Mari Y Skrevet 13. september 2016 #61 Del Skrevet 13. september 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lager Gud kvinner, for så å lage menn som ikke like kvinner... Anonymkode: 739bb...da0 Tja. De gjør bare ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 15. september 2016 #62 Del Skrevet 15. september 2016 Den 13. september 2016 at 18.42, AnonymBruker skrev: Dersom en gutt - som hele oppveksten kun har hatt venninner, som da har sittet å snakket om hvorfor han og han er så kjekk. Eller hva slags gutter som er tiltrekkende. Da er det helt naturlig som gutt og begynne å tenke på samme måte. Man blir påvirket av de man omgås med. Homofili kan umulig være medfødt fordi det er ikke naturlig. Det strider mot ALT som ER naturlig. Ja selvfølgelig kan ikke mennesker noe for hvem de blir tiltrukket av - men det at de er født sånn er tidenes skrøne Anonymkode: e7828...2b5 De fleste homofile jeg kjenner har hetrofile foreldre, de ble aldri misbrukt som barn, og de vokste opp med venner av begge kjønn. De ble født sånn! Det DU derimot beskriver, uten helt å skjønne det selv tydeligvis, er at du er hetro kun fordi du har vært omringet av hetrofile folk i oppveksten. Hvis det er tilfelle, så ville jeg kanskje ikke snakket så høyt om hva som er tidenes skrøne... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 15. september 2016 #63 Del Skrevet 15. september 2016 Den 13.9.2016 at 20.15, AnonymBruker skrev: Hvorfor lager Gud kvinner, for så å lage menn som ikke like kvinner... Anonymkode: 739bb...da0 Gud har ikke laget noe som helst. Gud finnes ikke Helt utrolig at folk i det 21 århundre fremdels tror på fantasifigurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 15. september 2016 #64 Del Skrevet 15. september 2016 Den 13.09.2016 at 18.58, AnonymBruker skrev: Det er ingenting naturlig med homofili, nei. Hvor ofte ser du egentlig to hannhunder(eller tisper), to hingster (eller hopper) eller to hannkatter stå å ha seg med hverandre? ALDRI. Fordi det er ikke naturlig. Det som derimot er naturlig er menneskers kjærlighet til hverandre. Og jeg tror enkelte misforstår sine egne følelser i den form av at de tror de er forelsket, når de er glade i hverandre og tiltrukket av hverandre. Anonymkode: e7828...2b5 Ha ha da har du gått glipp av noe, de prøver I fleng å ha seg med hverandre, det er ikke så mange dyr som har sex for "morro skyld" men homofili er observer hos alle arter som har det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #65 Del Skrevet 15. september 2016 2 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Gud har ikke laget noe som helst. Gud finnes ikke Helt utrolig at folk i det 21 århundre fremdels tror på fantasifigurer. Håper du er klar over at menneskers tro kommer og går med årene. Det gikk 400 år fra Gud talte til abraham, og frem til han igjen talte til Moses. Det israelske folk hadde innen den tid mistet troen på Gud. Anonymkode: e7828...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 15. september 2016 #66 Del Skrevet 15. september 2016 Den 13.09.2016 at 20.11, AnonymBruker skrev: Tydelig at du har misforstått meg. Jeg dømmer ingen, fordi det er ikke min oppgave. Jeg er ikke imot homofile, men jeg er imot homofili. Med andre ord så er jeg ikke imot mennesker, men jeg er imot handlingen. Anonymkode: e7828...2b5 Jeg er heller ikke imot dømmende mennesker, bare I mot handlingen at de dømmer andre og ønsker å bestemme hvordan andre skal leve ut I fra egen synsing , eller nei forresten, jeg har visst noe I mot dømmende mennesker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 15. september 2016 #67 Del Skrevet 15. september 2016 Den 13.09.2016 at 19.44, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig har ikke Gud skapt homofile, når det står i bibelen GUDS ORD, vel og merke at mann og kvinne skal leve i samliv. Og hvor har jeg sagt at det er et valg de tar? Jeg sier at de blir påvirket av miljøet rundt seg, og at ingen er født homofile. Og det er sant at man ikke kan velge hvem man skal elske, men bare fordi det er sant så betyr ikke det at det er riktig. Jeg har ingenting i mot homofile, men jeg er sterkt imot at homofile skal få gifte seg i kirken når de lever en livsstil som motsier Guds ord og Guds vilje. Jeg syns heller ikke det er riktig at ateister skal gifte seg i kirken, fordi de står faktisk ved alteret og gir hverandre et løfte foran Gud, som presten så pent sier. Det er feil å skulle på død og liv vie seg kirkelig kun for å være tradisjonell. nei da får de heller gifte seg borgerlig. Anonymkode: e7828...2b5 Selvfølgelig har ikke gud skapt homofile, dit var vi enig Hvorfor de ønsker å gifte seg I kirken både de homofile som Gud tydelig har fortalt at han ikke liker og ateistene som han vel har enda mer I mot kan ikke jeg heller forstå, men det bunner vel I at de synes det er et fint lokale da og har innset at Gud hverken har skapt homofile eller andre . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #68 Del Skrevet 15. september 2016 Svaret er enkelt, der står i koranen Anonymkode: d1198...796 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minsinn Skrevet 15. september 2016 #69 Del Skrevet 15. september 2016 Koranen har forbud mot homofili, og fordi mani de fundamentalistiske muslimske landene lever etter koranens ord så straffes homofili ganske strengt. Det er forresten ikke bare i muslimske land homofili er forbudt - vi skal ikke lenger enn til et av våre naboland for å finne sånt forbud: Russland, som er verken kristent eller muslimsk, men gresk-ortodoks. Bibelen har heller ikke gode ord om "menn som ligger med menn", men selv om Norge er et kristent land så er vi ikke fundamentalistisk (selv om man skulle tro det etter en del av uttalelsene som en del av flyktningemotstanderne har kommet med ) Homofili er en medfødt legning. Den finnes også i dyreverdenen - noe de fleste av oss som har hatt dyr rundt oss i oppveksten (eller i voksen alder) er klar over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 15. september 2016 #70 Del Skrevet 15. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper du er klar over at menneskers tro kommer og går med årene. Det gikk 400 år fra Gud talte til abraham, og frem til han igjen talte til Moses. Det israelske folk hadde innen den tid mistet troen på Gud. Anonymkode: e7828...2b5 Du vet at judaismens og kristendommens 'stamfar' egentlig er soroastrismen, som er enda eldre enn jødedommen og kommer fra det gamle Persia? I tillegg dokumenterer dokumentaren 'religilous' at mye av det man finner innenfor kristendommen er 'lånt' av andre, hedenske religioner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 15. september 2016 #71 Del Skrevet 15. september 2016 1 time siden, minsinn skrev: Koranen har forbud mot homofili, og fordi mani de fundamentalistiske muslimske landene lever etter koranens ord så straffes homofili ganske strengt. Det er forresten ikke bare i muslimske land homofili er forbudt - vi skal ikke lenger enn til et av våre naboland for å finne sånt forbud: Russland, som er verken kristent eller muslimsk, men gresk-ortodoks. Bibelen har heller ikke gode ord om "menn som ligger med menn", men selv om Norge er et kristent land så er vi ikke fundamentalistisk (selv om man skulle tro det etter en del av uttalelsene som en del av flyktningemotstanderne har kommet med ) Homofili er en medfødt legning. Den finnes også i dyreverdenen - noe de fleste av oss som har hatt dyr rundt oss i oppveksten (eller i voksen alder) er klar over. Man må også se det i denne kontekst: Hvor mye visste folk i Midtøsten for 3000 år siden i et hvilket som helst område om homofili og hva det egentlig var for noe? Det er jo ikke bare noen som ligger med en av samme kjønn( som uvitende ikke forstår), men at man hovedsakelig tiltrekkes av en samme kjønn. Det Koranen, Bibelen eller andre religioner sier om det, burde være irrelevant. Jeg er sikkert på at for mange blir det irrelevant å tro til og med halvparten av det som står i disse bøkene? Hvor mange er det som per i dag tror på f eks slaveri selv om både kristendommen og islam har vært(og fortsatt er i en rekke muslimske land), argument for slaveri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #72 Del Skrevet 15. september 2016 1 time siden, Mari Y skrev: Du vet at judaismens og kristendommens 'stamfar' egentlig er soroastrismen, som er enda eldre enn jødedommen og kommer fra det gamle Persia? I tillegg dokumenterer dokumentaren 'religilous' at mye av det man finner innenfor kristendommen er 'lånt' av andre, hedenske religioner. Nå vet ikke jeg hvilken avis du har lest i, men kristendommen handler i hovedsak om det nye testamentet. Kristne følger i hovedsak JESUS. Og alle vet at Jesus ikke levde lengre tilbake i tid enn 2000 år. Anonymkode: e7828...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #73 Del Skrevet 15. september 2016 1 time siden, Mari Y skrev: Du vet at judaismens og kristendommens 'stamfar' egentlig er soroastrismen, som er enda eldre enn jødedommen og kommer fra det gamle Persia? I tillegg dokumenterer dokumentaren 'religilous' at mye av det man finner innenfor kristendommen er 'lånt' av andre, hedenske religioner. Og i tillegg finnes det mer dokumentasjon på at Jesus enn det finnes på Julius Cæsar Anonymkode: e7828...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #74 Del Skrevet 15. september 2016 Den 16.12.2015 at 18.17, WubWub skrev: Jeg syntes han eller hun stiller et godt spørsmål jeg. Og jeg kan ikke helt se pdet islamfiendtlige ved det? Det er da allmennkjent at det er strengt forbudt med homofili i koranen. Faktisk vanker det dødsstraff for å praktisere homofili i en rekke muslimske land, men også kristne. Men til tross for dette så er homofili veldig utbredt i mange muslimske land. Ta afghanistan f.eks, alle vestlige soldater som har tjenestegjort der sammen med afghanske soldater har sett dette. Det har også vært en rekke dokumentarer på NRK for oss som ikke har tjenestegjort der. Nå kjenner jeg personlig flere norske soldater som har vært der nede og de kan bekrefte det som kommer frem i dokumentarene og det er at afghanske soldater alltid har med seg en haug av unge gutter til militærbasene hvor de er utstasjonert. Dette er unge gutter som er kjøpt og betalt, mange av de er mindreårige. De blir brukt til sex (dette er slaveri i praksis, sex slaveri). Men det er ikke bare i militæret dette fenomenet forekommer (som faktisk er en afghansk tradisjon) men også i det sivile liv. Viser til : Det er sant. Det er allmenn kjent at menn ikke kan ha sex med kvinner før de er gift med dem i Islam, så istedet for å ha sex med kvinner så har de sex med andre menn eller gutter. Eller dyr. Kvinnene kan ikke ha sex med noen, så der er de jammen akterutseilt. Både sauer, geiter og esel er helt greie for menn der. Mange av playboyene på stranda i Alanya har hatt sex med et esel først. Husk det. Så kommer de til stranda og byen, og oppdager at de kan ha sex med damer uten å være gift likevel. Anonymkode: b7ed8...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 15. september 2016 #75 Del Skrevet 15. september 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og i tillegg finnes det mer dokumentasjon på at Jesus enn det finnes på Julius Cæsar Anonymkode: e7828...2b5 Kan godt hende han fantes, men da var han nok ganske så dødelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 15. september 2016 #76 Del Skrevet 15. september 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet ikke jeg hvilken avis du har lest i, men kristendommen handler i hovedsak om det nye testamentet. Kristne følger i hovedsak JESUS. Og alle vet at Jesus ikke levde lengre tilbake i tid enn 2000 år. Anonymkode: e7828...2b5 Ja, men har ingenting med det jeg skrev å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #77 Del Skrevet 15. september 2016 7 minutter siden, Mari Y skrev: Kan godt hende han fantes, men da var han nok ganske så dødelig. Da lurer jeg fryktelig på hva du mener om hvordan de aldri fant hans legeme Anonymkode: e7828...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #78 Del Skrevet 15. september 2016 5 minutter siden, Mari Y skrev: Ja, men har ingenting med det jeg skrev å gjøre... Det har jo det når du mener at kristendommen som bare er rundt 2000 år gammel, er så og si kopiert fra andre trossamfunn Anonymkode: e7828...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 15. september 2016 #79 Del Skrevet 15. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og i tillegg finnes det mer dokumentasjon på at Jesus enn det finnes på Julius Cæsar Anonymkode: e7828...2b5 Tar man kilders troverdighet med i betraktningen stiller det seg nok slik at historikere flest anser sannhetsgehalten i gjengivelsene av Julius Cæsars liv framstår mer enn bare en smule mer troverdige enn gjengivelsene av livet til Jesus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minsinn Skrevet 15. september 2016 #80 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) 3 timer siden, Mari Y skrev: Man må også se det i denne kontekst: Hvor mye visste folk i Midtøsten for 3000 år siden i et hvilket som helst område om homofili og hva det egentlig var for noe? Det er jo ikke bare noen som ligger med en av samme kjønn( som uvitende ikke forstår), men at man hovedsakelig tiltrekkes av en samme kjønn. Det Koranen, Bibelen eller andre religioner sier om det, burde være irrelevant. Jeg er sikkert på at for mange blir det irrelevant å tro til og med halvparten av det som står i disse bøkene? Hvor mange er det som per i dag tror på f eks slaveri selv om både kristendommen og islam har vært(og fortsatt er i en rekke muslimske land), argument for slaveri? Homofili er ikke annet enn at man tiltrekkes av mennesker av samme kjønn, på lik linje som at heterofile tiltrekkes av mennesker av motsatt kjønn. Hva mennesker i Midtøsten for 3000 år siden visste om det er det vel ingen som vet med sikkerhet, men både Bibelen og Koranen kan gi oss et visst bilde av det, da begge er gode "historiebøker" fra sin tid. Nå vet jeg ikke hva som står i Koranen, men i Bibelen er homofili omtalt flere ganger. Blant annet er Sodoma og Gomorra beskrevet som et sted der "menn ligger med menn", altså ren teknisk homofil sex slik vi kjenner det i dag. Begge disse bøkene er relevante i denne diskusjonen fordi det er de som er svaret på hvorfor homofili ikke tillates i islam. Det er, som jeg skrev, i de fundamentalistiske landene - dvs. de landene der koranens lover står høyest av alle lover, at man finner de sterkeste avstraffelsene mot det leve ut sin homofili. Koranen forbyr dette som utukt, og derfor er det ikke tillatt innen islam. De samme gjelder for så vidt i den kristne delen av verden. Norge er et ikke-fundamentalistisk land, så Bibelen settes ikke over andre lover her til lands.Og hvis du husker bare noen måneder tilbake, så er det ikke så lenge siden kirken gikk med på at homofili kan aksepteres, men det er fortsatt ikke enkelt for alle å faktisk akseptere at homofili er noe man ikke kan behandle. Om man liker det eller ikke, så har Bibelen satt en del grunnbrikker i forhold til moral og etikk i det norske samfunn gjennom tidene. Grunnbrikker som ikke blir endret før noen tar opp spørsmålet "Vil vi egentlig ha det slik?". Sånn som det skjedde med homofile prester, blant annet. Men i Norge har homofile samme rettigheter som heterofile, og det skyldes først og fremst at vi ikke er religiøst fundamentalistiske, slik som blant annen islam. Endret 15. september 2016 av minsinn Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå