AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Ikke tåler (jada, påvist)Jordbærhvetemelnøttermandlerpærereplersoyabønnermelkeggehvitebønnerhvit fiskrotfrukt/grønnsakernektarinerplommerHvilke middager vil utgjøre en variert og riktig kost? Er litt under normalt aktiv, men planegger å trene mer snart. Anonymkode: d1a21...abc
nelipot Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Kyllingfilet og ris med frukt og grønt (det du tåler av grønnsaker, med mindre du er allergisk mot absolutt ALT)Laks med laktosefri rømme, sitron, ris, osv (med mindre det er melkeallergi du har?)
Pringle Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Hva mener du med rotfrukt/grønnsaker? Tåler du ingen grønnsaker? Eller gjelder det bare rotgrønnsaker? Potet og søtpotet er utelukket?Hvis jeg forstår deg riktig, kan du fremdeles spise det meste.Til middag... stivelse: Ris - alle typer, og risnudler. Byggryn, bløtes ut over natten og kokes som ris. Mais, frossen, hermetisk eller tørket og bløtlagt. Polenta. Hirse. Tapioka. Eller rugbrød. Kjøtt/fisk/egg: Eggeplomme. Rød fisk - laks, ørret. Skalldyr - reker, kreps, hummer, skjell, snegler. Kylling, kalkun, svin, lam, storfe.Grønnsaker: Alt som vokser over bakken - blader, stilker, frukter. Feks: Salat, blomkål, erter, paprika.Til andre måltider... Rugbrød, igjen. Havregryn, ris, hirse, lag grøt med melkeerstatning (havre/rismelk). All annen frukt - banan, melon, fersken?, ananas, blåbær, pasjonsfrukt, appelsin...Alle grønnsaker du kan spise.Kjøttpålegg.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Takk for svar tåler kun appelsin og klementin av frukt... tror brokkoli og blomkål går greit. Men blir det ikke ensformig ? Laks burde gå bra. Ris og. Ikke melk. Ikke rismelk /havremelk. Synes det er kvalmt. Men hvor mye forskjellig burde man spise? F.eks hvordan blir tallerkenmodellen med min diett? Anonymkode: d1a21...abc
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 1 kilo bacon!jeg skjønner at det var et forsøk på å være morsom men jeg tåler faktisk ikke det heller. Har gallestein. Anonymkode: d1a21...abc
Rumle Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Jeg får ikke helt tak i hva du kan spise av grønnsaker. Er det kun blomkål/brokkoli du kan spise? Og linser og andre bønner enn soyabønner - tåler du det? Og hva med kokosmelk? Endret 18. desember 2015 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Jeg får ikke helt tak i hva du kan spise av grønnsaker. Er det kun blomkål/brokkoli du kan spise? Og linser og andre bønner enn soyabønner - tåler du det? Og hva med kokosmelk? Kokos går fint. Nei, tåler ikke andre bønner heller. Ingen bønner. Tror jeg tåler potet. Og salater. Og tomat og paprika. Og stangselleri og purre. Og løk Anonymkode: d1a21...abc
Pringle Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Takk for svar tåler kun appelsin og klementin av frukt... tror brokkoli og blomkål går greit. Men blir det ikke ensformig ? Laks burde gå bra. Ris og. Ikke melk. Ikke rismelk /havremelk. Synes det er kvalmt. Men hvor mye forskjellig burde man spise? F.eks hvordan blir tallerkenmodellen med min diett? Anonymkode: d1a21...abcOk, da dropper du melkeerstatningene. Du kan lage grøt på bare vann også. Jeg vil absolutt anbefale deg å spise så variert du bare kan av det du faktisk kan spise. (Tror det er en risiko for å utvikle mer allergier om man "overdoserer" noe.) Tallerkenmodellen blir for deg som for alle andre; hovedregelen er 1/3 av hver av stivelse, kjøtt og grønnsaker - eller 1/5 stivelse og 2/5 hver av grønnsaker og kjøtt hvis man skal ned i vekt. (Det er noe som bare fungerer med typisk middagsmat; frokost, lunsj og andre måltider følger andre maler.)
MiniMjau Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 Avocado? Spises på brød, i salat, som guacamole/dip/saus.
Cowboy Lotte Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Tåler heller ikke grønnsaker eller fisk. Det er ikke påvist, men jeg merker på kroppen at jeg blir dårlig av det. Det kroppen min har godt av og tåler bra er alt av rødt kjøtt, sauser, poteter, fløte, rømme og masse sjokolade og rødvin. Sunt, godt og enkelt. Endret 18. desember 2015 av Cowboy Lotte
Rumle Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 Kanskje du kan prøve deg på litt forskjellig asiatiske retter? Nå er jeg ikke sååå bevandret i det selv, men tenker at de ofte inneholder en del av det du kan spise? Ellers så kan de jo lett tilpasses. Finnes utrolig mange gode curry/kokosmelkbaserte retter som du kan ha ris til, og da er det jo perfekt å bruke både potet, blomkål, brokkoli, paprika og løk. Og supper! Finnes et hav av slike oppskrifter på nett, prøv å google med ingredienser du vil bruke, så får du masse forslag Avocado er supert til det meste, jeg spiser som oftes 1-2 hver dag. Spesielt bra med tomat, ikke bare smaksmessing, men også ernæringsmessig
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #13 Skrevet 18. desember 2015 Kanskje du kan prøve deg på litt forskjellig asiatiske retter? Nå er jeg ikke sååå bevandret i det selv, men tenker at de ofte inneholder en del av det du kan spise? Ellers så kan de jo lett tilpasses. Finnes utrolig mange gode curry/kokosmelkbaserte retter som du kan ha ris til, og da er det jo perfekt å bruke både potet, blomkål, brokkoli, paprika og løk. Og supper! Finnes et hav av slike oppskrifter på nett, prøv å google med ingredienser du vil bruke, så får du masse forslag Avocado er supert til det meste, jeg spiser som oftes 1-2 hver dag. Spesielt bra med tomat, ikke bare smaksmessing, men også ernæringsmessig er glad i guacamole Anonymkode: d1a21...abc
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #14 Skrevet 18. desember 2015 Tåler heller ikke grønnsaker eller fisk. Det er ikke påvist, men jeg merker på kroppen at jeg blir dårlig av det. Det kroppen min har godt av og tåler bra er alt av rødt kjøtt, sauser, poteter, fløte, rømme og masse sjokolade og rødvin. Sunt, godt og enkelt.høres bra ut Anonymkode: d1a21...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå