor å komme med unnskyldninger som "Oj, glemte å si ifra til deg" eller "Trodde ikke du ville være med". Det er lov å se litt lenger enn sin egen nesetipp. Anonymkode: 0b9b7...2ae 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red-Ruby Skrevet 19. desember 2015 #16 Del Skrevet 19. desember 2015 Alle eksemplene dine er relativt vanlige syns jeg.Man er ikke dårlig venninde selvom man er spontan og ikke rekker å si fra til alle.Anonymkode: 25f1a...8a8Alt man vil skal skje, det skjer. Hadde de villet ha ts med, så hadde de klart å si ifra. Syns det er utrolig dårlig gjort å legge planer med henne, for så å utføre dem uten henne. Det hadde tatt dem to sekunder å skrive "bestiller billett til den 3. januar jeg" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 19. desember 2015 #17 Del Skrevet 19. desember 2015 Vet hvordan det føles. Man kan heller ikke kjefte på de, for da kan de neste gang ha deg med men stenge deg ute på turen. Da er det bedre å bli stengt ute til å begynne med, enn å dilte etter folk fra morningen til kvelden.Det skal ikke være sånn at man skal gi tilsnakk til folk for å få bli med. Da ville jeg prøvd å få andre venner. Det er typisk at i alle venneflokker blir hvertfall én det tredje hjul. Jeg hadde ikke orket å dilte etter. Noen passer bedre i flokker mens andre passer bedre å være med kun én venn om gangen. Jeg tilhører sistenevnte. Det er mye koseligere, og jeg skjønner nesten ikke at folk orker å være med 8 folk samtidig. Man skulle tro de måtte løpe ut av et brennende hus når noen skriver at de ''ikke fikk tid'' til å si ifra fordi de var så spontant. Please.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #18 Del Skrevet 19. desember 2015 Ja, er nok litt dårlig gjort å eksludere noen dersom man allerede har pratet om man skal gjøre konkrete tingen. Selvfølgelig helt greit at ikke alle bli inkludert i alle aktiviteter, men når man først har "invitert", så er det merkelig å "avinvitere" folk.Men i de turtilfellene du beskriver, høres det ut som du bare sitter å venter på på å høre noe mer, men ikke tar initativet selv til å høre med de andre om "hvordan blir det med londonturen? Skal vi prøve å få det til den og den helgen?". Kun basert på det du skriver, kan det framstå som du bare venter på at andre skal fikse ordne og foreslå. Hvis det er fakta, kan det godt hende at dine venninner ikke alltid gidder å inkludere deg, fordi det kan virke som du ikke er såå intressert.Jeg kan tenke meg at de tre venninne som dro på den londonturen, treffes ofter utenom, og derfor har planlat turen mer "spontant" som de sier, siden de ikke fikk mye konkret feedback på facebookeventet. Det var jo ikke sånn at du var den eneste som ble eksludert i det tilfelle. Selvom det var spontant fra deres side, hadde det jo kostet lite å sende en sms til de andre på gruppa og sagt "da har vi litt spontant bestillt billetter til london den og den datoen. bare å henge seg på:)" Sannsynligvis klikker de tre godt sammen og ville dra alene, men da burde de latt være å spørre flere i første omgang.Men uansett, så oppfører de seg litt kjipt, og ser nok kanskje ikke på deg som like god vennine som du gjør med de. Anonymkode: 9909b...1c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flyvefisken Skrevet 19. desember 2015 #19 Del Skrevet 19. desember 2015 Er det de samme fra vennegjengen som gjør ting sammen? Det kan jo hende de isåfall er en liten gjeng inni gjengen, det er ganske vanlig. Jeg ville egentlig bare konfrontert dem og spurt hvorfor de ikke sa i fra til meg, om jeg var deg. Om du ikke har sagt noe før kan det jo være de tror du egentlig ikke ville være med, men om du gjør det klart at du ikke synes det er grei oppførsel, så ser du jo neste gang om de tar mer hensyn eller ikke. Du kan jo også ta initiativet til å finne på noe selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #20 Del Skrevet 19. desember 2015 Ta litt initiativ selv til å arrangere? Det er ganske slitsomt å prøve å arrangere noe når noen venninner aldri klarer å gi en klar tilbakemelding på om de kan/vil være med. Noen er slik at de forventer at alle andre ordner opp, styrer og kommer med forslag og tar avgjørelsene og så skal de selv bare henge seg med hvis det tilfeldigvis passer seg for dem. Anonymkode: e23e0...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå