AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 Jeg skal ha julefeiringen hos meg i år. Jeg har som tradisjon å gå i kirken. Kirken ligger to hus bortenfor meg, ikke at det har så mye å si men. Jeg må jo ha ribba i ovnen når gudstjenesten begynner og er meeeget skeptisk til å gå fra ribba. Vurderer derfor å droppe det i år. Men alle jeg snakker med av venner og familie sier at det burde gå greit hvis jeg setter ned varmen til rundt 70 grader. Jeg synes det er kjedelig å ikke få vært med i kirken i år, men det er jo enda kjedeligere hvis noe skjer mens jeg er borte mtp brann. Hva hadde dere gjort? Er åpen for negative svar til dette, vil høre alles meninger. Regner med at siden magefølelsen min er så sterk på at jeg ikke burde gjøre det så blir jeg nok hjemme. Men siden så mange andre sier at det ikke er noe problem, er det jeg som er hysterisk? Anonymkode: 28f63...de7
happiest Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Bor du i enebolig i god rekkevidde fra andre hus? - Dumt for deg om huset ditt brenner og du går i kirkenBor du i rekkehus, leilighet eller har bebyggelse nært? IKKE gå fra ovnen, tenk hvor mange en evt brann kan gå utover.... 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 Å gå fra komfyren regnes faktiskt som grovt uaktsomt. Skjer det noe ubergenet, kan du sitte igjen med mer problemer enn du aner. Kan ikke ribba settes på tidligere, slås av og så varmes opp igjen eller sluttstekes men potentene koker, etter kirken? Anonymkode: 59b2f...f82 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Hadde aldri i verden gått i fra den fettbomben av en brannfelle. ( Ikke annen mat heller for den saks skyld. ) Kan du ikke steke den i forveien, og så varme den opp? Sånn som AB over her foreslår Anonymkode: e0983...a59 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Jeg bor i enebolig. Kommer nok ikke til å gå fra den nei, merker jeg blir stresset bare av tanken. Vet du, at ikke jeg tenkte på det AB. Det kan jeg gjøre, steke den nesten ferdig før for så bare sluttsteke etterpå. Takk Anonymkode: 28f63...de7
Djungelvrål Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 Jeg bor i enebolig. Kommer nok ikke til å gå fra den nei, merker jeg blir stresset bare av tanken. Vet du, at ikke jeg tenkte på det AB. Det kan jeg gjøre, steke den nesten ferdig før for så bare sluttsteke etterpå. Takk Anonymkode: 28f63...de7Det kan du tom. gjøre lille julaften 1
Vattenflaska Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Lite sannsynlig at du brenner ned huset hvis ovnen står under 100 grader, men jeg ville ikke tatt risikoen Kan du ikke steke den før gudstjeneste eller etter? 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #8 Skrevet 18. desember 2015 Hvis jeg gjør det på lillejulaften, er det noen triks jeg kan gjøre for å holde svoren like sprø osv da. Så den er like flott på juleaften tenker jeg på? Anonymkode: 28f63...de7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Det er bedre å sitte hjemme og tenke på kirka, enn å sitte i kirka og tenke på ribba, er det ikke det man sier Anonymkode: c3a13...980 1
Celtic Heart Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 Hvis jeg gjør det på lillejulaften, er det noen triks jeg kan gjøre for å holde svoren like sprø osv da. Så den er like flott på juleaften tenker jeg på? Anonymkode: 28f63...de7jada. Når du har varmet den nesten helt opp skrur du ovnen på maks temperatur i alt fra 3 til 10 minutter. Et godt råd da er å ha øynene på den hele tiden for den går fort fra sprø til svidd
Rosalie Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 jada. Når du har varmet den nesten helt opp skrur du ovnen på maks temperatur i alt fra 3 til 10 minutter. Et godt råd da er å ha øynene på den hele tiden for den går fort fra sprø til sviddEvt svi av svoren med creme brulee-brenner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå