AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 Jeg vet hvordan enheter kan kobles trådløst til en pc som er på kablet nett. Men jeg har kun trådløst nett til pc, ikke router i nærheten. Har en enhet som skal kobles til nett med nettverkskabel, uten trådløs mulighet. Kan jeg bruke pcen min på noe vis for dette? Slik at jeg kan koble enheten til pcen men nettverkskabel og "hente" nett fra den?Beklager dårlige formuleringer, håper det er forståelig.. Anonymkode: 8c814...8aa
-Jiinxs- Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 haha vet ikke om jeg er trøtt, men jeg måtte lese igjennom innlegget ditt noen par ganger før jeg forstod hva som var problemet Jeg tror du trenger å kjøpe deg en "switch" noe alà denne. Hvis du vil søke selv så ikke finn noen som det står kun router på. Tror ikke det vil funke like bra.Da kobler du enheten din til switchen og du skal være på nett. Den trengs kanskje å bli konfigurert men det kan ikke være så vanskelig og det følger vel med en bruksanvisning.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 Muligheter:1. Koble kabel til pc'en. Men da trenger du en krysskoblet kabel. Hvis du kjører Linux på pc' en er det rimelig greit. Hvis du kjører Windows er det litt mer komplisert.2. Kjøpe en trådløs mottager med Lan-utgang. Da trenger du ikke Pc' en. Det er det enkleste men koster 600-800kr. Anonymkode: 087d0...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå