Gå til innhold

Han tok med guttungen i leketøysbutikken og kjøpte en dyr gave. Unødvendig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jul om bare en uke. Han får gavekalender og kommer til å få en haug med gaver på julaften. Samboer har stor familie. Så ja, jeg synes det var unødvendig og guttungen må lære seg til å vente og ikke få alt han peker på. Samboer skjemmer han jo bort.

Vi var på senteret i går. Vi delte oss og han ville gå med pappa. Da vi møtes igjen , så kommer han med en svær truck bil i hånda. "Se mamma. Se hva pappa sa jeg kunne få"  Så tøff den var sa jeg, men samboer fikk høre det når vi kom hjem. Bilen kosta 600! 

Samboer var faktisk enig i at det var unødvendig, men han hadde jo sååå lyst på den. Hva med å heller lære at han må vente? Julaften er neste uke. Han var enig, men har vanskelig for å si nei. Han får ofte det han peker på. Guttungen er 5. Derfor vil guttungen ofte gå med pappa for han VET det  er lettere å få ting. Det det er ikke like lett med meg.

Kjøpt er kjøpt, men ikke så mye å gjøre med det nå. Men irriterende. 

Anonymkode: fe482...e6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvorfor han heller ville gå med far 

Anonymkode: d97bd...026

• Liker 9
Gjest Marillia
Skrevet

Det hadde jeg også syntes var irriterende.... Men som du sier; kjøpt er kjøpt. Tror jeg hadde hatt en prat med samboer om at sønnen deres ikke kan få alt han peker på...

Skrevet

Skjønner hvorfor han heller ville gå med far 

Anonymkode: d97bd...026

Ja, så klart vil han jo det når han får alt han peker på. 

• Liker 3
Skrevet

Har han startet å gå den veien, så må han regne med å gå den hele livet. Hvordan blir det når guttungen blir eldre, det ikke er en plastbil til 600 han har såååååå lyst på, men feks ei datamaskin til 6000? Skal far kjøpe da også? Eller skal det plutselig bli bråstopp? 

Mannen må lære seg å si nei, i alle fall av og til, ellers får guttungen et stallsjokk av dimensjoner en vakker dag. Og, dess lengre det går, dess større sjanse er det for at det sjokket kan lage dype riper i forholdet mellom far og sønn.

• Liker 8
Skrevet

Her løste det seg med at ungen på et tidspunkt ble kravstor og ufordragelig. Da ble far plutselig mer enig i at han ikke kunne få alt han peker på. Min unge er året eldre enn din, og forholder seg nå til at gaver kommer til jul og bursdag og at han får ukelønn som han kan klatre for.

Anonymkode: 41272...fab

Skrevet

Det hjelper ikke å klage til oss. Klag til samboer. Og du kan jo be gutten pakke den inn og legge den under treet og pakke den opp igjen på julaften, en femåring bør kunne forstå såpass. Din samboer bør i allefall forstå såpass! Det er gøy å glede barnet sitt, men på denne måten tar han vekk litt av gleden over julaften pogså syns jeg.

Anonymkode: 73e55...2fa

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette var utrolig unødvendig av han. Gir man barn alt de peker på, så ender det opp med bortskjemte unger og det er det ingen som liker. Faren bør stoppe. Han gjør sønnen en tjeneste. 

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det hjelper ikke å klage til oss. Klag til samboer. Og du kan jo be gutten pakke den inn og legge den under treet og pakke den opp igjen på julaften, en femåring bør kunne forstå såpass. Din samboer bør i allefall forstå såpass! Det er gøy å glede barnet sitt, men på denne måten tar han vekk litt av gleden over julaften pogså syns jeg.

Så motstridende at du ber henne klage til samboer,og ikke oss,og så skriver du meningen din likevel.Eh.

Er vel ingenting i veien for å få ut frustrasjon her vel?

Ts.Samoeren din er i ferd med å oppdra en liten utspekulert og kravstor unge.Regner med at han ikke egentlig vil det,og han bør skjerpe seg.Han er pappa og ikke julenisse hele året.

Skrevet

For en rar ting å si. Jeg har jo klaget til samboer. Men må da være lov til å lage en tråd her, for å få ut litt frustrasjon vel. Det er det KG er til for 

• Liker 4
Skrevet

Jeg missliker bortskjemte unger, og det er foreldrene sin feil at det blir sånn. Synes dere to skal ta en prat sammen. Tenk når gutten blir større. Hva er det neste dere skal kjøpe til han da? En bil? 

Anonymkode: e2d60...d12

Skrevet

Skikkelig tivolipappa det der,jeg hadde satt ham på plass en gang for alle.

Anonymkode: fb3dd...3b6

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Liker samboeren din å handle eller er han snurret rundt fingrene her? Herregud, det der var bare unødvendig :PHan er jo fem år og klarer fint å vente en uke så lenge faren er streng nok. Bortskjemte unger er helt grusomt! 

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Dette må ta slutt. Jeg skjønner han vil være snill og ikke den store stygge ulven som sier nei, men barn må lære seg til at de kan ikke få alt de peker på og må lære å vente. Det er unødvendig med ny gave. Hvert fall nå som det er julaften neste uke! Hadde blitt maks irritert jeg å. Får da være grenser. Ta en prat med han og si nok er nok. Har du virkelig lyst på en bortskjemt unge som ingen vil like, for du si. 

Anonymkode: e0be3...cac

Skrevet

Det er lett å si hvorfor gutten foretrekker å bli med pappa hvis det er mamma som setter grenser. Ta en skikkelig prat med mannen din! Det er ikke holdbart å la det der gå over lengre tid. Hva gjør pappa når det er snakk om den nyeste Apple Watch eller iPhone? Nei, unger må ha grenser :) Forslag! Gi gutten en sparebøsse, ukepeng, og motiver han til å spare seg til leker han vil ha! :)

Skrevet

Tivoliforeldre er noe som irriterer med skikkelig. Men om dette var en engangshendelse, ville jeg nok bare tatt en prat med far og blitt enig om noen kjøreregler i fellesskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...