Gå til innhold

Økt ørevoks - hvordan renser dere ørene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste halvåret vært mer plaget av ørevoks, i form av at den er hard og tørr og produseres veldig mye av.
Er dette regn på noe galt? Man sier at man helst ikke skal bruke q-tips, men hvordan bør man ellers rense ørene?

Anonymkode: bb553...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen om du bør få henvendelse til Øre/Nese/Hals lege. Du bør ikke starte og pirke inni der altså. Legen kan best avgjøre om det er en infeksjon/sopp etc. 

Anonymkode: 1ebea...9d2

Skrevet

Ørene skalmikke pirkes og plukkes i, de såpes inn og spyles samtidig med hårvask og dusjing. Driver du og perirker og plukker får du før eller senere myyye problemer med ørene. 

Få legen din til å otoskopere ørene dine for å se hvordan det ser ut inni der. 

Anonymkode: 31d32...f54

• Liker 2
Skrevet

Uff men jeg kan ikke gå til legen min for dette føler jeg, da jeg har alvorlig sykdom til vanlig , er der ofte i forbindelse med den, og dette blir som en latterlig klage-bagatell å ta opp på en måte.....

Skrevet

Uff men jeg kan ikke gå til legen min for dette føler jeg, da jeg har alvorlig sykdom til vanlig , er der ofte i forbindelse med den, og dette blir som en latterlig klage-bagatell å ta opp på en måte.....

Om du går en tur ekstra og får undersøktnørene eller om du samtidig med annen konsultasjon får sett på ørene, spiller liten rolle. Hadde du kjent til en brøkdel av alt det legene må svare på og undersøke av mindre alvorlige ting, så hadde du sette at dette er lite å bruke kg-spalteplass på. 

Anonymkode: 31d32...f54

Skrevet

Har du prøvd å skylle dem selv? Husker jeg måtte det da jeg var liten. Var generelt plaget med lite ørevoks, men i perioder ble den som du nevner her, og det var mye av den. Mamma skylte godt i begge ørene, jeg lå med noe olje i ørene om natta og noe greier... Problem solved, for den gang. Måtte vel gjøre det en gang i året, ofte i forbindelse med forkjølelse. Har aldri problemer nå lenger, som voksen.

Anonymkode: 137b8...e41

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp revaxør :) Det er dråper/spray som løser opp voksen og da kan du skylle det ut med vann

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp revaxør :) Det er dråper/spray som løser opp voksen og da kan du skylle det ut med vann

Dette. Eventuelt kan du dryppe litt matolje i øret og la det virke over natten. Så bruker du en spyleballong eller sprøyte (uten nål selvsagt), og skyller øret godt morgenen etter med vann. Dette har mannen min fått anbefalt av lege, og det har fått ut store voksklumper hver gang.

Anonymkode: 58449...107

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...