Gå til innhold

En annerledes jul. Prøver å tenke positivt, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av julen, og at alt skal være som alle andre år. Jeg har 8 store kartonger med julepynt. Og pynter vanligvis alle rom. Men i år kan jeg ikke gjøre dette (av årsaker som ikke er viktige for denne tråden, men de er reelle).

I tillegg har jeg mistet jobben, så økonomien er helt krise frem til jeg får litt penger i januar. 

Jeg prøver å være positiv. Har noen røde kubbelys og stearinlys. Og har også noen julemat i fryseren fra i fjor. Kanskje ikke verdens beste kvalitet siden det har ligget så lenge, men jeg håper det smaker sånn noenlunde. 

Men jeg er vant med fullt julepyntet hus og massevis av god mat og alt som hører med. Jeg har ingen familie i nærheten, så jeg er vant med å feire alene. Men feiringen har alltid vært veldig fin, med masse nisser, pynt, mat, tradisjoner. 

Så nå depper jeg litt, fordi jeg ikke får den julen som jeg er vant med. Og som jeg elsker. 

Ja, jeg vet dette er "I-lands problem", og at mange har det mye verre. Men jeg depper litt når jeg ser på mine venners FB-bilder og andre bilder i media. Fantastisk fin julepynt og mat alle steder. 

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten. Måtte bare få det ut, i disse førjulstider. 

Anonymkode: 3fe6d...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alene Pappa med 6000,- i minus, ikke kjøpt julegave og bruker julepynt som familien ikke vil ha... Mistet selv jobben i Oktober, men fikk ekstrahjelp i en vaskefirma i håp om penger til Desember, fikk dessverre bare 4594,- i lønn!
Nav avslo søknaden fordi jeg glemte å si jeg søker for Desember, og ikke November... Jeg søkte i November for Desember, men glemte og opplyse om det.

Ser facebook statuser om ditt og dall, til helvete med det! Skal feire julen med min mor og deler av familien, dem står for alt av kostnader siden de er klar over min økonomiske situasjon. Og vet du hva? Gleder meg, har selvsagt en liten plan til ungen sin gave, det blir ikke noe dyrt akkurat.  

Anonymkode: 312c5...131

• Liker 1
Skrevet

Alene Pappa med 6000,- i minus, ikke kjøpt julegave og bruker julepynt som familien ikke vil ha... Mistet selv jobben i Oktober, men fikk ekstrahjelp i en vaskefirma i håp om penger til Desember, fikk dessverre bare 4594,- i lønn!

Nav avslo søknaden fordi jeg glemte å si jeg søker for Desember, og ikke November... Jeg søkte i November for Desember, men glemte og opplyse om det.

Ser facebook statuser om ditt og dall, til helvete med det! Skal feire julen med min mor og deler av familien, dem står for alt av kostnader siden de er klar over min økonomiske situasjon. Og vet du hva? Gleder meg, har selvsagt en liten plan til ungen sin gave, det blir ikke noe dyrt akkurat.  

Men da legger du vel bare inn en ny søknad hvor du skriver for desember?? :klo:

Anonymkode: f562b...df3

• Liker 2
Skrevet

Gjort det men behandlingstiden er 3uker, du ser jo selv at det her er dårlige odds. 

Skrevet

En prøver da å behandle stønad for inneværende måned så raskt som mulig og utbetale før jul. Om ikke kan du kanskje få noe til nyttår og feire litt da, du skal jo ha etterbetalt fra søknadsdato :)

Skrevet

Er du helt alene med ansvaret for ungen, altså 100% omsorg alene? Hvis ikke så heter det ikke alenepappa, men delt omsorg, har sett så mange som misbruker/bruker ordet alenepappa feil. Du er ikke alenepappa når mor også har omsorg for barnet eks. 50%

• Liker 2
Skrevet

først sp skal du få en *klem* Forstår at det er kjipt, bare tenk at det blir bare slik i år, og at neste år vil bli verdens jul. Ting blir bedre skal du se:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen TS. Selv er jeg kronisk syk uten nær familie, og er vant til å feire julen alene. Likevel har jeg alltid elsket julen og spes. adventstiden, med litt baking, laging av gaver, pynting og kos. I år klarer jeg ingenting. Jeg er veldig syk og orker ikke engang se TV, langt mindre tenke på pakker eller pynting. Og ja, det er trist å "miste" den lille julen man har hatt på en måte. Det betyr så mye med sånne små lysglimt når man er syk. Vi er nok så forskjellig, men for meg er det best å "stenge ute" hele julen, med tanke på hva andre driver med, og med tanke på hva jeg selv burde/skulle ønske jeg kunne gjøre, og så på en måte la hele greia seile sin egen sjø. Jeg kan ikke gjøre mer enn jeg klarer likevel, og det blir jo ikke noe bedre av å gremmes over tingenes tilstand. Her blir det Fjordland julemiddag i senga hvis jeg orker, og forhåpentligvis blir jeg i stand til å lese litt utpå kvelden. Shit happens! :PGrining og banning over lidelser og smerter og ensomhet regner jeg også med at det blir. Godt med litt ekstra saltsmak etter ribba. :sprettoy:

Anonymkode: eaf1b...a4b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukket begge armene, bor i en campinghytte, har to halve kubbelys til å pynte med. Fant en boks med Joikakaker i søpla, skal prøve å fiske litt men det er vanskelig pga gipsen og det at det er vanskelig å kle på seg. Har ikke noe særlig med klær uansett, men kan tulle meg inn i et pledd. Har litt batteri igjen på radioen så kanskje jeg får hørt litt på sølvguttene på julaften. Har vann i springen, men det smaker litt myr, men det får holde. Har litt penger (408 kr) og pleier å samle flasker, men gipsen ødelegger litt her og. Tenkte å ringe en gammel lærer av meg og spørre om hun har noe saft og kanskje suppe som hun kunne komme med, men har ikke betalt telefonregningen så det får jeg ikke gjort. Så den jula her blir spesiell. 

Anonymkode: 7dda9...b30

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukket begge armene, bor i en campinghytte, har to halve kubbelys til å pynte med. Fant en boks med Joikakaker i søpla, skal prøve å fiske litt men det er vanskelig pga gipsen og det at det er vanskelig å kle på seg. Har ikke noe særlig med klær uansett, men kan tulle meg inn i et pledd. Har litt batteri igjen på radioen så kanskje jeg får hørt litt på sølvguttene på julaften. Har vann i springen, men det smaker litt myr, men det får holde. Har litt penger (408 kr) og pleier å samle flasker, men gipsen ødelegger litt her og. Tenkte å ringe en gammel lærer av meg og spørre om hun har noe saft og kanskje suppe som hun kunne komme med, men har ikke betalt telefonregningen så det får jeg ikke gjort. Så den jula her blir spesiell. 

Du tuller ikke sant?

Anonymkode: e5383...9ed

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint det føles å spøke med andres fortvilelse! Føler du deg tøff nå?

Du har kanskje familie og venner. Ønsker deg og dine en god jul. Men tenk på at det er mange som sliter i denne perioden. Eller gi faen - som du tydeligvis gjør. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...