Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 16.12.2015 at 15.40, soffapute skrev:

Av alle rasistiske og islamfiendtlige tråder her inne så er denne her den mest idiotiske jeg har lest så langt. Gratulerer.

Forresten hører dette heller inn under Religion-delen og ikke Aktuelle saker/politikk-delen, selv om dere amøber har spammet delen her med 40 tråder om dagen det siste halve året, og ikke har bedre å gjøre om dagene.

Jeg synes det er langt fra muslimfientlig, og et legitimt spørsmål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, RaraAvis78 skrev:

Oh lord! Hvordan forklarer du da homofili i dyreverdenen? Og hvorfor tror du selvmordsraten er så høy blandt unge homofile hvis dette er et valg de har tatt selv? Trodde virkelig de fleste oppegående mennesker i 2016 var enige om at homofili er medfødt og ikke et valg en tar selv! Når valgte du å bli heterofil da?

Jeg er heterofil fordi det er slik Gud har skapt meg. Og det er slik det skal være. Jeg er skapt for å reprodusere meg. Dersom det hadde vært "normalt" eller naturlig å være homofil, så kunne likegodt menneskerasen ha dødd ut, for da kunne jo alle ha vært det. Guds ord sier veldig klart og tydelig at det er mann og kvinne som skal leve i ekteskap og samliv. 

Grunnen til at så mange homofile velger å ta livet sitt tror jeg ikke er fordi de er "født som de er" men heller på grunn av skammen av å ikke føle seg normal. I tillegg må det være utrolig skummelt og forvirrende for en tenåring, som er så usikker på seg selv i utgangspunktet og plutselig oppdage at de tiltrekkes av det samme kjønn. De er redd for hva folk vil si. 

Anonymkode: e7828...2b5

• Liker 2
Skrevet
Den 16.12.2015 at 15.22, AnonymBruker skrev:

Når min tidligere svigerfar var ung reiste han som mange andre ut på sjøen, dette var på 50-60 tallet.

Han var mye i Middelhavet og ikke minste ved den afrikanske kysten i Middelhavet, men han forteller at det var et kav å komme seg unna de homofile, de stod å ventet på disse flotte unge menn fra Norge på havna. Når de var rundt i byene måtte de passe på rompa, ellers var det ei hånd som befølte han der. Han hadde aldri opplevd lignende og det gjorde stort inntrykk på unggutten fra Norge.

Når de har et slikt åpent forhold til homofili, hvorfor drepes noen og andre ikke? Har det noe om hvilken forgrening av islam som gjør det vanlig i visse områder? 

Anonymkode: 3787a...497

Jeg tror at homofili er alltid noe som har eksistert. Der det har vært forbudt har man levd det ut mer privat. Bare se på Oscar Wilde. Nå vet ikke jeg hvordan homofili ble behandlet i et hvilket som helst nord- afrikansk land på 50-tallet, men jeg synes det virker som at arabiske såvel som afrikanske(deriblant også en god del kristne) land dessverre straffer homofili ganske strengt. Om det har vært sånn alltid vet jeg ikke, men nå ble hvel strengt talt homofili avkriminalisert ganske sent her i Norge? Jeg tror det har mye med folks uvitenhet og frykt for det ukjente å gjøre. Det er fortsatt dessverre utrolig mange land i verden der det er vanskelig å være homofil. Jeg tror at mange som ikke vet hva det egentlig er for noe, frykter homofile. De vet ikke at homofile er helt 'vanlige' mennesker. Hjernen er bare skrudd sammen til å tiltrekkes hovedsakelig av en av samme kjønn. Jeg er ikke helt sikker på hva Koranen eller hadith sier om homofili, eller om de nevner det overhodet. Men Gammeltestamentet hadde jo historien om Sodom og Gomorra, som har blitt brukt som argument mot homofili. Det ironiske er at det har angivelig ingenting med homofili å gjøre hvorfor de ble straffet. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heterofil fordi det er slik Gud har skapt meg. Og det er slik det skal være. Jeg er skapt for å reprodusere meg. Dersom det hadde vært "normalt" eller naturlig å være homofil, så kunne likegodt menneskerasen ha dødd ut, for da kunne jo alle ha vært det. Guds ord sier veldig klart og tydelig at det er mann og kvinne som skal leve i ekteskap og samliv. 

Grunnen til at så mange homofile velger å ta livet sitt tror jeg ikke er fordi de er "født som de er" men heller på grunn av skammen av å ikke føle seg normal. I tillegg må det være utrolig skummelt og forvirrende for en tenåring, som er så usikker på seg selv i utgangspunktet og plutselig oppdage at de tiltrekkes av det samme kjønn. De er redd for hva folk vil si. 

Kanskje Gud har skapt homofile så verden faktisk ikke skal overbefolkes? At noe er normalt er ikke ensbetydende med at alle skal være slik...dvs at 100% definerer normalt?

Du motsier deg selv. Du skriver " I tillegg må det være utrolig skummelt og forvirrende for en tenåring, som er så usikker på seg selv i utgangspunktet og plutselig oppdage at de tiltrekkes av det samme kjønn",- hvis det er et bevisst valg personen tar, kan han/hun vel ikke plutselig  oppdage at en tiltrekkes av samme kjønn?

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Homofili er ikke akseptert i kristendommen og islam fordi det står i strid med Guds vilje og Guds ord. Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even. Og vi er mann og kvinne for at vi skal reprodusere oss. Jeg tror ikke homofile, transseksuelle eller biseksuelle blir født slik, men blir påvirket av miljøet rundt seg. Gud elsker alle mennesker, så han elsker homofile. Men ikke homofili. Han elsker synderen, men ikke selve synden. Derfor er kristne imot vielse av homofile i kirka. Fordi det står i strid med Guds ord om to menneskers samliv. Og derfor skal ikle homofile vies i Guds hus. Dersom Jesus hadde vitnet en homofil vielse i kirken er jeg ganske sikker på han hadde gjort det samme som han gjorde da han ankom tempelet i Jerusalem. Har ingenting imot at homofile skal gifte seg personlig, men da får det gjøres borgerlig. 

Du glemmer en ting: reproduksjon er bare en av årsakene til at vi har samleie. Sex er også til for å ha nytelse. Nyte intimitet. Så dette gjelder ikke bare reproduksjon. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man ser jo ofte at unge gutter som blir misbrukt av menn oftere enn andre vokser opp til å bli homofile. Så dette er jo et (ekstremt) eksempel på at miljøfaktorer spiller inn på videre seksualitet. 

Anonymkode: 91b43...380

Tja. Bevis? Ikke at jeg tviler på at miljøet påvirker genene, men det er også dokumentert at homofili eksisterer blant dyrearter. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvmord blant homofile er sammensatt. At de tar livet av seg grunnet frykt for hva andre vil si er helt klart sant, og hva vil løsningen på det være? Jo, at en godtar at det finnes homofile. Dersom en ikke må leve i frykt vil det løse mye. 

Det å være tiltrukket av noen av samme kjønn er ikke skummelt for alle. Det er nok mer skummelt for en som er oppvokst med at det er synd og som vet at familien ikke liker homofile, enn for de som vokser opp i familier hvor en ikke misliker homofile. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, RaraAvis78 skrev:

Kanskje Gud har skapt homofile så verden faktisk ikke skal overbefolkes? At noe er normalt er ikke ensbetydende med at alle skal være slik...dvs at 100% definerer normalt?

Du motsier deg selv. Du skriver " I tillegg må det være utrolig skummelt og forvirrende for en tenåring, som er så usikker på seg selv i utgangspunktet og plutselig oppdage at de tiltrekkes av det samme kjønn",- hvis det er et bevisst valg personen tar, kan han/hun vel ikke plutselig  oppdage at en tiltrekkes av samme kjønn?

Selvfølgelig har ikke Gud skapt homofile, når det står i bibelen GUDS ORD, vel og merke at mann og kvinne skal leve i samliv. Og hvor har jeg sagt at det er et valg de tar? Jeg sier at de blir påvirket av miljøet rundt seg, og at ingen er født homofile. Og det er sant at man ikke kan velge hvem man skal elske, men bare fordi det er sant så betyr ikke det at det er riktig. Jeg har ingenting i mot homofile, men jeg er sterkt imot at homofile skal få gifte seg i kirken når de lever en livsstil som motsier Guds ord og Guds vilje. Jeg syns heller ikke det er riktig at ateister skal gifte seg i kirken, fordi de står faktisk ved alteret og gir hverandre et løfte foran Gud, som presten så pent sier. Det er feil å skulle på død og liv vie seg kirkelig kun for å være tradisjonell. nei da får de heller gifte seg borgerlig. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Mari Y skrev:

Du glemmer en ting: reproduksjon er bare en av årsakene til at vi har samleie. Sex er også til for å ha nytelse. Nyte intimitet. Så dette gjelder ikke bare reproduksjon. 

Ja. Nytelse etter at man har inngått et ekteskap. Og i og med at homofili strider mot Guds ord, skal ikke homofile vies i kirken Guds hus! 

• Liker 2
Skrevet
Den 18. desember 2015 at 0.03, Cowboy Lotte skrev:

Bibelen og Koranen sier begge tydelig at homofili er straffbart, så hvorfor følger vi ikke bibelens lov her i Norge og??

Fordi dagens politikere ikke bryr seg om hva som står i bibelen. De er mer opptatt av å tilpasse kirka dagens samfunn. Kirka er forresten ødelagt.

Anonymkode: bfa68...8ec

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Nytelse etter at man har inngått et ekteskap. Og i og med at homofili strider mot Guds ord, skal ikke homofile vies i kirken Guds hus! 

Nei, fordi man nyter sex. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Berentsens skrev:

Selvmord blant homofile er sammensatt. At de tar livet av seg grunnet frykt for hva andre vil si er helt klart sant, og hva vil løsningen på det være? Jo, at en godtar at det finnes homofile. Dersom en ikke må leve i frykt vil det løse mye. 

Det å være tiltrukket av noen av samme kjønn er ikke skummelt for alle. Det er nok mer skummelt for en som er oppvokst med at det er synd og som vet at familien ikke liker homofile, enn for de som vokser opp i familier hvor en ikke misliker homofile. 

Jeg er helt klart enig med deg om at vi skal akseptere homofile. Jeg har ingen fordommer mot homofile i det hele tatt. Jeg er bare imot kirkelig vielse av dem. Og de som ser ned på homofile kun fordi at de er homofile, er like store syndere selv, fordi bibelen sier at du skal elske din neste, på lik linje som du elsker deg selv. Gud elsker også homofile, fordi de er mennesker. Det er selve synden i seg selv som er problemet. 

Vel, de familier som lærer sine barn at homofile skal diskrimineres eller er mindre verdt enn andre mennesker må jo faktisk feile noe da. Og dette er utrolig gammeldags praktisering. Det er ikke menneskets jobb å dømme hverandre 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt klart enig med deg om at vi skal akseptere homofile. Jeg har ingen fordommer mot homofile i det hele tatt. Jeg er bare imot kirkelig vielse av dem. Og de som ser ned på homofile kun fordi at de er homofile, er like store syndere selv, fordi bibelen sier at du skal elske din neste, på lik linje som du elsker deg selv. Gud elsker også homofile, fordi de er mennesker. Det er selve synden i seg selv som er problemet. 

Vel, de familier som lærer sine barn at homofile skal diskrimineres eller er mindre verdt enn andre mennesker må jo faktisk feile noe da. Og dette er utrolig gammeldags praktisering. Det er ikke menneskets jobb å dømme hverandre 

Når du påpeker at der er synden i seg selv som er problemet, kan du forstå at du da blir en av disse som dømmer? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Berentsens skrev:

Når du påpeker at der er synden i seg selv som er problemet, kan du forstå at du da blir en av disse som dømmer? 

Hvem dømmer jeg når jeg sier at jeg ikke har noe imot synderen, men selve synden? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem dømmer jeg når jeg sier at jeg ikke har noe imot synderen, men selve synden? 

Homofile som lever i parforhold f.eks. 

Skrevet
3 minutter siden, Berentsens skrev:

Tydelig at du har misforstått meg. Jeg dømmer ingen, fordi det er ikke min oppgave. Jeg er ikke imot homofile, men jeg er imot homofili. Med andre ord så er jeg ikke imot mennesker, men jeg er imot handlingen. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Berentsens skrev:

Det er egentlig det samme som om jeg skulle sagt at jeg har ikke noe imot rusmisbrukere, men jeg er imot rusmidler. Jeg har heller ingenting imot alkoholikere, men jeg er imot det å drikke seg full. 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tydelig at du har misforstått meg. Jeg dømmer ingen, fordi det er ikke min oppgave. Jeg er ikke imot homofile, men jeg er imot homofili. Med andre ord så er jeg ikke imot mennesker, men jeg er imot handlingen. 

Da misforstår jeg deg ikke. Du er altså imot handlingen, det vil si homofile personer som har et seksuelt forhold med en person av det samme kjønn, altså som lever i et parforhold.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man ser jo ofte at unge gutter som blir misbrukt av menn oftere enn andre vokser opp til å bli homofile. Så dette er jo et (ekstremt) eksempel på at miljøfaktorer spiller inn på videre seksualitet. 

Anonymkode: 91b43...380

Har du en link eller to til noen undersøkelser eller liknende som sier noe om dette? Vil gjerne lese mer om det.

Anonymkode: 7b146...d06

Skrevet

Hvorfor lager Gud kvinner, for så å lage menn som ikke like kvinner...

Anonymkode: 739bb...da0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...