AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Noen som anbefaler Amsterdam og hva må man oppleve?tenker å bestille tur til samboer men blir det for lite med 2 dager i den byen?? Anonymkode: 7d44c...1d1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 To dager er mye bedre enn ingenting. Hvis det er den tiden dere har til rådighet. Blir det bare en overnatting?Jeg ville ikke lagt for mye program hvis dere har kort tid. Da blir det mest stress. Men en tur med kanalbåt om været er greit, er en fin måte å se byen fra vannet på. Turene pleier å ta en times tid. Jeg ville gjort dette etter å ha ruslet rundt en stund, når dere begynner å bli slitne i bena.Liker dere museum/kunst, har Amsterdam mye å by på. Van gogh-museet er såpass lite at du får sett veldig mye på relativt kort tid. Anne Frank-huset er interessant hvis dere vil se hvor/hvordan hun bodde.Når jeg er på Amsterdam-tur med min mann, pleier vi å gå fra pub til pub (de har mange flotte, gamle puber i byen og veldig masse spennende øl) og spise god mat innimellom. Gjerne hele dagen. Med litt shopping innimellom. Pubene er høydepunktet på turene våre.Jeg ville sjekket i kalenderen hva som skjer den natta dere er der. Få med dere en konsert med kjente eller ukjente artister (Melkweg/Paradiso er to relativt store konsertarenaer ved Leidseplein), eller se om det går noe spennende på en av byens mange filmklubber! Det finnes også jazzkafeer/blueskafeer som ofte har live musikk. Hvis dere liker standup eller den slags underholdning på engelsk, kan det være OK å se Boom Chicago på Leidseplein. Dit drar jeg innimellom når jeg har med venner som ikke snakker nederlandsk. Der sitter du ved langbord og kan spise eller drikke under forestillingen. Anonymkode: 62046...49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå