Gå til innhold

Ekle og vanskjøttede føtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ekstremt ekle føtter akkurat nå. De har vel ikke en gang hørt ordet fotfil på årevis, huden har begynt å klumpe seg og bli svart på storærne sånn at det nesten skaller av. Jeg mister hud på tuppene på de andre tærne. Huden på hælene og fotbladet er som sandpapir. Huden inne i selve fotbuen er ok. Hvordan griper jeg an denne fotkrisa? Det går jo vel neppe over av seg selv? Jeg synes føtter er ekle, hater fotbad, vil helst ta minst mulig i føttene mine og forstår at det da kan være vanskelig å få de ut av krisa igjen.. Er det noen som har tips? Jeg har ikke så veldig lyst til å gå til en fotterapeut eller noe sånt, for jeg vil helst ikke vise frem føttene. Er det i det hele tatt vits å gjøre noe med dem, eller vil de bli ekle igjen med en gang?

Anonymkode: 20fd9...cbd

Skrevet

Du bør faktisk gå til en fotterapeut. Bestevenninnen min er det, og tro meg, de har sett alt. Skjønner at du ikke har lyst, men høres ut som dine føtter kunne hatt godt av litt pleie. Dessuten vil du få tips til hvordan du kan få friske og gode føtter igjen!

Skrevet

For det første må de skrubbes. Bruk klut og såpe og skrubb de hardt i et fotbad med en neve salt.  Neste er fotfil. Fil vekk hard hud. Når du kommer ut av dusjen bruker du noe litt spisst for å rense død hud rundt neglene. Klipp så neglene. NÅ kan du gå til fotpleier og få fikset de skikkelig. Ikke bekymre deg for at de vil syns de er fæle, de har sett alt.  Der får du også gode tips om hvordan du kan vedlikeholde de. Føtter trenger ikke være ekle,  jeg syns velpleide føtter kan være like fine som velpleide hender. 

Skrevet

Jeg forstår absolutt argumentene om at de kan trenge litt pleie, og jeg er ikke redd for at en fotterapeut skal synes det er det verste de har sett. Det er bare det at jeg har litt angst for føtter generelt og mine egne spesielt, og vil helst ta i de minst mulig. Jeg liker heller ikke at andre ser eller tar på føttene mine. Dette er nok også grunnen til at de er så stygge som nå, og bare tanken på å sette seg ned og skrubbe dem.. Æsj.. Men tusen takk for gode innspill!

Skrevet

Jeg forstår absolutt argumentene om at de kan trenge litt pleie, og jeg er ikke redd for at en fotterapeut skal synes det er det verste de har sett. Det er bare det at jeg har litt angst for føtter generelt og mine egne spesielt, og vil helst ta i de minst mulig. Jeg liker heller ikke at andre ser eller tar på føttene mine. Dette er nok også grunnen til at de er så stygge som nå, og bare tanken på å sette seg ned og skrubbe dem.. Æsj.. Men tusen takk for gode innspill!

Bruk oppvaskhansker da...hvis du ikke orker å ta i de selv kan du jo gå til fotpleier 10 ganger i året, men det blir jo veldig dyrt da.   Tror du ikke det blir lettere å ta på dem når du først har fått fikset dem hos pleier?   Uansett må du jo ta på føttene dine, du vasker de vel i dusjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...