Sandie Skrevet 17. desember 2015 #41 Del Skrevet 17. desember 2015 Er selv barnløs,men synes det er så koselig å få julekort med bilder av andres barn.Skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem.Om de ønsker å vise frem ungen er vel det helt greit? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #42 Del Skrevet 18. desember 2015 Sandie: Da tror jeg ikke du har skjønt eller lest hele innlegget.. problemet er ikke egentlig at de sender julekort av ungen, men måten det blir gjort på. Nå har jeg sendt til de hvert år i 10 år uten å få noe tilbake og det er mange koslige julekort å kjøpe, det er bare at de (hun) ikke har giddi.. Også da når det kommer en liten klump som for dem er verdens navle så skal jeg plutselig få i posten.. Det virker da bare litt som show-off istedenfor det å faktisk ville ønske en venn god jul.. Anonymkode: a3011...632 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 18. desember 2015 #43 Del Skrevet 18. desember 2015 Har ei venninne som jeg har sendt julekort til i kanksje 10 år og aldri fått noe tilbake ( ikke spør meg hvorfor jeg har fortsatt å gidde sende, jeg er bare sånn.. ) nå i år så har a greid å presse ut en liten klump (som dere skjønner så har ikke jeg barn, ei heller ønske om det så det er ikke misunnelse) og da kom det jaggu meg et kort i posten nå.. Hva skjer med folk når dem får barn? da først var jeg "viktig nok" til å få et kort i posten, selvfølgelig av "gullet" med nisselue og på saueskinn for alle må jo få se på vidunderet.. Anonymkode: a3011...632ååå sååå bitter. Var ikke livet så greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 18. desember 2015 #44 Del Skrevet 18. desember 2015 Sandie: Da tror jeg ikke du har skjønt eller lest hele innlegget.. problemet er ikke egentlig at de sender julekort av ungen, men måten det blir gjort på. Nå har jeg sendt til de hvert år i 10 år uten å få noe tilbake og det er mange koslige julekort å kjøpe, det er bare at de (hun) ikke har giddi.. Også da når det kommer en liten klump som for dem er verdens navle så skal jeg plutselig få i posten.. Det virker da bare litt som show-off istedenfor det å faktisk ville ønske en venn god jul..Anonymkode: a3011...632du er ikke sjalu, nei. Ikke i det heletatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 18. desember 2015 #45 Del Skrevet 18. desember 2015 Sandie: Da tror jeg ikke du har skjønt eller lest hele innlegget.. problemet er ikke egentlig at de sender julekort av ungen, men måten det blir gjort på. Nå har jeg sendt til de hvert år i 10 år uten å få noe tilbake og det er mange koslige julekort å kjøpe, det er bare at de (hun) ikke har giddi.. Også da når det kommer en liten klump som for dem er verdens navle så skal jeg plutselig få i posten.. Det virker da bare litt som show-off istedenfor det å faktisk ville ønske en venn god jul..Anonymkode: a3011...632Ja,jeg ser poenget ditt og er enig i at det er show-off til tusen,og dårlig folkeskikk å motta julekort år etter år uten å gi tilbake. men jeg blir ikke så provosert av det,folk er bare sånn Hvis dette er en god venninne hadde jeg nok kommentert litt ironisk at det var hyggelig at det endelig dumpet et julekort fra henne ned i postkassen etter alle disse årene.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #46 Del Skrevet 18. desember 2015 Jeg har mottatt julekort med bilde av vennene mine på. Dvs et barnløst samboerpar. Men de har også bilder av seg selv hengende på stueveggen.Selv har jeg giddet å organisere julekort én gang, og da med bilde av hunden min på. Det er nok bare meg i hele verden som syntes den hunden er noe stas, men det blir for rart å sende folk bilder av meg sjøl liksom. haha, sånn gjør svogeren min og svigerinna mi også og ikke bare ett, men nange bilder av dem og masse kliss klass. Det er så langt unna han man kommer men hun liker tydeligvis det, for det begynte ikke før hun kom inn i bildet for 5 år siden Anonymkode: 7160d...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 18. desember 2015 #47 Del Skrevet 18. desember 2015 Sendte julekort til mine besteforeldre da jeg var yngre. Sluttet da jeg innså at det var litt rart i og med at vi bodde i samme by og var sammen flere dager i uka Ellers sender jeg ikke julekort. Skulle jeg gjort det, ville det kanskje vært når jeg får familie. Ser gøy ut å ta morsomme familiebilder mot jul og sende ut. Får se om jeg gidder når jeg får barn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 18. desember 2015 #48 Del Skrevet 18. desember 2015 Evilposelos: enig, jeg er ikke interessert i å klistre bilde av den ungen opp på mitt kjøleskap.. Hadde faktisk vært morsommere med en sten Mini-MIO: det finnes jo 100vis av hyggelig julekort, både å kjøpe og som man kan lage selv.. Jeg føler ihvertfall at jeg har sendt hyggelige kort til venner, familie og bekjente selv om jeg ikke har klistra trynet av ungen min utover hele kortet.. Jeg trodde hensikten med julekort var å ønske noen du bryr deg om/ er glad i en god jul, ikke kun for å skryte av arvingene?? Toothfairy: hehe, ja jeg har en katt så neste år er det på med julenissedrakt og på skinnfellen foran peisen Anonymkode: a3011...632Siden du nevnte du er ny her... Om du trykker på "plusstegnet" ved siden av "svar på innlegget" kan du sitere de over. Istedet for å bare skrive navnet. Jeg for min del går sjeldent inn og sjekker tråder jeg har skrevet i om noen tilfeldigvis har nevnt meg i svarene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 18. desember 2015 #49 Del Skrevet 18. desember 2015 jeg syns nå det er rart å få julekort av noen som jeg sjelden har kontakt med. Akkurat som de har satt seg ned med en bunke og skriver ut det de har i adresseboken uten å tenke på relasjon i heletatt. Og så kan de da gå på jobben og skryte av hvor mange julekort de har sendt rundtomkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 18. desember 2015 #50 Del Skrevet 18. desember 2015 Jeg er ikke sikker på om jeg passer helt inn i den boksen du sikter til TS, men jeg er en av de som i år har 'presset ut en liten klump' og nå sender ut julekort med bilde av 'gullet i nisselue på skinnfell' Jeg får riktignok ikke noen julekort selv (har i alle fall ikke fått tidligere år) og jeg sender bare til familiemedlemmer. Hvorfor gjør jeg det? - Jo fordi jeg synes det er koselig, skulle gjerne fått flere julekort i min postkasse og fordi jeg tror mottakerne vil sette pris på kort og bilde. Hvorfor har jeg ikke sendt kort tidligere?- Fordi jeg alltid har tenkt på det med julekort som noe man sender når man er en av de som liker å feire jul, og det har jeg ikke vært før i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitty Softpaws Skrevet 18. desember 2015 #51 Del Skrevet 18. desember 2015 Hva sender de som ikke har bar bilde av da? Seg selv? Jeg syntes liksom det blir litt rart, så skjønner de som ikke sender før de får barn godt.Sender ikke bilde av noen som helst - finnes masse flotte julekort i bokhandelen vet du! (btw - jeg har ikke barn, sender 10-12 julekort hvert eneste år, er heldig om jeg får tilbake et eller to. Sukk) Har riktignok verdens vakreste pusekatt som vi elsker høyt, men skjønner jo at andre ikke synes det er sååå stas å få julekort med bilde av han på hvert år, så derfor kjøpes julekort i bokhandelen. Kanskje noe å tenke på for de som pøser ut kort med bilder av poden iført nisselue hvert eneste år også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #52 Del Skrevet 18. desember 2015 Badebuksa: Hahaha, Takk for latteren Du er nr 2 som dro misunnelses- "du har det ikke så greit" - bitter/sjalu- kortet.. Tror hvis du leser svarene mine så er jeg ikke så veldig bitter på livet.. Har det faktisk akkurat sånn som jeg vil ha det Sandie: Der sa du noe.. Folk er rare Men jeg skal jaggu gjøre som du sier takke litt ironisk for at endelig juleposten kom frem.. Anim92: Takk for rådet. Da skal jeg se om jeg finner ut av det.. Hehe, er ikke så veldig teknisk av meg og blir det ikke da at jeg svarer mange ganger etter hverandre istedenfor et svar? jeg synes et svar er ryddigere..Beccy87: Så lenge du kun sender til de i familien som har interesse for det så er jo det sikkert greit, besteforeldre har jo sikkert interesse for det Men det er jo trist å høre at det måtte et barn til før du kunne glede deg over jula nok til å sende julekort da.. Da er det jo bare å gratulere med gullet og ønske deg en riktig god jul for første gang Kitty Softpaws: Hehehehe,som jeg skulle skrevet det selv.. Lo godt av svaret ditt.. Virker som du og jeg mener ganske så likt på dette temaet Anonymkode: a3011...632 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #53 Del Skrevet 18. desember 2015 Er det vanlig å sende julekort når en ikke har barn, da? Her er det kun venner og familie med barn som sender julekort - da med bildet av barnet. Jeg sender julekort for første gang i år fordi jeg har blitt mamma Anonymkode: d8e61...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #54 Del Skrevet 18. desember 2015 Sendte julekort til mine besteforeldre da jeg var yngre. Sluttet da jeg innså at det var litt rart i og med at vi bodde i samme by og var sammen flere dager i uka Ellers sender jeg ikke julekort. Skulle jeg gjort det, ville det kanskje vært når jeg får familie. Ser gøy ut å ta morsomme familiebilder mot jul og sende ut. Får se om jeg gidder når jeg får barn Jeg sender julekort til min mor, enda jeg ikke har barn, vi bor 500 meter fra hverandre og sees/snakkes flere ganger i uka. Anonymkode: 15b5d...5a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #55 Del Skrevet 18. desember 2015 Amafalathiel: nei, der er vi da helt enig.. hvorfor ikke sende ut julekort når du får, selvom du ikke har barn? Jeg synes det er så spesiell oppførsel.. jeg har også sendt hvert bidige år, men det er først når ungen poppa ut at jeg fikk noe tilbake for da skulle "gullet" vises frem... Så spesielt!!Ano 344: Å herregud, ta deg ei bolle.. Jeg er relativt ny her inne, visste ikke at det ikke kunne skrives store bokstaver noe sted.. Herregud å bry seg så fælt om det at du måtte legge inn en respons her på dette..Anonymkode: a3011...632Det med at store bokstaver= roping handler om generelt nettvett, og ikke bare på KG. Peace out! Anonymkode: deb1e...c96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #56 Del Skrevet 18. desember 2015 Er det vanlig å sende julekort når en ikke har barn, da? Her er det kun venner og familie med barn som sender julekort - da med bildet av barnet. Jeg sender julekort for første gang i år fordi jeg har blitt mammaAnonymkode: d8e61...35cJa, det er det jeg også tror. At det er slikt det har blitt, selv om det selvfølgelig finnes unntak. Men det er det jeg syns jeg har observert også. Anonymkode: af9bb...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 18. desember 2015 #57 Del Skrevet 18. desember 2015 Selvfølgelig sender folk julekort selv om de ikke har barn. Faktisk mange eldre folk som sender julekort. Med gamle feile adresser på. Mange adresser har blitt endret de siste 25-30 årene. Husk det hvis dere har noen gamle adresser. Har sortert ut noen (mange) hundre julekort de siste dagene på jobb. Vi som er gamle i tralten kjenner gamle og nye postnummer i alle fall de lokale. Men alle julevikarene gjør ikke det da blir julekortene forsinket i værste fall kommer de ikke fram.Bare et lite hjertesukk fra en postansatt i julestria. Nå har jeg heldigvis turnusfri til lille julaften da er forhåpentligvis det meste ute. Men for all del send masse julekort, det er det som holder oss i gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 18. desember 2015 #58 Del Skrevet 18. desember 2015 Jeg har sendt julekort heller sporadisk de siste årene, synes det er hyggelig å både sende og motta Det har variert grunnet økonomi, tid, husk etc. Neste år har jeg lyst til å begynne å prioritere det litt mer, hovedsakelig fordi vi da har barn, og det er mange som bor langt unna som ikke får sett ungen så ofte som jeg har fått inntrykk av at ville like det Satser på at det blir mer forseggjort enn et tilfeldig bilde Kommer ikke til å sende SÅ mange at jeg ikke kan håndskrive en julehilsen på kortene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #59 Del Skrevet 18. desember 2015 Selvfølgelig sender folk julekort selv om de ikke har barn. Faktisk mange eldre folk som sender julekort. Med gamle feile adresser på. Mange adresser har blitt endret de siste 25-30 årene. Husk det hvis dere har noen gamle adresser. Har sortert ut noen (mange) hundre julekort de siste dagene på jobb. Vi som er gamle i tralten kjenner gamle og nye postnummer i alle fall de lokale. Men alle julevikarene gjør ikke det da blir julekortene forsinket i værste fall kommer de ikke fram.Bare et lite hjertesukk fra en postansatt i julestria. Nå har jeg heldigvis turnusfri til lille julaften da er forhåpentligvis det meste ute. Men for all del send masse julekort, det er det som holder oss i gang. Ja, eldre folk sender julekort. Men jeg tror det har skjedd noe i de yngre generasjonene. Anonymkode: af9bb...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 18. desember 2015 #60 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Ja, eldre folk sender julekort. Men jeg tror det har skjedd noe i de yngre generasjonene.Anonymkode: af9bb...2eeJa og synd er det, elsker å få julekort jeg. Men OK tilhører vel etterhvert den eldre garde selv.. Endret 18. desember 2015 av ToveM 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå