Gjest Halvveis Skrevet 17. desember 2015 #1 Del Skrevet 17. desember 2015 Dersom dette er i feil kategori, beklager for feilposting.Kan noen forklare hvorfor den lilla linjen (fylkesgrensen mellom Akershus og Østfold plutselig har en skyggelinje fra en sky som følger den parallelt omtrent midt i bilde? Er det et naturfenomen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 17. desember 2015 #2 Del Skrevet 17. desember 2015 Er det det at vannet på en måte er lysere rundt den piren som stikker ut du mener? Jeg gjetter på at det ikke er en sky, men derimot en fargeforskjell som viser vanndybde. Altså at vannet er grunnere enn en viss dybde... (Noe som har betydning om du f.eks skal gå der med en båt som stikker dypt i vannet) Eventuelt at det viser områder med underliggende skjær som stikker over vannflaten ved lavvann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Del Skrevet 21. desember 2015 Jeg tror dette er en blanding av flere ting: De skarpe, rette linjene skyldes overgang mellom forskjellige, overlappende foto tatt på forskjellige dager under forskjellige værforhold, tider på døgnet, høyvann/lavvann og kanskje til og med årstid. Da blir det disse rettlinjete overgangene mellom bilder med fargeforskjell, men siden de prøver å unngå at skjøten går rett over f.eks. piren/neset der båtene ligger blir det ett og annet merkelig resultat. I tillegg er det flere andre skygger/overganger lenger ut i vannet, og disse tror jeg skyldes at det er skitt, alger e.l.i vannet som ikke er jevnt fordelt, men viser seg som "skyer" med avgrensede kanter. Anonymkode: 4b96d...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå