Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter 1 år i jobben min har det gått kraftig over min psykiske helse ved at jeg gruer meg til jobb, jeg gråter når jeg skal hjem fra jobb og jeg vil helst ikke gå på jobb i det hele tatt.. Har bare en deltidsstilling og skal nå levere oppsigelse, men siden jeg ikke orker å jobbe de siste vaktene mine har jeg vært hos legen for å få sykemelding.. Dette er ikke et sted jeg virkelig vil jobbe på lenger, føler meg virkelig ikke komfortabel. Er det greit å levere både sykemelding og oppsigelse samtidig? Eller skal jeg levere en idag og en imorgen? 

Mvh deprimert deltidsarbeider :( 

Anonymkode: 82979...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lever sykemeldingen, du. Så venter du litt med oppsigelsen. Du sier ikke noe om hvorfor du mistrives? 

Det lureste av deg er å snakke med legen din om problemet og samtidig søke nye jobber. Om mulig kan legen fortsette å sykemelde deg. Nav vil etter ca 8 uker ha en rapport etter et møte du må ha med sjefen din (og evt nav) om tilrettelegging. Om det ikke er mulig, bør du få noe skriftlig fra legen din. 

Behold jobben (og rettighetene) dine lengst mulig gjennom sykemelding, om tilstanden din tilsier det. Snakk med legen din for å få hjelp.

Anonymkode: cd0e9...9c1

Skrevet

Greien er at jeg ikke kan vente med å levere oppsigelsen, vil virkelig ikke jobbe der lenger og får ikke byttet avdeling heller. For meg er det ikke noe problem å ikke jobbe med tanke på at det er 5 vakter i måneden fordi jeg er student. Grunnen til at jeg fikk sykemeldingen er jo fordi jeg blir deprimert av å jobbe. Med tanke på at oppsigelsestiden min er på en måned må jeg levere den idag begrunnet jeg drar hjem til over jul på søndag.. 

Skrevet

Husk du får 8 ukers karantene hvis du slutter selv.

Anonymkode: a1c28...78a

Skrevet

hadde levert sykmelding og bedt om å bli sagt opp

Anonymkode: 5c146...81a

Skrevet

Bedt om å bli sagt opp?  Det tar seg dårlig ut på fremtidig CV. ... nei, sykemeld deg og si opp om det er helt sikkert at du ikke vil tilbake.  

Anonymkode: 697e1...796

Skrevet

Er helt sikker på at jeg ikke vil tilbake så blir nok både og gi sykemelding og oppsigelse :) Men hva er egentlig 8 ukers karantene? Aldri hørt om dette før 

Skrevet

Er helt sikker på at jeg ikke vil tilbake så blir nok både og gi sykemelding og oppsigelse :) Men hva er egentlig 8 ukers karantene? Aldri hørt om dette før 

Jo hvis du sier opp selv går det 8 uker før du får ledighetstrygd. hvis du leser på Nav sine sider litt så finner du ut hvilke regler som gjelder. 

Anonymkode: a1c28...78a

Skrevet

Okey, skjønner egentlig ingenting. Men i det hele så er jeg ikke avhengig av noe dagpenger eller noe støtte fra NAV. Er student så har jo bare jobbet 6 vakter i måneden så tror ikke jeg har krav på så mye heller! Så lenge jeg bare kommer meg bort fra denne jobben og slipper å dra ditt igjen vet jeg livet mitt kommer til å bli mye bedre :)

Skrevet

Bli sykemeldt. Søk jobb. Når du får nytt jobbtilbud, si opp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...