Gå til innhold

Storfamilie og jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange tanter, onkler og søskenbarn har barna deres? Treffes dere i jula?

Anonymkode: 29aa7...0a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, treffes ikke. De er spredt over hele landet også.

Anonymkode: 2b426...aed

Skrevet

De har ganske mange (7 søskenbarn, 5 par tanter og onkler). Vi feirer jul på to steder: julaften i nord, 3. juledag reiser vi sørover der vi tilbringer resten av ferien, for å besøke alle. Blir mye reising med to små i bilen, kan ikke si jeg gleder meg til det. To reisedager hver vei (kan ikke sitte i bilen 10-11 timer en dag med små barn). Men vi synes det er verdt det å pleie kontakt med familien, og vi er glade for at vi faktisk har noen å besøke, så jeg prøver å ikke la all reisinga stresse meg... :)

Tette og gode familiebånd kommer ikke av seg selv.

Anonymkode: e2a18...5a5

Skrevet

4 tanter, 2 onkler og 2 søskenbarn. Treffer omtrent halvparten (min side) da de bor i samme by som oss. Mannens familie bor en 3 timers flytur unna som blir altfor dyr for oss i jula.

Anonymkode: b0d47...bcc

Skrevet

min datter har tre sett med tanter/onkler og sju søskenbarn på min side, mine stebarn har to sett med tanter/onkler og fem søskenbarn på far sin side. Og nei, vi kommer nok ikke til å se noen av de i jula :-(

Anonymkode: b8b6f...89d

Skrevet

Felles barn har ingen søskenbarn på min side, kun onkel, tante, besteforeldre og oldeforeldre. Skal være med dem fra lillejulaften til 2.juledag. Da treffer vi også familien på både min mors og fars side.

3.juledag kommer stebarn til oss. Samboer har ikke like mye kontakt med sin familie, de har heller ingen tradisjoner med selskaper, men vi blir å besøke dem slik at barna får truffet familien. På den siden har barna 5 søskenbarn, besteforeldre og tanter og onkler.

Anonymkode: 5e0a2...360

Skrevet

Våra barn har sex söskenbarn på fars sida, och två par med tante/onkel.

Ett par gifta besteföräldrar, och två par skilda+partner.  Det finns några "plastsyskon/söskenbarn" i ste-besteföräldrar men inga vi ser på som familj.

Vi kommer inte att träffa någon i jul. Det är för långt att resa och min man jobbar över helgerna. Den besteförälder som bor nära kommer resa bort med sin nye partner och den familjen. Vi kommer ses till dagen före nyår.

vi blir fyra på julafton och inget mer firande

Skrevet

Stor familie, men feirer i små grupper rundt omkring. At alle skal samles blir bare styr, og jeg tror egentlig ikke noen er så gira på det. Har av og til tenkt at vi kunne tatt inn på hotell engang hele gjengen, det kunne gått an. :)

Anonymkode: 91809...95b

Skrevet

1 søskenbarn, 3 tanter, 5 onkler. 

Det varierer hvor mye vi ser dem i jula alt etter som hvor vi feirer. Våre familier bor på ulike kanter av landet.

Anonymkode: 4a32e...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...