Gå til innhold

Hvor mange fingre får du inn i skjeden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får inn 3 uten at jeg er kåt.. er det mye? :(

Anonymkode: 04d16...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får inn 3 uten at jeg er kåt.. er det mye? :(

Nei

Husk at den er elastisk

Legen har vel hele hånden inni under GU når han skal kjenne på eggstokkene

Anonymkode: 5e118...f8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg får to til tre når jeg er kåt , når jeg ikke er kåt kan jeg nok greie å presse inn to men det gjør litt vondt

Anonymkode: 07e59...227

Skrevet

Tre fingre på rad eller trukket sammen TS?

Anonymkode: 14a8a...f58

Skrevet

Tre fingre på rad eller trukket sammen TS?

Anonymkode: 14a8a...f58

På rad. Skjeden min e bredere ene veien enn andre merkelig nok :P

Skrevet

Nei

Husk at den er elastisk

Lurer på hva slags lege du går til? Eller eventuelt, hvis du er mann, hva du tror foregår under en gynekologisk undersøkelse?

Anonymkode: 28dad...dfd

• Liker 41
Skrevet

Skjedeinngangen er større vertikalt enn horisontalt, det har med fysiologi å gjøre. Skal være mulig for et babyhode å presse seg ut gjennom der 😉

Anonymkode: 9d9fb...ec3

• Liker 2
Skrevet

Nei

Husk at den er elastisk

WTF er du tretten år eller? KJENNE på eggstokkene? Man kan da ikke fysisk kjenne på eggstokkene ved å presse ei hand inn i vagina! Anbefaler deg å google kvinnelig underliv... En hel hånd inn i et uforberedt kvinneunderliv hadde revnet de aller fleste kvinner.

• Liker 33
Skrevet

Sikkert en hel haug om jeg gikk inn for det. Jeg har klart å få ut et barn andre veien.

Anonymkode: db051...302

• Liker 1
Skrevet

WTF er du tretten år eller? KJENNE på eggstokkene? Man kan da ikke fysisk kjenne på eggstokkene ved å presse ei hand inn i vagina! Anbefaler deg å google kvinnelig underliv... En hel hånd inn i et uforberedt kvinneunderliv hadde revnet de aller fleste kvinner.

?

Kan du fortelle hva legen gjør da mens han har en hånd inni meg og den andre hånden utenpå meg (på nedre del av mageregionen)?

Er dette ikke normalt av en lege å gjøre under GU?!

hAR LEGEN MIN GJORT NOE SOM HAN IKKE SKAL GJØRE OG SOM ER POTENSIELT SKADELIG FOR MEG?

• Liker 1
Skrevet

Beklager caps lock...

Jeg er engstelig nå...

Skrevet

Lurer på hva slags lege du går til? Eller eventuelt, hvis du er mann, hva du tror foregår under en gynekologisk undersøkelse?

Jeg er kvinne

Kan du fortelle meg hva som er normalt at en lege gjør med pasientene sine under GU?

Skrevet

Sikkert en hel haug om jeg gikk inn for det. Jeg har klart å få ut et barn andre veien.

Det argumentet er så tåpelig! Når man skal føde, er kroppen forberedt og klar for det som skjer. Underlivet åpner seg maksimalt. Det trekker seg sammen etter fødselen, så etter noen uker er det tilbake til normalen.

• Liker 8
Skrevet

?

Kan du fortelle hva legen gjør da mens han har en hånd inni meg og den andre hånden utenpå meg (på nedre del av mageregionen)?

hAR LEGEN MIN GJORT NOE SOM HAN IKKE SKAL GJØRE OG SOM ER POTENSIELT SKADELIG FOR MEG?

Slik:

Legen fører så forsiktig et spekulum opp i skjeden. Et spekulum er et instrument som ligner et andenebb. Når spekelet er på plass, kan legen se opp til livmormunnen. Legen tar så slim- eller celleprøve etter hva som er nødvendig. Prøvetakingen er ikke smertefull. Så tar legen spekelet ut igjen. Denne delen av undersøkelsen tar kort tid , kanskje bare et halvt minutt.

Til slutt kjenner legen med to fingre innvendig i skjeden, eller eventuelt en finger i skjeden og en i endetarmen. Den andre hånda legges flatt oppå magen din. Dersom skjedeinngangen er trang, kan legen bruke bare en finger i skjeden eller endetarmen.

Legen kan nå kjenne livmoren og vurdere dens størrelse og hvordan den ligger. Legen kan av og til også kjenne de to små eggstokkene ut til hver sin side av livmoren. Samtidig kan legen vurdere om det er noen forandringer i underlivet, til sidene, forover og bakover.

• Liker 6
Skrevet

?

Jeg er kvinne

Kan du fortelle meg hva som er normalt at en lege gjør med pasientene sine under GU?

Å kjenne med et par fingre er normalt, men de putter jo ikke hele hånden opp i vagina for å kjenne på livmor, eggledere og eggstokker.

• Liker 9
Skrevet

Slik:

Legen fører så forsiktig et spekulum opp i skjeden. Et spekulum er et instrument som ligner et andenebb. Når spekelet er på plass, kan legen se opp til livmormunnen. Legen tar så slim- eller celleprøve etter hva som er nødvendig. Prøvetakingen er ikke smertefull. Så tar legen spekelet ut igjen. Denne delen av undersøkelsen tar kort tid , kanskje bare et halvt minutt.

Til slutt kjenner legen med to fingre innvendig i skjeden, eller eventuelt en finger i skjeden og en i endetarmen. Den andre hånda legges flatt oppå magen din. Dersom skjedeinngangen er trang, kan legen bruke bare en finger i skjeden eller endetarmen.

Legen kan nå kjenne livmoren og vurdere dens størrelse og hvordan den ligger. Legen kan av og til også kjenne de to små eggstokkene ut til hver sin side av livmoren. Samtidig kan legen vurdere om det er noen forandringer i underlivet, til sidene, forover og bakover.

Tusen takk for at du forklarer meg dette! :hjerte:

Skrevet

Tusen takk for at du forklarer meg dette! :hjerte:

Bare hyggelig det :)

• Liker 3
Skrevet

Min også ;) Får også inn tre på rad, men da strekkes det maksimalt.

Anonymkode: 72264...12f

• Liker 2
Skrevet

Sitter å leser dette med forundring. Lurer på en ting. Hvor er de damene som abselutt skal ha så diger kuk. Eller er der bare skryt fra deres sider. Ser nå ut så de fleste her har en normal åpning 😊 og greier seg med en normal kuk.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...