MarianneE Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Lillejulaften er jeg sistemann hjem: ca 20.30. Da har mann og barn pyntet treet og vi er klare for å entre julen.Men jeg grubler litt på hva vi skal ha til mat. Den tradisjonelle grøten er det bare mannen som er glad i så den utgår. Hva spiser dere på kvelden på lillejulaften?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Her hos oss kommer noen venner og familiemedlemmer på kveldsmat lille julaften og da blir det satt fram diverse pålegg og brød/rundstykker/lefse. Det blir det tradisjonelle julepålegget som sild, sylte, rull og så laks og noe spekemat. Jeg kommer også til å lage en pai og en salat. Og så blir det småkaker og kaffe. alt akkompagnert av Kvelden før kvelden på TV. Anonymkode: 40e91...567 3
MarianneE Skrevet 18. desember 2015 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2015 Her hos oss kommer noen venner og familiemedlemmer på kveldsmat lille julaften og da blir det satt fram diverse pålegg og brød/rundstykker/lefse. Det blir det tradisjonelle julepålegget som sild, sylte, rull og så laks og noe spekemat. Jeg kommer også til å lage en pai og en salat. Og så blir det småkaker og kaffe. alt akkompagnert av Kvelden før kvelden på TV. Anonymkode: 40e91...567så koselig! 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Pleier man spise noe spesielt da? Har alltid bare spist vanlig mat jeg.. Anonymkode: 0945d...e1e 6
Brunhilde Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Her kommer det (alltid) gjester på lille julaften, noen unge og noen eldre, og jeg lager en god middag. På grunn av gjestene utgår ribbe (det spiser vi julaften), pinnekjøtt (det spiser det ene gjesteparet på julaften) og kalkun (det er julaftentradiosjon for et par av de unge), så jeg lager gjerne ei god storfesteik, elgsteik eller et lammelår. I år blir desserten sjokolademousse, det er lenge siden det stod på menyen. Hovedretten er jeg ikke helt sikker på enda, men det blir storfe i en eller annen variant.Denne kvelden er nesten enda hyggeligere enn julaften fordi vi er folk som trives sammen og som velger å tilbringe tid sammen.Gjestene holder vin og kvelden pleier å vare leeeenge. 2
Fredsmegleren Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Nøtter og dadler foran tv-en der vi ser på "Kvelden før kvelden"
Rumle Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Her blir det som oftest varme rundstykker med masse godt pålegg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Spiser grøt til middag, så til kvelds er det vanligvis julebrød med julebrunost Anonymkode: d5f79...32c 1
Alan Smithee Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Vi lager oss and, med god saus og godt tilbehør, som vi spiser til en julefilm vi blir enige om 1
Inyourdreams Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Med tanke på at det blir feit mat dagen etter, tar vi noe lettere på lille julaften. Kylling, pasta eller noe i den dur.
chouette Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 Vi spiser godt brød og tjuvsmaker på julepålegget. Det har vært tradisjon siden jeg var liten. Noe enkelt til middag før på dagen, som oftest grøt:) 1
Fanteria Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Jeg kan aldri huske å ha spist noe annet enn pizza på lille julaften Ikke fra frysedisken, men fra Peppes eller annen take away. 1
Arista Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Vi har alltid rakfisk med lefse/flatbrød, potetmos, rømme og rødløk. Nam! 2
Faith- Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Vi har alltid nystekte rundstykker med ekstra godt pålegg og kakao med krem på kvelden lillejulaften. Det er også da vi spretter mammas hjemmelagde julepålegg. Egentlig så er kveldsmaten på lillejulaften veldig lik frokosten på julaften.
FruN Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har vokst opp med helt vanlig kveldsmat Mannen har barn fra før, og de har alltid hatt julefeiring på lille julaften (de er nå 18 år), så de årene vi har vært sammen har det vært "julemiddag light" hos svigermor, for at det ikke skal bli for mye ribbe+++ i jula
Anglofil Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 Vi spiser nok take away til middag, rett og slett fordi vi kommer til å få mye å ordne i stand til julaften.Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #20 Skrevet 19. desember 2015 Vi spiser ikke noe skikkelig mat, men har boller og kakao ute i et steinhus. Anonymkode: 661a3...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå