Gå til innhold

Pakken kom i retur... Betale porto igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betalte ca 200 kr i porto (noe som i mine øyne er mye) for å sende en pakke med julegave til noen i familien. I dag lå den i postkassa mi, med forklaringen at den ikke var blitt hentet på postkontoret.

Så før jeg evt. sender igjen må jeg varsle tante om at en pakke er på vei til deres nærmeste postkontor.....

Men. Må jeg da betale porto igjen..? Gaven er ikke verdt så mye, og det ville uansett vært rimelig kjipt å betale dobbelt pga. sløv tante liksom...

Anonymkode: 3ebe9...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det må du.

Anonymkode: 1fa6d...c89

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor sende den igjen når hun ikke gidder å hente den? Viss hun bryr seg så lite tenker jeg at hun bare kan ha det så godt.

• Liker 7
Skrevet

200 kr for noe som passer i postkassen? Det kan ikke stemme.

Men ja, du må selvsagt betale for å sende den igjen.

Skrevet

Hvis pakken passet i din postkasse, hvorfor måtte tanten hente pakken på postkontoret?

Anonymkode: 8f293...872

• Liker 1
Skrevet

Det kan umulig stemme at du har betalt 200 kr for en liten pakke. Uansett må du betale porto på nytt hvis du skal sende den igjen. Jeg hadde ikke giddet å sende den på nytt, hun har jo hatt to uker på å hente den. 

Anonymkode: dab79...a7f

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke sendt den på nytt. Ville sendt melding til henne om hun hadde mottatt pakken din, for du sendte den XX.XX, så den burde være fremme nå. Når jula er over, ville jeg sendt ny melding om at nå dukket pakken i din postkasse med melding om at mottaker ikke hentet på postkontoret... Og så sagt at da får hun heller gaven neste gang dere møtes. 

Jeg ville altså ikke betalt ny porto.

Anonymkode: bb69b...b08

• Liker 4
Skrevet

Spør tanta di om hun har fått hentemelding. Det har hendt meg at pakker jeg har bestilt har ligget på postkontoret og ventet på meg, uten at jeg har fått hentemelding.

Anonymkode: 5f7b1...35e

Skrevet

Her er det noe ruskende galt. Den får plass i din postkasse, men ikke tanten sin? Tror maksimumsprisen på brevsendinger (de som havner i postkassen) uansett er 130-140 kroner eller noe (litt under Norgespakke som koster 155). Og når Norgespakke til 155 kan være en ganske stor kasse med inntil 10 kg i, så er det noe som ikke stemmer.

Uansett, ja, du må betale for porto på nytt. Du skal jo tross alt sende den på nytt; det er ikke Posten sitt problem at mottaker ikke hentet den innen fristen, med mindre de har gjort noe feil. Og det tviler jeg på her, for det første fordi den norske posten er rimelig bra og har lite feil, og for det andre fordi alle pakker/brev som ligger på postkontoret blir det sendt ut påminning om hentefrist på etter de har lagt der i én uke. 

Anonymkode: 0bec0...e18

Skrevet

Jeg har erfaring med at man ikke alltid får hentebeskjed fra Post i butikk, så jeg ville sjekket med tante om hun har fått melding om pakken. 

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Jeg ser det er flere som reagerer på at pakken fikk plass kun i den ene postkassen, og vil bare påpeke at det er stor forskjell på postkasser. Hjemme hos min mor på landet er kassene store og romslige, men i blokkoppgangen min er de ikke stort mer enn noen små luker i veggen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...