Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan slo det ut for dere? Jeg ble positivt overrasket, avisene skriker jo om skattelette til de rikeste. Men jeg får som lavtlønnet 600 ekstra i måneden, det kommer godt med. Husker mange av facebookvennene mine var forarget og skrev at hvis de fikk en krone i skattelette så skulle det gå til veldedige formål. Har så langt til gode å se noen som har beregnet hvilken sum de skal gi. Kanskje de trenger en påminner. :fnise:

Anonymkode: cf882...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så bare så vidt på det, har de en kalkulator som regner ut ny skatt?

Skrevet

Jeg skal betale 5000 mer i skatt. 

Anonymkode: 206bc...041

Skrevet

Jeg fikk deltidsjobb i sommer, og skjønner ikke helt dette.. Hva har kommet? Selvangivelsen? Bare skattekort for neste år..?

Anonymkode: f9caa...57b

Skrevet

Jeg fikk deltidsjobb i sommer, og skjønner ikke helt dette.. Hva har kommet? Selvangivelsen? Bare skattekort for neste år..?

Som sagt i overskriften, skattekortet for 2016.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir trukket 2% mer til neste år enn i år og trekket i år er allerede for høyt... Har for komplisert økonomi til at det er overkommelig å regne ut hva det utgjør i kroner, men skal i hvert fall trekkes 45 % skatt til neste år.

Anonymkode: e0b6e...81d

Skrevet

Ikke juble for tidlig da ;) Skattekortet viser bare et estimat. Hva du virkelig skal betale vises ikke før skatteoppgjøret kommer neste år.

Anonymkode: 2d3e0...696

• Liker 2
Skrevet

Lærer dere ingenting på skolen for tiden? Selvangivelse leveres inn etter at den kommer ferdig utfyllt i april, skatteoppgjøret kommer til st. Hans og utover avhengig av flere faktorer. Nytt skattekort for påfølgende år, kommer nå på denne tiden og skal brukes for skattetrekk i påfølgende kalenderår.

Og når vi først er i opplæringsavdelingen, selvangivelsen svarer det seg alltid å gå igjennom, kontrollere og vite hva du aksepterer at skatteetaten har gjort for deg som et forslag til hvordan dine tall ser ut. 

Og årets skattekort? nei, det har jeg ikke sett på enda, er på reise og har andre ting å ta meg av. 

Anonymkode: cf517...a50

• Liker 2
Skrevet

Skattekortet er basert på opplysninger som skatteetaten gjetter seg fram til basert på siste års likning. Skattekortet forteller ingen ting om hva du faktisk skal betale i skatt.

Anonymkode: 5acad...641

• Liker 2
Skrevet

Skattekortet er basert på opplysninger som skatteetaten gjetter seg fram til basert på siste års likning. Skattekortet forteller ingen ting om hva du faktisk skal betale i skatt.

Der sa du det.

Dette er en utregning foretatt av maskiner, basert på hittil kjente opplysninger.

De sier ingen verdens ting om hva du egentlig kommer ut med i skatt. Det vet du mer om etter som 2016 går og nærmer seg slutten. Først i 2017 blir helt riktig skatt beregnet.

Her høres det ut som folk har vunnet x antall kr pr måned.?

Hvor er skolen og undervisning i grunnleggende privatøkonomi.!!!!!

• Liker 1
Skrevet

Så sant, så sant :)

Skrevet

Man ser jo hvilke tall de har lagt til grunn, og de tallene stemmer godt for min del. I tillegg pleier de å beregne litt for mye skatt, siden det lønner seg for dem og straffer seg for skatteyterne. Selv om de fleste jubler over skatt til gode så er jo det egentlig et tapsprosjekt. Ikke noe problem hvis jeg får restskatt i 2017, men mest sannsynlig går jeg omtrent i balanse.

Skrevet

Her høres det ut som folk har vunnet x antall kr pr måned.?

Hvor er skolen og undervisning i grunnleggende privatøkonomi.!!!!!

Når skattene settes ned for min inntektsgruppe så har jeg faktisk "vunnet" x antall kroner. I motsetning til de som jubler for skattepenger tilbake, det er penger de skulle hatt for lenge siden og gir ingen gevinst.

Skrevet

Jeg har gått fra skattetabell 7100 (ingen fradrag eller tillegg) til 7123 (ekstra tillegg), og allikevel får jeg mer enn 1600 kr igjen hver måned. Synes det høres voldsomt rart ut. Jeg er vel en av de "heldige rike" som tjener på den blåblå regjeringen. 

Anonymkode: 7ef21...1c8

Skrevet

Jeg har gått fra skattetabell 7100 (ingen fradrag eller tillegg) til 7123 (ekstra tillegg), og allikevel får jeg mer enn 1600 kr igjen hver måned. Synes det høres voldsomt rart ut. Jeg er vel en av de "heldige rike" som tjener på den blåblå regjeringen. 

Men er du rik, da? Media liker å fremstille det som skattelettelser til de rike, men her blir det lettelser til lavtlønte.

• Liker 1
Skrevet

Mine grunnlagsdata er omtrent riktige, og jeg kommer til å trekke omtrent akkurat det samme i 2016 som i 2015. Jeg er verken rik eller fattig. 

Skrevet

Men er du rik, da? Media liker å fremstille det som skattelettelser til de rike, men her blir det lettelser til lavtlønte.

Ikke veldig rik, litt under 600 000 i årslønn, 300 000 på konto. 

Skrevet

Ikke veldig rik, litt under 600 000 i årslønn, 300 000 på konto. 

ingen bolig etc?

Anonymkode: 24f0e...f35

Skrevet

Hvor kan man lese hva de ulike tabellnr. betyr?

Anonymkode: 24f0e...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...