Gå til innhold

Umulig å gå ned 10kg på 2 mnd?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest ulike tråder her inne legger jeg merke til at flere mener det er umulig å gå ned så mye på kort tid. (Ja og vedlikeholde vekttapet)

allså hvis du veier 65kg så ser jeg for meg at det kan være vanskelig. Jo mer du veier jo lettere er det? :)

men hva er "mye" ? Jeg veier ca 83kg er 166cm. Er det ekstremt uerralistisk av meg å forvente 7-10kg på 2 mnd? 

(Slutt målet mitt er ca 65kg)  

Anonymkode: 427cf...937

Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Veier du 83kg som 166cm så er det mulig å gå ned 10kg på 2 måneder. Problemet er jo om du faktisk har disiplin nok til det. Her må aktivitetsnivået opp og riktig mat må spises.

Du ble ikke 83kg ut av intet, klarer du virkelig å snu helt og leve en livsstil som sørger for at kiloene raser vekk? Det er en grunn til at folk sprekker, de prøver for hardt for fort. Det er ikke alle som takler slike endringer og må heller satse på en mer langsiktig løsning.

Skrevet

Grunnen til at folk reagerte så mye i den andre tråden var at hun veide så lite i utgangspunktet. De siste kg er alltid vanskeligst. 

Du går ned mest i begynnelsen og for deg kan det gå helt greit å gå ned 10 kg på 2 mnd, men jeg tror ikke du skal sette det som mål. De fleste klarer ikke holde et vekttap på en kg. over lang tid. Sett et langsiktig mål på 0,5 kg pr uke. Det er optimistisk nok og du må jobbe for det. Du raser sikkert ned ganske mye i begynnelsen, men så kommer det vanskelige   perioder og så kommer de siste vanskelige kg.

Anonymkode: 42e2f...df1

Skrevet

En annen ting er at det krever så mye å gå ned mye på kort tid at man MÅ ha en god plan for å opprettholde vekttapet etterpå. "Alle" kan gå ned 10 kilo på relativt kort tid, men skal man beholde ny vekt i mer enn ca tre dager så er det ikke lurt å gå ned så mye så fort. 

Skrevet

Det er fullt mulig å gå ned 10 kilo på 2 mnd. Man går ned mange kilo veldig raskt, for man man mister mye vann i kroppen.
Men særlig sunt er det jo ikke og anbefales ikke. De kiloene som man går raskt ned i starten, kommer like raskt tilbake når man begynner å spise normalt igjen.

Skrevet

tok av meg 13 kg på 3 uker. jeg var ikke spesielt overvektig, men er veldig høy så har mye å fordele vekten på.jeg spiste usunt og SJELDENT, drakk mye alkohol  og svettet mye (festival) 

med andre ord: the wrong way to do it 

Skrevet

Jeg gikk ned fra 90 til 78 på fem uker, det var ikke vanskelig.

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd. 

Mynona, mod.

Skrevet

Selvfølgelig går det an, du er nok overvektig som vil gå ned så mye, så jeg regner med at det ikke er noe problem. 

husk at dette er bare matte. Du kan nøyaktig lite du må spise for å gå ned 10 kg. husk at hjertet ditt trenger at du får i deg mat hver dag.

Anonymkode: 3b240...7d5

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Mynona, mod.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo mulig. Men da tror jeg du må trene ekstremt mye, og spise så og si ingenting. Jeg ville ikke satset på å gå ned så mye på så kort tid. Det er mer realistisk å tro du klarer å gå ned ca 0,5 - 1 kg i uken

Anonymkode: 843ac...5c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...