Gå til innhold

Hvor lenge er du hårfri etter brazilian wax?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt brazilian i 6 mnd, og begynner å bli litt skuffet. syns man kunne lese at man kan være hårfri i opptil 4 uker, men jeg merker hår allerede etter 2 dager! Hva er vitsen da, da kan jeg jo like gjerne barbere meg... Flere som har det sånn? eller hvor lenger er dere hårfri?

Jeg har også omtrent de samme røde og kløende merkene som etter barbering.. noen som vet noe bra å smøre på for å unngå dette? Syns jeg har lest noe om vibrator-rens...noen som har prøvd?

Anonymkode: efa69...903

Skrevet

Jeg er ca hårfri ei uke, men holder seg greit opp til 2 uker. Er mer hår den siste uka før jeg skal til ny vedlikehold. Men det er greit for da har jeg uka uansett..  Jeg bruker en hårreduserende krem da som hjelper til litt.... Spesielt dagen før og rett etterpå flere ganger om dagen. Og morgen og kveld etterpå.

Det er viktig at man skrubber og peeler huden par dager før man skal ta brasiliansk. Og bruke krem som exfolierer. Og deretter den hårreduserende kremen etter den første kremen er trukket inn eller vente til kvelden før. 

Jeg har aldri opplevd noe slikt du beskriver, bare at man er naturligvis rød og litt sår rett etterpå, men det roer seg etter en dag. Derfor skal man ikke sole seg, ta badstue eller skrubbe osv rett etterpå (vente min 2 dager)..    Jeg har vokset meg hver måned i ett og et halvt år (uka etter jeg er ferdig med mens)  

Anonymkode: 71939...1e4

• Liker 1
Skrevet

Hårene har jo forskjellige hvileperioder/vokseperioder. Så grunnen til at hår har kommet etter to dager er siden disse hårsekkene har vært i dvale, så tilfeldigvis hatt vokseperiode rett etter du har fjernet håret. Om du går jevnlig til voksing så vil etterhvert alle hårene ha samme rytme, og det vil ta lenger tid før hårene vokser ut igjen. 

Erfarte det samme selv første gang jeg vokste, etter en uke hadde jeg masse hår i flekker rundt om kring, og så bare helt dust ut, husker ikke når det bedret seg, men i nå er holder set seg i 3 uker omtrent før det begynner å vokse litt ut, er snart et år siden jeg begynte, og har vært sånn en stund nå!

Anonymkode: 20121...52d

Skrevet

Hårene har jo forskjellige hvileperioder/vokseperioder. Så grunnen til at hår har kommet etter to dager er siden disse hårsekkene har vært i dvale, så tilfeldigvis hatt vokseperiode rett etter du har fjernet håret. Om du går jevnlig til voksing så vil etterhvert alle hårene ha samme rytme, og det vil ta lenger tid før hårene vokser ut igjen. 

Erfarte det samme selv første gang jeg vokste, etter en uke hadde jeg masse hår i flekker rundt om kring, og så bare helt dust ut, husker ikke når det bedret seg, men i nå er holder set seg i 3 uker omtrent før det begynner å vokse litt ut, er snart et år siden jeg begynte, og har vært sånn en stund nå!

Anonymkode: 20121...52d

What she said 👍🏼 Man må vokse flere ganger sånn at hårene vokser i samme rytme

Skrevet

Er kanskje helt glatt i ca en uke før jeg merker at det sånn smått vokser ut. Men jeg har også som de andre her nevner, hår som vokser i ulikt tempo. Jeg har vokset i ca 6-7 mnd tror jeg, og enda så vokser hårene i ulikt tempo.

Hun jeg vokser hos sier at man må være flink å bruke skrubb og den derre anti-inngrodde-hår-sprayen for å bekjempe nupper og inngrodde hår, og jeg syns det hjelper.

Skrevet

Jeg har vokset i snart 10 år, av og på, men jeg har som resultat fått mykere og færre hår og jeg kan gå inntil 14 dager før det "stubber" seg på nytt... Jeg går hver 3uke, noen ganger venter jeg så lenge som 6-8 uker og jeg er alltid fornøyd!

Anonymkode: f44d0...6ed

Skrevet

En god drøy uke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...