AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 Jeg mistet mobilen min i bakken i sted, på et sted hvor det lå en del vann. Den er i et sånt deksel http://teleportalen.no/assets/img/640/640/bilder_nettbutikk/53d5c3c48ce24872092d0a7012b78003-image.jpeg men det åpnet seg i fallet, og mobilen landet med glasset ned. Heldigvis ingen synlige skader, men skjermen ble veldig våt. Jeg fikk tørket av den med en gang. Har åpenet den og tatt ut batteriet for sikkerhetsskyld, og det er ikke tegn til noe vått inni, og baksiden av mobilen var jo heller aldri i kontakt med vannet. bare forsiden.Kan det være vannskader inni, via forsiden? Alt som er av åpninger inn i mobilen fra forsiden er høyttaler og hjem-knapp (Samsung). Får man evt åpnet og tørket foran? Eller kan jeg regne med at det har gått bra, tro? Anonymkode: 79c5c...721
fruBeist Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Det nytter plutselig ikke å legge inn link her. Men google "våt mobil dinside" og gå inn på første treffet. Der finner du noen tips :)
Mina S Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 Mitt første tips er å legge telefonen i ris, noe som ellers anbefales mange steder på nettet.Vannskader er likevel mange og ulike og hvis du vil få din Samsung grundig undersøkt, er det visst best å henvende seg til en erfaren tekniker. Er hovedkortet (motherboard) vannskadet, er det lite som kan gjøres.I noen tilfeller går det an å bytte visse deler i telefonen, så den kan fungere som vanlig. Lykke til!
Aryamili Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Tror det der skal gå fint. Men ville lagt mobilen i ris, som nevnt over her, for sikkerhetsskyld. Ellers kan korrosjonsskader oppstå en stund etter at mobilen har blitt våt, men tror ikke det kom så mye vann inn i mobilen ut fra det du beskrev.
Millimani Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Mange av dagens mobiler er "vanntette"....- vil tro det der går helt fint
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 som de andre sier, legg den i ris. Du bør ta av alle deksel og ta ut batteri, simkort og andre kort først, slik at det blir åpnest mulig. Du bør ikke prøve å skru på mobilen før den har fått tørket skikkelig. Anonymkode: 26393...80c
Rumle Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Jeg tror også at dette vil gå helt fint, spesielt om det ikke er noe synlig vann inni. Jeg har en Samsung galaxy note som har overlevd uendelig mye vann. Stort sett har det gått greit å bare tørke den av med en gang, ellers har jeg åpnet den og lagt den på en tørr, varm plass. Siste gang klarte jeg å spyle med vannslangen rett inn i laderåpningen (lang historie) og når jeg da åpnet den rant vannet ut av rommet der battieriet er Trodde egentlig den var ferdig da, men jeg tok alle delene fra hverandre, tørket alle hver for seg og la de så i masse ris over natten. Og da funket den faktisk helt fint dagen etterpå
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Tusen takk for mange gode svar og tips! Anonymkode: 79c5c...721
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #9 Skrevet 18. desember 2015 Mitt første tips er å legge telefonen i ris, noe som ellers anbefales mange steder på nettet.Vannskader er likevel mange og ulike og hvis du vil få din Samsung grundig undersøkt, er det visst best å henvende seg til en erfaren tekniker. Er hovedkortet (motherboard) vannskadet, er det lite som kan gjøres.I noen tilfeller går det an å bytte visse deler i telefonen, så den kan fungere som vanlig. Lykke til! Ris? Wtf? Anonymkode: 96448...dc0
Rumle Skrevet 18. desember 2015 #10 Skrevet 18. desember 2015 Ris? Wtf?Anonymkode: 96448...dc0Det trekker til seg fukt Men ja, som Mina nevner er det nok tryggest å få den sjekket ordentlig likevel, ts. ---Vannskader er likevel mange og ulike og hvis du vil få din Samsung grundig undersøkt, er det visst best å henvende seg til en erfaren tekniker. Er hovedkortet (motherboard) vannskadet, er det lite som kan gjøres.---
Mina S Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Det trekker til seg fukt Men ja, som Mina nevner er det nok tryggest å få den sjekket ordentlig likevel, ts. Nettopp! Ris trekker til seg fukt (vanlig ris, selvsagt :)). Jo tidligere man gjør det, desto bedre resultater kan det føre til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå