Gå til innhold

Refleksjoner etter nok en skuffelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om universet straffer meg for ett eller annet, siden universet tydeligvis mener jeg bør forbli singel. 

Nok en gang opplevde jeg en skuffelse. Ikke store saken. Han er ingen tap i den forstand at vi kun har chattet med hverandre. Senest i går. Helt til øyelokka datt ned og man måtte avslutte. Meldingene fløy frem og tilbake og tonen var god. Siste melding fra han var "sov godt skjønne" og "snakkes i morgen". Og i dag våknet jeg opp og ville gi han en god morgen melding, for så å se at han hadde blokkert meg. 

Jeg skjønner ikke hva som skjedde og får heller aldri vite. Det gjør faktisk vondt. 

Hele mitt liv har jeg bestrebet meg for å være et godt menneske. Alltid stille opp for andre (så mye at det dessverre går litt på helsa løs her). Alltid bedrevet meg for å være hyggelig mot alle og ikke fordømme. Alltid bestrebet meg for å se så bra ut som jeg kan (menn sier jeg er både pen og sexy). Alltid trent for å holde meg i god form. Jeg lever et veldig aktivt liv og gjør mye gøye og for andre, ville ting. Jeg blir også mer og mer oppsatt på å bli en enda bedre person i meg selv etter hvert avslag. Jeg vet jeg er bra nok. Omsorg, utseende, humor. Jeg har dette og jeg utvikler det hele tiden. 

Men allikevel er det ikke nok. Hva er da bra nok for menn? Samtidig er jeg så lei av å høre "du som er så bra dame, hvorfor er du singel?"  Jeg vet ikke. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å tilfredsstille menns høye krav. Jeg sliter meg helt ut. Og alt jeg ønsker er en trygg favn som sier "jeg skal ta vare på deg jeg".  Men innser at jeg nok aldri får dette. Jeg har enda ikke opplevd dette, så hvorfor skal det skje nå? Joda jeg har da noen forhold bak meg, men ingen av de var trygge. Noen brukte meg og andre var kun redde for å være alene. 

Nei jeg får vel bare slikke mine sår og si til de mannfolk som droppa meg - ditt tap. Du vet ikke hva du gikk glipp av. 

Anonymkode: 0dae0...d39

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor du blir skuffet gang på gang, men det kan være at du forventer at du skal bli skuffet og så blir du det. Igjen. Blir som en selvoppfyllende profeti. 

Kanskje du er for hyggelig. Kanskje du strekker deg for langt. Kanskje du er for mye? Jeg vet ikke jeg, bare slenger ut noen spm.

Jeg opplevde det samme med en mann. Jeg skjønte vel at han ikke var det helt store, men han kunne kanksje utvikle seg til å bli noe allilkevel. Vi var på tre dater og imellom hadde vi telefonkontakt.

En ettermiddag sa han: Hadet så lenge, elskling, vi snakkes senere i dag. ... og så hørte jeg aldri noe mer fra han.

En jeg hadde vært sammen med i tre mnd sa siste gangen vi møttes at han elsker meg, og så hørte jeg aldri noe mer fra han. Jeg skjønner ikke sånn. 

Anonymkode: 39d20...28b

Skrevet

Jeg er nok litt for enkel. Finnes ikke kravstor. Stiller faktisk aldri krav til andre. Og jeg har kanskje en blanding av veldig forventningsfull til også å forvente nok en skuffelse. Blir kaos. Men utad er jeg chill og bare glad og positiv. Alltid smil. 

Jeg ble dumpa av en jeg ble dønn forelska i for noen måneder siden. Kan ikke huske å ha være så forelska før. Og endelig nå så møtte jeg en mann jeg gledet meg til å snakke med. Endelig følte jeg at jeg kunne gå videre. Og bom!! Borte. 

Skrevet

Åssen vet du at han har blokka deg? Kanskje han bare har deaktivert profilen sin , eller om du finner han om du logger inn fra noen andre sin profil så har han jo blokka deg  - men da er det like greit å finne ut nå åssen drittsekk og løgner han er.
For det er MANGE drittsekker og løgnere der ute, og dette skjer også meg gang på gang, samtidig som folk "ikke skjønner hvorfor jeg er singel" , men man må faktisk bare bite tenna sammen å innse at selvverdet sitt er mye høyere enn sånne lowlife menn og ikke kaste bort følelser på menn før de virkelig har bevist at de er 100% dedikert til deg (action speaks louder than words!)

Anonymkode: bbc74...3f6

• Liker 1
Skrevet

Under samtalen vår står det "brukeren har valgt å blokkere deg". Er på Sukker. 

Nei jeg må ikke bli bitter. Jeg må bite det i meg og bare bli enda bedre. 

En venninne fikk se samtalen og hun heller skjønte ikke denne blokkeringen. Hun så jo godt at vi hadde en bra tone oss i mellom. Kanskje han snakket med en som var bedre enn meg? 

• Liker 1
Skrevet

Åja på SUKKER??? Nei det skal du da virkelig ikke legge så mye i . Mange bruker nettdating for tidsfordriv og egoboost, for alt du vet kan han ha hatt dame og bare vært der inne for spenning, eller har psykiske problemer så han plutselig fikk noia. Dette skal du ikke ta personlig!

Anonymkode: bbc74...3f6

• Liker 3
Skrevet

Hvor i alle dager skal man prøve da? 

PS: er ikke 20 lengre. Er rundt 40. Trodde vel kanskje de fleste hadde vokst opp til da. Han her var skilt og hadde voksne barn. 

Skrevet (endret)

Jeg er nok litt for enkel. Finnes ikke kravstor. Stiller faktisk aldri krav til andre. Og jeg har kanskje en blanding av veldig forventningsfull til også å forvente nok en skuffelse. Blir kaos. Men utad er jeg chill og bare glad og positiv. Alltid smil. 

Hvis du mener snill og grei med det å være enkel, så er det bare veldig fint. Men at du aldri stiller krav til andre er ikke bra.

Tenk på deg selv. Ville du likt det om ikke noen stilte krav eller forventinger til deg? At du aldri fikk følelsen av å være dyktig og gjort noe som din kjæreste krevde av deg?

Jeg tenker i hvert fall at hvis ingen stiller krav til meg kan de ikke ha høye forventninger om meg. Tror jeg føler meg som et null og oversett hvis ikke noen stilte et eneste krav til meg.

Partnere i et forhold liker å føle seg "stor" for den andre. Kjærligheten er ikke bare å gi, men også å kreve. Man må selvfølgelig finne den rette balansegangen og det må være gjensidig.

F.eks har mange vanskeligheter med å ta imot. De føler seg brydd og vil da i hvert fall gjengi med å gi noe som er enda "finere".  Det er en veldig god følelse av å gi til noen som bare sier tusen takk og f.eks et varmt kyss fordi h*n blir så glad. Altså den følelsen av å glede en annen uten at den andre føler seg brydd, men viser heller glede over å få. Det må begge få oppleve.

Endret av Berit
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du mener snill og grei med det å være enkel, så er det bare veldig fint. Men at du aldri stiller krav til andre er ikke bra.

Tenk på deg selv. Ville du likt det om ikke noen stilte krav eller forventinger til deg? At du aldri fikk følelsen av å være dyktig og gjort noe som din kjæreste krevde av deg?

Jeg tenker i hvert fall at hvis ingen stiller krav til meg kan de ikke ha høye forventninger om meg. Tror jeg føler meg som et null og oversett hvis ikke noen stilte et eneste krav til meg.

Partnere i et forhold liker å føle seg "stor" for den andre. Kjærligheten er ikke bare å gi, men også å kreve. Man må selvfølgelig finne den rette balansegangen og det må være gjensidig.

F.eks har mange vanskeligheter med å ta imot. De føler seg brydd og vil da i hvert fall gjengi med å gi noe som er enda "finere".  Det er en veldig god følelse av å gi til noen som bare sier tusen takk og f.eks et varmt kyss fordi h*n blir så glad. Altså den følelsen av å glede en annen uten at den andre føler seg brydd, men viser heller glede over å få. Det må begge få oppleve.

Jeg vet at dette er et problem jeg har. Gjelder i relasjoner til alle nære. Men jeg har liksom ingen krav til de annet enn at de er greie med meg. Er de ikke det, så kutter jeg de bare ut. Uten noe styr. 

Men jeg synes det er vanskelig å kreve noe av noen. Forvente og ønske ja men ikke kreve. Og som sagt så er jeg happy med veldig lite. Alt for lett å glede. Men også alt for sårbar (selv om folk sier hele tiden "du som har så tykk hud") 

Skrevet

Jeg kan bare si at jeg kjenner meg igjen i den følelsen av å ikke være bra nok. Har jo opplevd noen avslag. Og en slik blokkering på Sukker virker jo bare slem. Det hadde vært mye bedre om han hadde skrevet til deg at han hadde møtt en annen, f.eks. Jeg tror nok mange menn ikke skjønner eller bryr seg om hva de gjør med følelsene til andre, ved å gi en forventning, og så bare brått kutte ut.

Nei, det er ikke lett å skulle ha selvtillit til tross for sine erfaringer. Jeg sliter med det samme selv. Kanskje man skal gi litt blaffen og være seg selv og ikke tenke på å bli så likt.

Anonymkode: 2622e...d7a

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bare si at jeg kjenner meg igjen i den følelsen av å ikke være bra nok. Har jo opplevd noen avslag. Og en slik blokkering på Sukker virker jo bare slem. Det hadde vært mye bedre om han hadde skrevet til deg at han hadde møtt en annen, f.eks. Jeg tror nok mange menn ikke skjønner eller bryr seg om hva de gjør med følelsene til andre, ved å gi en forventning, og så bare brått kutte ut.

Nei, det er ikke lett å skulle ha selvtillit til tross for sine erfaringer. Jeg sliter med det samme selv. Kanskje man skal gi litt blaffen og være seg selv og ikke tenke på å bli så likt.

Det er akkurat det. Det føles nesten litt ondskapsfullt å blokkere slik. Spesielt etter alle godord i går. Og med melding om at vi snakkes videre i dag. 

Skrevet

Det er akkurat det. Det føles nesten litt ondskapsfullt å blokkere slik. Spesielt etter alle godord i går. Og med melding om at vi snakkes videre i dag. 

Ja, så til de grader følelseskaldt. Når jeg mister interessen for en mann, er jeg tross alt redd for å såre han, og prøver å gjøre det så skånsomt som mulig.

• Liker 2
Skrevet

Ja, så til de grader følelseskaldt. Når jeg mister interessen for en mann, er jeg tross alt redd for å såre han, og prøver å gjøre det så skånsomt som mulig.

Jeg og. Liker virkelig ikke å såre eller skuffe :( 

Skrevet

Problemet ditt er jo at du legger altfor mye mening i noen meldinger frem og tilbake! Det går ikke an å snakke sånn som dere holdt på uten å ha møtt hverandre først! Hjelpe meg... Juster ned forventningene dine kraftig, du vet ikke om du snakker med drømmemannen før du har møtt han i levende live og finner ut om det er kjemi og gjensidig tiltrekning. Ettrr man har møttes noen ganger kan man begynne å tenke på å kalle hverandre "vennen" og "søten". Folk som holder på sånn helt i starten holder jeg meg langt unna. De er supergiret i starten og så dabber det fort av. Jeg hadde blokkert deg jeg også, det hadde blitt altfor mye altfor tidlig. Hadde fått helt panikk og følt meg trengt opp i et hjørne. 

Anonymkode: ffb14...65d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble dumpa av en jeg ble dønn forelska i for noen måneder siden. Kan ikke huske å ha være så forelska før. Og endelig nå så møtte jeg en mann jeg gledet meg til å snakke med. Endelig følte jeg at jeg kunne gå videre. Og bom!! Borte. 

Du høres ut som ei kjempebra jente. Bare tvihold på den litt naive optimismen og livsgleden din. Universet gir seg faen uansett, så du kan like godt være happy.

Anonymkode: 6b095...548

• Liker 3
Skrevet

Problemet ditt er jo at du legger altfor mye mening i noen meldinger frem og tilbake! Det går ikke an å snakke sånn som dere holdt på uten å ha møtt hverandre først! Hjelpe meg... Juster ned forventningene dine kraftig, du vet ikke om du snakker med drømmemannen før du har møtt han i levende live og finner ut om det er kjemi og gjensidig tiltrekning. Ettrr man har møttes noen ganger kan man begynne å tenke på å kalle hverandre "vennen" og "søten". Folk som holder på sånn helt i starten holder jeg meg langt unna. De er supergiret i starten og så dabber det fort av. Jeg hadde blokkert deg jeg også, det hadde blitt altfor mye altfor tidlig. Hadde fått helt panikk og følt meg trengt opp i et hjørne. 

Hvem sier at forventningene var skyhøye? Men jeg likte virkelig å chatte med han. Ble i godt humør av han. Og virker som han syntes det samme. Jeg har da aldri kalt han vennen min eller kjære eller noe sånt. Han kalte meg skjønne ol men det var ingen ljærlighetserklæring. Bare et hint om at han likte det han leste og så. 

• Liker 1
Skrevet

Hvem sier at forventningene var skyhøye? Men jeg likte virkelig å chatte med han. Ble i godt humør av han. Og virker som han syntes det samme. Jeg har da aldri kalt han vennen min eller kjære eller noe sånt. Han kalte meg skjønne ol men det var ingen ljærlighetserklæring. Bare et hint om at han likte det han leste og så. 

Ja, men han blokkerte deg. Move on. Du kjente han ikke, han kjente ikke deg. Rist det av deg og finn noen nye du kan chatte med. Eventuelt steng profilen din og flørt i det virkelige liv. Mye kjekkere. 

Skrevet

Ja, men han blokkerte deg. Move on. Du kjente han ikke, han kjente ikke deg. Rist det av deg og finn noen nye du kan chatte med. Eventuelt steng profilen din og flørt i det virkelige liv. Mye kjekkere. 

Ja jeg sitter ikke her å sipper. Som jeg skrev er det ingen tap siden jeg ikke kjente han. Men den umiddelbare reaksjonen er jo skuffelse. 

• Liker 1
Skrevet

Menn påstår at de er enkle, sier hva de tenker og føler rett ut. Jeg opplever det ikke slik. Jeg synes de er rare og kompliserte. Dette bekrefter bare nok en gang akkurat det.

Anonymkode: a2d76...cf5

• Liker 3
Skrevet

Menn påstår at de er enkle, sier hva de tenker og føler rett ut. Jeg opplever det ikke slik. Jeg synes de er rare og kompliserte. Dette bekrefter bare nok en gang akkurat det.

Anonymkode: a2d76...cf5

Haha helt enig. De er like komplekse som oss. De er det bare på en annen måte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...