Gå til innhold

Mammafest...Oppskrifter på tapas??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt hetta!!!

Har invitert til mamma fest for alle mammaene i barnehagen... Allt var fint, helt til jeg begynte å tenke på maten....

Jeg kjenner ikke så mange, er på hils med de fleste og litt av hensikten med denne mammafesten er jo å bli litt bedre kjent...

Har lysst til å sitte lenge ved bordet å prate, og lurer veldig på hva jeg skal servere... Mange skryter av tapas... noen som har noen oppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du søker på tapas her på Mat & Drikke finner du mange oppskrifter, det har vært spurt om mange ganger før. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare ikke heng deg opp i det fancy ordet tapas du!

Tenk småretter, koldtbord, 17.mai-spekefat!

Tenk kjøttboller med chili, hvitløk, basilikum, parmesan eller annet snadder.

-Gilde sine delikatesseskinke, (tynne skiver av skinke)en god spekeskinke, salami, kalkunpålegg, en god leverpostei, roastbeef, laks eller annet pålegg lekkert dandert på et fat.

Potetsalat:

Kjøpt, eller hjemmelaget, denne er god:

Kok noen mandelpoteter, del i skiver, og mens de ennå er varme, hell over dressing av 0,5 dl olje, tre spiseskjeer balsamico, litt hakket vårløk og 1 ss sennep.

Vanlig salat, prøv noen nye typer!! :)

Oppkuttet paprika, cherrytomater, tørket aprikos, syltagurker (de hele på glass er gode...), sopp, agurkstaver, melon, sukkererter eller andre grønnsaker som ser fin ut i butikken.

Godt brød, du kan kjøpe hos bakeren, prøve halvstekte grovbrød, kjøpe ferdig melblanding, kjeks, eller lage en vanlig hvetedeig, kjevle ut til cirka centimeterstykke leiver, pensle med olje og drysse grovt havsalt og krydder som oregano, rosmarin, basilikum...

Lage pai, god kald som varm.

Kjøp noen oliven og soltørkede tomater, fetaost, kanskje litt marinert parmesan...

Noen oster til dessert, sammen med kanskje oppkuttet, frisk ananas, melon, druer....

Poenget mitt er vel: Gå på butikken, se deg omkring og tenk "Hva gjør seg som småmat?" Ikke bry deg om flotte ord som tapas....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var på ferie i Danmark i sommer og spiste tapas der. Vi valgte tre retter. Tzaziki med brød ved siden av, ovnsbakt maiskolbe(pakk kolben i aluminiumsfole sammen smør og salt eller annet smør etter ønske) og nachos. kan lages i stor form og deles i biter på fatet det skal servers på. Kjempe godt.

Skrevet
Jeg var på ferie i Danmark i sommer og spiste tapas der. Vi valgte tre retter. Tzaziki med brød ved siden av, ovnsbakt maiskolbe(pakk kolben i aluminiumsfole sammen smør og salt eller annet smør etter ønske) og nachos. kan lages i stor form og deles i biter på fatet det skal servers på. Kjempe godt.

Det var jeg skrev dette. Glemte å se om jeg var logget inn, jeg har den på automatisk innlogging. Hmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...