Gå til innhold

Si fra om gjenkjente innlegg her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to ganger sett innlegg her på Kvinneguiden der jeg er ganske sikker på hvem det handler om. Har ikke så lyst til å si hva de handlet om. Kan noen si på generelt grunnlag om man kan/burde si noe om den/dem det handler om? Det føles litt ekkelt å vite noe uten å si noe. 

Anonymkode: e6547...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to ganger sett innlegg her på Kvinneguiden der jeg er ganske sikker på hvem det handler om. Har ikke så lyst til å si hva de handlet om. Kan noen si på generelt grunnlag om man kan/burde si noe om den/dem det handler om? Det føles litt ekkelt å vite noe uten å si noe. 

Tenker du på å si det til dem privat in real life, eller gjennom Kg på PM?

Anonymkode: b86c6...fa5

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle kanskje skrevet det, jeg mener folk jeg kjenner, ikke noen som er på KG :)

Gjest Blomsterert
Skrevet

Glad jeg slipper problemstillingen.Og så må du også huske at en sjelden er alene om noe,samt at folk kan utelukke eller endre på detaljer.Hold munn,og forhold deg til sak er mitt råd.Hvorfor er det ekkelt å ikke si noe?

• Liker 6
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal si i fra? Når jeg skriver her så forandrer jeg alltid på det meste av detaljer, som steder, alder, tidspunkter og slike ting. Innimellom bytter jeg tilogmed om på kjønn om det ikke har noe å si for innlegget ellers.
Kan også gjøre små forandringer på historien som ikke har noe å si for poenget. Tror de aller fleste gjør det på den måten, for å ikke bli gjenkjent.

Anonymkode: f4449...5bf

• Liker 11
Skrevet

Jeg skulle kanskje skrevet det, jeg mener folk jeg kjenner, ikke noen som er på KG :)

Vet du, - folk gjenkjenner folk igjen hele tiden. I 95% av tilfellene så tar dem feil også.

Bare som en opplysning. Og det gjør vel ingenting at du vet hva folk skriver på kvinneguiden, - hva i allverden kan det gjøre deg?

• Liker 13
Skrevet

Det finns väl inget rätt svar på den frågan,det beror på vad det handlar om och hur nära vän man är med den som skriver eller blir skriven om.

Som exempel skriver din bästa väns partner att han/hon är otrogen så tycker jag att du borde prata med den och förklara att om inte person berättar själv om det så gör du det.

Skriver en vän något som kanske är pinsamt sexuellt så är det kanske inte så schysst att nämna det.

• Liker 11
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal si i fra? Når jeg skriver her så forandrer jeg alltid på det meste av detaljer, som steder, alder, tidspunkter og slike ting. Innimellom bytter jeg tilogmed om på kjønn om det ikke har noe å si for innlegget ellers.
Kan også gjøre små forandringer på historien som ikke har noe å si for poenget. Tror de aller fleste gjør det på den måten, for å ikke bli gjenkjent.

Anonymkode: f4449...5bf

Blir ikke det egentlig bare veldig rotete? 

Det er ofte man leser innlegg her som kan dras ut i mange sider og TS'er som formulerer og "det var ikke det jeg egentlig mente" osv. Og da tenker jeg ofte at det kan være historier som er blitt vridd på for ikke å bli gjenkjent og så blir det bare feil?

Hvordan kan det bli riktig råd andre kommer med hvis man endrer på nesten alt? Da får man jo ikke råd ut ifra det problemet er, men det man spør om som er da vridd på til det ugjennkjennelige?

Jeg har sett flere som sier at de gjør om historiene sine, men blir det ikke bare det da - en historie? 

Ts: Hvis du tror at de du kjenner i RL helst ville visst om at det er skrevet om dem på forum så hadde jeg muligens sagt i fra. 

Anonymkode: c35ca...797

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vet du, - folk gjenkjenner folk igjen hele tiden. I 95% av tilfellene så tar dem feil også.

Bare som en opplysning. Og det gjør vel ingenting at du vet hva folk skriver på kvinneguiden, - hva i allverden kan det gjøre deg?

95% sier du? Og hvor har du forskningen som viser dette? :rolleyes: 

Skrevet (endret)

What happens at KG, stays at KG! :nigo:  

Endret av Leo
  • Liker 10
Skrevet

I motsetning til andre i trådennher, du sier i fra, ber vedkommende lese og vurdere tiltakene selv. Noe annet er dårlig gjort uansett relasjon til personen som blir blottstilt i all offentlighet på nettet. 

Anonymkode: 8d830...30c

• Liker 1
Skrevet

I motsetning til andre i trådennher, du sier i fra, ber vedkommende lese og vurdere tiltakene selv. Noe annet er dårlig gjort uansett relasjon til personen som blir blottstilt i all offentlighet på nettet. 

Anonymkode: 8d830...30c

Men hvordan kan du med 100% sikkerhet vite at det du leser på KG handler om akkurat den personen eller de personene du tror? Jeg har vært på KG i veldig mange år og har til og med vært moderator en periode. Med andre ord har jeg lest veldig mange innlegg, men det er fremdeles svært, svært sjelden jeg kan være helt sikker på at jeg vet hvem som har skrevet et innlegg som anonym bruker.

• Liker 4
Skrevet

Har sett mange innlegg jeg tenker er identisk med noen jeg kjenner IRL sin situasjon , men som nevnt over så er det som regel ikke det, så jeg syns ikke du skal si fra med mindre du er 500% sikker , og med mindre det å si fra kan være med p å gjøre situasjonen BEDRE for vedkommende. Hvis det kun vil stresse eller belaste vedkommende er det best å holde tett.

Anonymkode: 7a729...037

• Liker 1
Skrevet

Tråden ryddet for ryktespredning 

Bond, forumansvarlig 

Skrevet

Ja jeg synes du burde si i fra til vedkommende. Husk at det finnes nettroll her inne som utgir seg for å være andre så helt sikker kan du heller ikke være på at det er den du tror.

Anonymkode: c9310...79a

• Liker 1
Skrevet

Personlig hadde jeg satt pris på om folk sa i fra om de trodde det var meg. Jeg har enkelte temaer gående her som hadde vært fullstendig krise om noen gjenkjente, men med ingen å snakke med, så har jeg bare vært nødt til å ta det her. 

Anonymkode: 7e014...f7c

• Liker 3
Skrevet

Det er mange som dikter opp tråder for å diskutere problemstillinger som ikke er ekte, og det kan jo fort minne om noen du kjenner.. Det skal ikke så mye til. 

Jeg vet dog om en tråd her der jeg kjente igjen TS umiddelbart. Det dreide seg om en spesiell skade. Jeg var 90% sikker på at det var vedkommende som skrev, pga litt for mange gjenkjennelige opplysninger. Men 10% usikker... Vel, da jeg så vedkommende i virkeligheten med skaden var det jo ingen tvil lenger. 

Men hadde ikke falt meg inn å si noe da heller. Hvorfor skal man det? 

Anonymkode: 05ace...ab0

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan kan du med 100% sikkerhet vite at det du leser på KG handler om akkurat den personen eller de personene du tror? Jeg har vært på KG i veldig mange år og har til og med vært moderator en periode. Med andre ord har jeg lest veldig mange innlegg, men det er fremdeles svært, svært sjelden jeg kan være helt sikker på at jeg vet hvem som har skrevet et innlegg som anonym bruker.

Jeg er enig i dette!

Med enkelte unntak, som skaden som beskrevet, er det nesten helt umulig å si hvem som har skrevet hva.

Jeg har flere ganger kommet over tråder der jeg har lurt på om jeg har skrevet i søvne, eller hara vært bevisstløs her inne.  Situasjonsbeskrivelsen har da vært så lik noe jeg selv har opplevd, nesten ned til minste detalj, og det har av og til vært slik at jeg har lurt på om jeg hadde skrevet innlegget, og glemt det i etterkant.

Anonymkode: 511c2...01b

• Liker 3
Skrevet

Nå er jeg spent trådstarer... Har du sagt ifra til vedkommende? Eller kommer du til å si ifra, og er det noe spesiellt ømfindtlig tema det dreier seg om?

Skrevet

Ikke si noe, bare lat som ingenting, det er som regel det beste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...