Gå til innhold

Hvor er du i livet som 20-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt artig å tenke på hvor andre mennesker er i livet og hvor forskjellige folk på min alder er. Alle er på forskjellige steder, i forskjellige kapitler i livet. Jeg klarer ikke å forstå hvordan det må være å gå skole og bo med foreldrene nå, fordi jeg har bodd alene fra jeg var 15-16 år gammel. Jeg har hatt et annet liv og har endt opp hvor jeg er - med leilighet, samboer, jobb. Jeg kunne fått barn nå og følt at det passet helt fint. Jeg har venninner på min alder med mann og barn, og venninner som ikke er klar for det livet i det hele tatt. Jeg føler meg mer voksen nå, mens andre 20-åringer kanskje ikke føler det sånn.

Så hvor er du som 20-åring i livet? Bor du hjemme, i leilighet, har du kjæreste/samboer, er du gift eller er du singel? Går du skole eller har du utdanning og jobb? 

Er så nysgjerrig på hvor andre er nå. :) 

Anonymkode: 57c8e...b93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 25 år. Bor i samme hus som mamma (i egen leilighet da) for hun trenger hjelp av og til pga sykdom. Singel nå så lever livet som singel. Har knullevenner, er avhengig av sex og får nok av det jeg vil ha :) trener fotball og litt på treningstudio. Har ikke jobb og ikke utdanning. Sluttet skolen. Grunnen var lærerne, de andre elevene og rusproblem. Jeg føler meg ikke voksen enda og ikke frister det heller. Liker å leve livet og ha det moro. 

Skrevet

Interessant tråd. Jeg er selv 95'er (20 år), og synes også det er artig å se hvor andre fra mitt kull står! Noen av mine venner har for eks. endt opp som arbeidsledige, noen har fått barn - og noen har forlovet seg ... Selv flyttet jeg i år for første gang fra mine foreldre til en storby for å ta høyere utdannelse. Singel, og lever relativt godt på Statens Lånekasse og en jobb på si :)

Skrevet

21 år, flyttet hjemmefra da jeg var 20. Har samboer, studerer.

er vel et sted mellom de som er blitt voksne og de som lever som tenåringer enda. Men er langt i fra klar for noe ordentlig voksenliv sånn egentlig. Studier og å flytte ut er noe jeg tvang meg selv til, savner å kunne bo med foreldrene og ikke gjøre noen ting utenom å gå på vgs og henge med alle de gamle vennene  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Er 19 men blir tjue om eit par mnd. Har friår nå pga veldig slitsomt skoleår i fjor. Sleit mye psykisk og sleit meg totalt ut på skolefronten. Valgte derfor friår for å "finne meg selv igjen". Ein av de beste avgjørelsene eg har tatt! Tok mye av frustrasjonen min ut over kjæresten min så det blei mye krangling, nå er han i militæret og avstanden har gjort oss mye sterkere. Til sommeren flytter vi sammen. Jobber mye nå og har fått tjent opp ein god del til jeg flytter ut. Er også relativt klar for barn, dvs. går ikke inn for det men om det skulle skjedd så er både jeg og kjæresten min klare på at vi skal beholde. 

Anonymkode: cb4a1...95f

Skrevet

Er 25 år. Bor i samme hus som mamma (i egen leilighet da) for hun trenger hjelp av og til pga sykdom. Singel nå så lever livet som singel. Har knullevenner, er avhengig av sex og får nok av det jeg vil ha :) trener fotball og litt på treningstudio. Har ikke jobb og ikke utdanning. Sluttet skolen. Grunnen var lærerne, de andre elevene og rusproblem. Jeg føler meg ikke voksen enda og ikke frister det heller. Liker å leve livet og ha det moro. 

25 år, bor hjemme, sexavhengig uten jobb eller utdanning. Og rusproblem. Hvordan finansierer du egentlig all denne moroa samtidig som du hjelper din syke mor? 😳 Men du er ærlig da, det skal du ha.

Som 20-åring var jeg akkurat startet i min første jobb, gikk 1./2. Året på BI hvor jeg var like motivert som en punktert sakkosekk. Var singel og trodde egentlig det skulle vare evig. Levde godt på studielån og tenkte ikke lengre enn nesa rakk.

Tips til deg Hummels: begynn å ta beslutninger som gagner fremtids-Hummels. Det vil du ikke angre på, garantert.

• Liker 4
Skrevet

Er 25 år og har ikke kommet meg noen plass,jeg står helt fast.

Skrevet

25 år, bor hjemme, sexavhengig uten jobb eller utdanning. Og rusproblem. Hvordan finansierer du egentlig all denne moroa samtidig som du hjelper din syke mor? 😳 Men du er ærlig da, det skal du ha.

Som 20-åring var jeg akkurat startet i min første jobb, gikk 1./2. Året på BI hvor jeg var like motivert som en punktert sakkosekk. Var singel og trodde egentlig det skulle vare evig. Levde godt på studielån og tenkte ikke lengre enn nesa rakk.

Tips til deg Hummels: begynn å ta beslutninger som gagner fremtids-Hummels. Det vil du ikke angre på, garantert.

Og hvor er du nå? 

Anonymkode: 23933...6b8

Skrevet

Jeg er 24 år, flyttet hjemmefra som 19 åring for å studere. Er nå sykepleier og bor hjemme hos foreldrene mine igjen for å spare penger så jeg kan kjøpe bolig. Men så koser jeg meg jo egentlig så fælt hjemme, har endelig sluttet å krangle og irritere oss over hverandre :D Haha. Jeg har kjæreste som jeg har vært sammen med i 4,5år, vi er da altså ikke samboere men vi er mye sammen fordet. Jeg har fast stilling på et av de store sykehusene i Norge og stortrives! Jeg er den eneste av mine venninner (utenom jobb) som har en bachelor jeg kan bruke til noe, og har en fast stilling i høy prosent som er relevant til utdannelsen min. De andre venninnene mine har ikke funnet seg relevant jobb i forhold til utdannelsen, eller bygger på og bygger på utdannelsen sin. Ingen av mine er gift eller har barn, men noen er single og noen har samboere. Er ingen av oss som eier egen bolig enda da.. Spennende å se hvem som får barn først av oss, det er noe vi lurer mye på. Jeg kunne gjerne hatt barn med kjæresten min nå, men vil vente til vi har kjøpt oss noe eget, og være kjærester en del år til. Kan se for meg å få barn fra 26-28 år kanskje, men det er jo ikkenoe man kan bestemme :) 

Anonymkode: 68fa2...3a7

Skrevet

Er i gang med en bachelor i sykepleie. Bor i en leid leilighet sammen med forloveden min. Planlegger å kjøpe egen bolig. Er gravid med vårt første barn. Vi har vært sammen i 3 år.

Anonymkode: 95d16...05e

Skrevet

Er i gang med en bachelor i sykepleie. Bor i en leid leilighet sammen med forloveden min. Planlegger å kjøpe egen bolig. Er gravid med vårt første barn. Vi har vært sammen i 3 år.

Er 20 år, forresten.

Skrevet

Har barn, er gift, og har egen bolig. Er ferdig med masteroppgaven min til våren. Er 26 år.

Anonymkode: 554c0...7e1

Skrevet (endret)

Da jeg var 20 år hadde jeg fått mine to barn, hadde samboer og jobb - ikke utdannelse. Nå er jeg fagarbeider og holder på å ta studiekompetanse. Er 24 år. Leier.

Endret av doktorproktor
Skrevet

Jeg er rusfri nå og målet mitt er å holde meg rusfri resten av livet. Jeg er ufør grunnen er psyken. Jeg føler meg mye bedre nå enn da jeg jobbet og gikk på skolen. Tror det var stresset også som gjorde at det ikke gikk. Måtte trøste meg med rus men det var på grunn av barndommen også. Jeg kan begynne å jobbe når jeg vil selv om jeg er ufør men jeg er ikke klar enda. Er redd jeg hopper rett på rus igjenn. Har en hard jobb hver dag døgnet rundt uansett. Å holde meg rusfri. En evig kamp. 

Jeg føler ikke jeg kan flytte enda for da blir mamma alene. Hun sier hun klarer det fint men jeg ser jo hvor mye hun sliter. Vet ikke hva som skjer den dagen jeg flytter et annet sted. Orker ikke tenke på det nå. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
Skrevet

Jeg er 20, studerer jus, men vurderer å bytte studieretning, - har lyst til å starte på psykologi. Drømmen er å bli psykolog. Bor hjemme, men skal flytte til sommeren. Jobber mye ved siden av studier og trives veldig godt. Har hatt et seriøst forhold tidligere, men er singel nå, og trives bra med det! Fritiden går til trening og bestevenninnen min, kunne ikke vært mer fornøyd med livet. Målet er å kunne hjelpe andre mennesker og klare å gjøre en forskjell! :blomst:God jul og godt nyttår alle sammen! 

Anonymkode: c4518...8eb

Skrevet

Jeg er 23 år. Har fullført en bachelor grad og har 100 % fast jobb. Eier hus sammen med samboer. Vi venter vårt første barn :) 

Anonymkode: 24755...2e3

Skrevet

Da jeg var 20, hadde jeg akkurat flyttet ut og begynt å studere. Bodde i kollektiv og levde livets glade dager. Jeg hadde absolutt ikke vært klar for ett barn, hadde mer enn nok med å ta vare på meg selv...

Skrevet

Jeg er 26 år. Vært samboer med kjæresten min i 10 år. Eier eget hus. Fulltidsjobb + deltidsstudium. Ikke mange månedene til vi skal gifte oss.... 😍

Anonymkode: a7a77...72d

Skrevet

Jeg bor med venner, har en god og stabil jobb, god helse, utdannelse og en meget god økonomi.Ting kunne vel egentlig ikke gått bedre :laugh: Neste steget blir å kjøpe noe eget, men det har jeg ingen hast med. Trives godt slik ting er nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...