Gå til innhold

Bursdag invitasjon 4 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal sende invitasjoner. Dere med liten plass, hvordan gjorde dere det? Hvordan løste dere det? Har veldig lyst til å ha foreldrene til barna tilstede, men jeg har ikke all verdens med plass. Kan jeg skrive at de er hjertlig velkommen inn om de ønsker, men om barnet er trygg og komfortabel uten foreldrene, så kan foreldrene dra, og komme tilbake igjen når de skal hentes? :) Føler det er litt frekt å si sånt, men vi skal jo ha plass til å bevege på oss også :) Blir 6 barn om alle kommer :) Så det er bare en liten feiring. Her er det normalt at foreldrene går etter levering, om det er greit for barna (erfaringer etter mange leveringer til bursdager dette året). Jeg kan nok helt sikkert finne en annen måte å formulere dette på til foreldrene. 

Dette er første barne bursdagen med barnehagevenninner for min datter. Leiligheten vi bor i er bare en "stoppeplass" til vi finner noe større og bedre her. Så vi blir ikke boende her så lenge. Ønsker å ha nok plass til både foreldre og barn iløpet av 2016. Er så koselig å prate sammen og bli bedre kjent med foreldrene utenom barnehagemøter og arrangementer. :) 

Så jeg gjentar, hvordan gjorde dere dette? Hvilken løsninger hadde dere? Å ha bursdagen annen plass kommer ikke på tale, da hun ville invitere dem hjem til seg, så hun også kunne vise dem rommet sitt og leke litt der også. Stor stas for ei "lita" jente det :) Neste år (desember 2016) skal hun ha et stort selskap, da det blir hennes siste år i barnehagen før skolestart 2017 :) Spennende! :) 

Usaklige kommentarer vil jeg ikke ha noe av :) 

Anonymkode: 016a2...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg henger meg på, for jeg lurer på det samme. :)

Vi blir 8 barn og da med 8 voksne i tillegg, så er det ikke sitteplasser til alle. Det er såklart plass til dem her, men å stå eller sitte på gulvet i 2 timer er vel ikke så kult. :P

Anonymkode: 81b2a...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev bare "ta gjerne med en voksen til å passe på deg hvis du vil" for å prøve å gi et signal om at det var greit at de kom alene samtidig som foreldrene ikke skulle føle seg uvelkomne. ;)

Det kom 2 voksne, akkurat passe. :)

Anonymkode: 90657...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på, for jeg lurer på det samme. :)

Vi blir 8 barn og da med 8 voksne i tillegg, så er det ikke sitteplasser til alle. Det er såklart plass til dem her, men å stå eller sitte på gulvet i 2 timer er vel ikke så kult. :P

Haha, det jeg tenkte på og. Skal vare 2 timer her også. Er ikke nok sitteplasser til alle og ikke god plass til å leke/herje på om såpass mange voksne skal være tilstede. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det jeg tenkte på og. Skal vare 2 timer her også. Er ikke nok sitteplasser til alle og ikke god plass til å leke/herje på om såpass mange voksne skal være tilstede. :P

Barna sitter gjerne ikke så lenge da. ;) I fjor da vi hadde 3-årsdag hadde alle foreldre med, men de ble stående til barna var ferdige for å hjelpe dem, og satte seg deretter på barnas plasser. Selv om jeg hadde ordnet til kaffe og kake til de voksne på et annet bord, så da måtte jeg bare flytte det over. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev bare "ta gjerne med en voksen til å passe på deg hvis du vil" for å prøve å gi et signal om at det var greit at de kom alene samtidig som foreldrene ikke skulle føle seg uvelkomne. ;)

Det kom 2 voksne, akkurat passe. :)

Det var et godt forslag :) Hadde du noe klart til  de voksne sånn i tilfelle? :) Kaffe?Godt?Mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var et godt forslag :) Hadde du noe klart til  de voksne sånn i tilfelle? :) Kaffe?Godt?Mat?

Vi hadde bare kaker etter bursdagsbarnets ønske, han er ikke så veldig glad i å spise mat og ville heller ha mer tid til å leke. ;) (Preiserte det i invitasjonen da.)

Vi satt bare frem kaffe til de voksne og serverte dem av samme kake som barna fikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna sitter gjerne ikke så lenge da. ;) I fjor da vi hadde 3-årsdag hadde alle foreldre med, men de ble stående til barna var ferdige for å hjelpe dem, og satte seg deretter på barnas plasser. Selv om jeg hadde ordnet til kaffe og kake til de voksne på et annet bord, så da måtte jeg bare flytte det over. :P

Har ikke nok sitteplasser uansett, og ikke god plass til å boltre seg på  om vi skal være så mange. Det blir bare trangt og plassen til å boltre seg på når det gjelder barna blir da naturlig nok ganske så begrenset..

Vil veldig gjerne ha dem her, men akkurat i år så har jeg faktisk ikke plass nok og heller ikke sitteplasser nok til alle. Gleder meg til neste år, når jeg forhåpentligvis har mye bedre plass, så alle kan komme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bare kaker etter bursdagsbarnets ønske, han er ikke så veldig glad i å spise mat og ville heller ha mer tid til å leke. ;) (Preiserte det i invitasjonen da.)

Vi satt bare frem kaffe til de voksne og serverte dem av samme kake som barna fikk. :)

Ååja. Så greit da. Her blir det bare pølse i brød/lompe til barna og en is og godteripose de kan kose seg med etter maten. Det er nok av kaker og diverse i jula, så godteposen holder i massevis :) Men kaffe er alltids greit å ha, og da kanskje litt ekstra pølser i tilfelle voksne vil ha litt, om noen bestemmer seg for å bli. regner jo med 4 åringer ikke orker å sitte stille så lenge..haha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvordan du "presisterte det i invitasjonen?" :) 

"XXX fyller 4 år og vil gjerne invitere deg til kake og lek onsdag den xxx klokken xxx." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare skrevet "du kan gjerne ha med deg en voksen hvis du vil". Noen foreldre har vært her, andre har dratt. Mi jente bar nettopp i 5-årsdag og da var en av mødrene der. På min datters bursdag tidligere i år, var nesten alle foreldrene med, så det varierer. Det er litt ok å ha noen av dem der, for de fleste er jo sosialt intelligente nok til å tilby en hjelpende hånd ved behov. Og så er det jo koselig å treffes også, men forstår problemet med plassmangel da. Jeg har satt fram kaffe til foreldrene og så får de selvf kake og evt varm mat hvis man har laget det til barna. Som regel er barna veldig småspiste og vil bare leke, så det er ikke nødvendig å beregne ekstra mat til foreldrene (det er min erfaring iallefall).

Anonymkode: 7b2b1...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir første bursdag (5 år) for oss pga langvarig sykdom i fjor rundt 4-årsdagen. Så jeg er spent. Erfaringer fra de bursdagene vi har vært i sier at alle ungene kommer med en voksen (noen har med begge). Det er ikke mange av barna som tør å være med andre hjem alene ennå heller, kun min og ei til (de to eldste). Det er forsåvidt kjempekoselig for det sosiale, for vi har blitt en fin "gjeng" etterhvert. Men det kommer til å bli fullt her ja. Får håpe sofaen og plassene til ungene holder, og at ungene ikke gidder å sitte så lenge. :P

Det blir ikke laget noe spesielt til de voksne, men det lages ekstra av det barna får. Og kaffe og brus/vann såklart. Og det er ikke så mye kaker og sånt heller, bare bursdagskaken med lys. Har vel vært 50/50 om det er godtepose eller bare noe på bordene. Det spises faktisk ikke så mye har jeg sett, de er mest opptatt av å leke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...