Gå til innhold

JULEKORT OG HVA SKJER MED FOLK NÅR DE FÅR BARN?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som jeg har sendt julekort til i kanksje 10 år og aldri fått noe tilbake ( ikke spør meg hvorfor jeg har fortsatt å gidde sende, jeg er bare sånn.. ) nå i år så har a greid å presse ut en liten klump (som dere skjønner så har ikke jeg barn, ei heller ønske om det så det er ikke misunnelse) og da kom det jaggu meg et kort i posten nå.. Hva skjer med folk når dem får barn? da først var jeg "viktig nok" til å få et kort i posten, selvfølgelig av "gullet" med nisselue og på saueskinn for alle må jo få se på vidunderet.. :sFun_sleeping:

Anonymkode: a3011...632

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg lurer egentlig mer på hva det er med folk som IKKE har barn, som ikke gidder å sende julekort? Barn eller ikke, jeg har sendt julekort hvert bidige år siden jeg ble voksen, men opplever utrolig sjelden å få kort tilbake fra dem som ikke har barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ROPING OG HVA SKJER MED FOLK NÅR DE VIL SI NOE TYDELIG? 

Seriøst, capslock er ikke grei oppførsel på nett. Hverken i overskrift eller andre tilfeller. 

Anonymkode: 8df9d...344

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amafalathiel: nei, der er vi da helt enig.. hvorfor ikke sende ut julekort når du får, selvom du ikke har barn? Jeg synes det er så spesiell oppførsel.. jeg har også sendt hvert bidige år, men det er først når ungen poppa ut at jeg fikk noe tilbake for da skulle "gullet" vises frem... Så spesielt!!

Ano 344: Å herregud, ta deg ei bolle.. Jeg er relativt ny her inne, visste ikke at det ikke kunne skrives store bokstaver noe sted.. Herregud å bry seg så fælt om det at du måtte legge inn en respons her på dette..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer egentlig mer på hva det er med folk som IKKE har barn, som ikke gidder å sende julekort? Barn eller ikke, jeg har sendt julekort hvert bidige år siden jeg ble voksen, men opplever utrolig sjelden å få kort tilbake fra dem som ikke har barn.

Er det vanlig altså? Jeg tror aldri jeg har opplevd å få kort fra barnløse og/eller single venner/familie. De jeg får julekort fra har alle enten barn eller dyr.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som jeg har sendt julekort til i kanksje 10 år og aldri fått noe tilbake ( ikke spør meg hvorfor jeg har fortsatt å gidde sende, jeg er bare sånn.. ) nå i år så har a greid å presse ut en liten klump (som dere skjønner så har ikke jeg barn, ei heller ønske om det så det er ikke misunnelse) og da kom det jaggu meg et kort i posten nå.. Hva skjer med folk når dem får barn? da først var jeg "viktig nok" til å få et kort i posten, selvfølgelig av "gullet" med nisselue og på saueskinn for alle må jo få se på vidunderet.. :sFun_sleeping:

Vise fram gullet  er grunnen ;) Hehe.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt mer stas å sende julekort når man kan sende bilde av barnet kanskje? Selv sender jeg kun julekort til brevvenner i utlandet, så det er også de eneste julekorta jeg får. Men er veldig forskjell fra familie til familie om det er vanlig å sende julekort eller ikke.

Anonymkode: 40cbc...e87

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt mer stas å sende julekort når man kan sende bilde av barnet kanskje? Selv sender jeg kun julekort til brevvenner i utlandet, så det er også de eneste julekorta jeg får. Men er veldig forskjell fra familie til familie om det er vanlig å sende julekort eller ikke.

Anonymkode: 40cbc...e87

Nesten ingen har interesse av ungen bortsett fra mor  og familie da. Man kan sende bilde av en stein f.eks, det er jo like interessant om den ikke er en gråstein da. 

Endret av Evilposelos
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sender de som ikke har bar bilde av da? Seg selv? Jeg syntes liksom det blir litt rart, så skjønner de som ikke sender før de får barn godt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Ingen har interesse av ungen bortsett fra mor  og familie da. Man kan sende bilde av en stein f.eks, det er jo like interessant om den ikke er en gråstein da. 

Det er nå ikke helt rett det du skriver. Jeg og flere andre jeg kjenner synes det er flott å få bilde av de søte små arvingene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evilposelos: enig, jeg er ikke interessert i å klistre bilde av den ungen opp på mitt kjøleskap.. Hadde faktisk vært morsommere med en sten :) 

Mini-MIO: det finnes jo 100vis av hyggelig julekort, både å kjøpe og som man kan lage selv.. Jeg føler ihvertfall at jeg har sendt hyggelige kort til venner, familie og bekjente selv om jeg ikke har klistra trynet av ungen min utover hele kortet.. Jeg trodde hensikten med julekort var å ønske noen du bryr deg om/ er glad i en god jul, ikke kun for å skryte av arvingene?? 

Toothfairy: hehe, ja jeg har en katt så neste år er det på med julenissedrakt og på skinnfellen foran peisen ;) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sendt håndskrevne og personlige julekort, men kommer ikke til å gjøre det i år. Saken er at julekortene jeg får er prikk like alle sammen, dvs bildet av nurket & co  - gjerne med et intetsigende "søtt" dikt eller vers og null personlighet. Det føles rimelig bortkastet å bruke masse tid på å skrive julekort når jeg får masseprodusert og upersonlige kort tilbake. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vennepar som ikke har barn sendte ut julekort i år, og (selv om det jo er hyggelig) så har alle vi som har fått dette syns det var rimelig spesielt. Har alltid forbundet julekort med noe man sender ut når man får barn, og har ikke tenkt å begynne å sende før jeg får noen selv. Dette er eneste gang jeg har fått fra noen uten barn, og jeg ble faktisk litt satt ut :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sender de som ikke har bar bilde av da? Seg selv? Jeg syntes liksom det blir litt rart, så skjønner de som ikke sender før de får barn godt.

Jeg har mottatt julekort med bilde av vennene mine på. Dvs et barnløst samboerpar. Men de har også bilder av seg selv hengende på stueveggen.

Selv har jeg giddet å organisere julekort én gang, og da med bilde av hunden min på. Det er nok bare meg i hele verden som syntes den hunden er noe stas, men det blir for rart å sende folk bilder av meg sjøl liksom. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi barnløse kan sende er julebord av kjæledyr våre☺ jeg synes det er like koselig å få bilde av en hund eller katt som de uendelige bildene av barn som baker pepperkake med nisselue på. .

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"presse ut en liten klump"

"gullet"

"for alle må jo se vidunderet.. :sFun_sleeping:"

meeeh, tror du er misunnelig jeg :fnise:

Anonymkode: 60b13...3ef

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"presse ut en liten klump"

"gullet"

"for alle må jo se vidunderet.. :sFun_sleeping:"

meeeh, tror du er misunnelig jeg :fnise:

Åh, det evinnelige misunnelseskortet. Gjesp.

Anonymkode: af9bb...2ee

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det evinnelige misunnelseskortet. Gjesp.

Anonymkode: af9bb...2ee

ser ikke noen annen grunn til å bruke den ordlyden ts gjør.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar som ikke har barn sendte ut julekort i år, og (selv om det jo er hyggelig) så har alle vi som har fått dette syns det var rimelig spesielt. Har alltid forbundet julekort med noe man sender ut når man får barn, og har ikke tenkt å begynne å sende før jeg får noen selv. Dette er eneste gang jeg har fått fra noen uten barn, og jeg ble faktisk litt satt ut :klo:

Trodde ikke det var uvanlig å sende julekort om man ikke hadde barn. Skal de som ikke kan få barn bli sett på som rare dersom de syns det er hyggelig å sende ut julekort?

Selv har jeg aldri skjønt poenget med å sende ut julekort med bilde av barna til venner og kjente som sjeldent møter disse. Da er det mer interessant å se bilde av foreldrene som man i det minste har møtt før og har et forhold til.

Anonymkode: 15b5d...5a4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...