AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 I denne tiden 01:34 når jeg skriver dette tema, da jeg var for 1 måned siden med gjeng ute i Brussel og kan si bare at det var fantastisk. Må bare si at prisene var nesten som i Norge matt og drikke litt billigere.Vi var der fra Onsdag - Lørdag!Onsdag, Torsdag og Fredag når det er arbeidsdag + skole til folk så er det hele tiden fult med folk hele døgnet og det er bare helt utrolig.Jeg kom fra kino for 5 min siden og det var helt tomt i byen ingen folk bare de som var på kino som skulle hjem. Jeg har bodd i Trondheim, Oslo, Stavanger, Fredrikstad + par til. Men jeg har aldri opplevd her i Norge og må spørre dere HVORFOR er vi nordmenn forskjellig? Anonymkode: 56469...a62
cherry blossomed. gone. Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Jeg har opplevd faktisk ofte at norske kan oppføre seg å gå ut. Du må bare ha riktig timing. Er ikke alltid det skjer at de oppfører seg, men dette er jo soleklart årsaksforhold pga norge har vært i utkanten av verden og sånt og har litt heavy drikkekiultur og alt det der. men utrolig nok kan mange nordmenn oppføre seg ute og syns utelivet i nor- ge er helt ok. hatt mange gøye utelivsturer i norge og det er mange nok gøye utesteder.
cherry blossomed. gone. Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 skjønner ikke hvorfor du synes det er forskjell igrunn er jo bare å prøve forskjellige bydeler i oslo så er jo alt sammen der etter som hvor mange nye folk som har flyttet til den byen, men kanskje mere i minaiatyr.
WubWub Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Jeg har opplevd faktisk ofte at norske kan oppføre seg å gå ut. Du må bare ha riktig timing. Er ikke alltid det skjer at de oppfører seg, men dette er jo soleklart årsaksforhold pga norge har vært i utkanten av verden og sånt og har litt heavy drikkekiultur og alt det der. men utrolig nok kan mange nordmenn oppføre seg ute og syns utelivet i nor- ge er helt ok. hatt mange gøye utelivsturer i norge og det er mange nok gøye utesteder.Det svaret her har ingenting med det trådstarter spør om. 2
ajarRun Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Det svaret her har ingenting med det trådstarter spør om.Tror ikke det svaret belyser noen tenkelige spørsmål engang. 1
Gjest Kaffelattn Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 I denne tiden 01:34 når jeg skriver dette tema, da jeg var for 1 måned siden med gjeng ute i Brussel og kan si bare at det var fantastisk. Må bare si at prisene var nesten som i Norge matt og drikke litt billigere.Vi var der fra Onsdag - Lørdag!Onsdag, Torsdag og Fredag når det er arbeidsdag + skole til folk så er det hele tiden fult med folk hele døgnet og det er bare helt utrolig.Jeg kom fra kino for 5 min siden og det var helt tomt i byen ingen folk bare de som var på kino som skulle hjem. Jeg har bodd i Trondheim, Oslo, Stavanger, Fredrikstad + par til. Men jeg har aldri opplevd her i Norge og må spørre dere HVORFOR er vi nordmenn forskjellig?Anonymkode: 56469...a62Svaret på ditt spørsmål er sannsynligvis komplekst og variert.Historikken, kulturen, geografien og klimaet er blant forklaringsvariablene.Vi er en nasjon av bønder og fiskere. Det er de andre europeiske landene også men sivilisasjonen og dannetheten nådde ikke Norge først. Det kan diskuteres i hvilken grad den har nådd Norge. Her er ikke noe Vatikan, EU-parlament, barokkmusikk på Snåsa eller automatisk høflighet i rulletrapper eller ved på/avstigning på trikk og t-bane. Det er godt mulig nordmenn som folkeslag ikke naturlig søker ut men heller inn. Her er det Ibsen, moralens voktere og bygdedyr. I Brussel er det hjertet av Europa. Det er der det skjer. Norge betaler milliarder for å stå utenfor EU. I Dovregubbens Hall er det mørkt og ensomt. Midt i Europa er det folk, lys og liv, det søkes ut mot de andre. De får til ting sammen både når det går bra og når det går dårlig. Det er gøy å gå ut i Brussel. Godt voksne er ute og clubber selv om det er jobb dagen etter. Det går så bra. Slik er det ikke i Norge og det kommer nok ikke til å endres.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Svaret på ditt spørsmål er sannsynligvis komplekst og variert.Historikken, kulturen, geografien og klimaet er blant forklaringsvariablene.Vi er en nasjon av bønder og fiskere. Det er de andre europeiske landene også men sivilisasjonen og dannetheten nådde ikke Norge først. Det kan diskuteres i hvilken grad den har nådd Norge. Her er ikke noe Vatikan, EU-parlament, barokkmusikk på Snåsa eller automatisk høflighet i rulletrapper eller ved på/avstigning på trikk og t-bane. Det er godt mulig nordmenn som folkeslag ikke naturlig søker ut men heller inn. Her er det Ibsen, moralens voktere og bygdedyr. I Brussel er det hjertet av Europa. Det er der det skjer. Norge betaler milliarder for å stå utenfor EU. I Dovregubbens Hall er det mørkt og ensomt. Midt i Europa er det folk, lys og liv, det søkes ut mot de andre. De får til ting sammen både når det går bra og når det går dårlig. Det er gøy å gå ut i Brussel. Godt voksne er ute og clubber selv om det er jobb dagen etter. Det går så bra. Slik er det ikke i Norge og det kommer nok ikke til å endres. Høh. Den såkalte "dannede" kulturen på kontinentet er i ganske mange tilfeller sterkt overdrevet, jeg har sett min share av udannede mennesker nedover i Europa også, som både presser seg frem i køer, og på barer og utesteder. Når det gjelder antallet mennesker som gjerne går ut og søker mot andre mennesker på en hverdag, så opplever man nok en større mengde folk som gjør dette i Europa, men dette skyldes i stor grad det enkle faktum at det er flere mennesker i f. eks. Brüssel kontra Oslo, det er vel nå omtrent 2 millioner i "stor" Brüssel. Samtidig vet vi at Oslo har et relativt høyt antall barer og utesteder per innbygger, også i global sammenheng. På en hverdag i Oslo, i en by som er relativt liten i internasjonal sammenheng så vil en derfor oppleve det som at færre går ut.Jeg har vært mye i Brüssel og trives godt der, men du finner faktisk ikke så mange "godt voksne" som "clubber" i det hele tatt, snarere tvert imot.Hvor bra de har fått til ting kan også diskuteres. EU var et godt prosjekt for 20 år siden, men etter den raske ekspansjonen der man tok opp medlemsland som overhodet ikke var klare for forpliktelsene det medførte har det gått nedover. Det vises kanskje best gjennom finanskrisen, som mellomeuropa fortsatt ikke har kommet seg etter, og når vi snart er i 2016, så snakker vi om en alvorlig resensjon de siste 8-9 årene! Det er høy arbeidsledighet, særlig blant de unge, og en felles valuta har gjort at de enkelte landene har mistet et av virkemidlene for justering av den lokale økonomien. Flyktningekrisen viser også at samarbeidet ikke har fungert så bra. Anonymkode: d72d6...e92 1
Illuminatum Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Svaret på ditt spørsmål er sannsynligvis komplekst og variert.Historikken, kulturen, geografien og klimaet er blant forklaringsvariablene.Vi er en nasjon av bønder og fiskere. Det er de andre europeiske landene også men sivilisasjonen og dannetheten nådde ikke Norge først. Det kan diskuteres i hvilken grad den har nådd Norge. Her er ikke noe Vatikan, EU-parlament, barokkmusikk på Snåsa eller automatisk høflighet i rulletrapper eller ved på/avstigning på trikk og t-bane. Det er godt mulig nordmenn som folkeslag ikke naturlig søker ut men heller inn. Her er det Ibsen, moralens voktere og bygdedyr. I Brussel er det hjertet av Europa. Det er der det skjer. Norge betaler milliarder for å stå utenfor EU. I Dovregubbens Hall er det mørkt og ensomt. Midt i Europa er det folk, lys og liv, det søkes ut mot de andre. De får til ting sammen både når det går bra og når det går dårlig. Det er gøy å gå ut i Brussel. Godt voksne er ute og clubber selv om det er jobb dagen etter. Det går så bra. Slik er det ikke i Norge og det kommer nok ikke til å endres. Også er det vel litt relevant at det er litt mer folk der enn i Norge og at det alltid er en stor gruppe besøkende.
Kara W Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Noen er inne på forskjellen i antall mennesker, og relasjonen mellom antall mennesker og antall barer. Dette er nok et godt poeng for hvorfor det føles slikt. Et annet er drikkekulturen i Norge. I Norge er alkohol=fyll. Vi har ikke en kultur som tilsier at man kan nyte et glass og så gå hjem (dette driver og endrer seg, men fortsatt er det den gamle kulturen som råder). Dette ser vi blant annet reflektert i den strenge alkoholpolitikken. Det finnes fortsatt de som mener at dersom man drikker på ukedagene så er man alkoholiker, mange har en holdning om at poenget med å gå ut på byen er å bli full. Med slike holdninger så blir terskelen for å gå ut på en hverdag svært høy. 1
Kragebein Skrevet 17. desember 2015 #10 Skrevet 17. desember 2015 Tråden er ryddet for personangrep og persondebatt.Kragebein, mod
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Tråden er ryddet for personangrep og persondebatt.Kragebein, modhææ beklager meg Kargebein men har det seriøst vært her for personangrep og persondebatt? Kunne ikke se det ellers så hadde jeg rapportert med en gang. Jeg har fulgt med hver post som har kommet. TS Anonymkode: 56469...a62
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 hææ beklager meg Kargebein men har det seriøst vært her for personangrep og persondebatt? Kunne ikke se det ellers så hadde jeg rapportert med en gang. Jeg har fulgt med hver post som har kommet. TSAnonymkode: 56469...a62Hva slags angrep - og hvem ble angrepet?! Anonymkode: 8a94d...23d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 Hva slags angrep - og hvem ble angrepet?! Anonymkode: 8a94d...23dKragbein moderator som har skrevet det "personangrep og persondebatt." TS Anonymkode: 56469...a62
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #14 Skrevet 23. desember 2015 Den 19. desember 2015 at 17.16, AnonymBruker skrev: Kragbein moderator som har skrevet det "personangrep og persondebatt." TS Anonymkode: 56469...a62 Ja. Så det. Men hva var saken? Anonymkode: 8a94d...23d
Drømmern Skrevet 25. desember 2015 #15 Skrevet 25. desember 2015 Skal til Brussel i februar.. gleder meg!
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 25. desember 2015 #16 Skrevet 25. desember 2015 1 minutt siden, Drømmern skrev: Skal til Brussel i februar.. gleder meg! Ååh der er det så koselig Anbefaler Cafe Delirium. Kan teste bringebærølet der, det smaker godt.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #17 Skrevet 1. januar 2016 Den 25.12.2015 at 19.54, Drømmern skrev: Skal til Brussel i februar.. gleder meg! Ja du kommer til oppleve veldig mye i Brussel... Du må du bevege deg litt rundt. Drar du alene eller med noen venner? ts Anonymkode: 56469...a62
Drømmern Skrevet 1. januar 2016 #18 Skrevet 1. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du kommer til oppleve veldig mye i Brussel... Du må du bevege deg litt rundt. Drar du alene eller med noen venner? ts Anonymkode: 56469...a62 Det er studietur, så jeg reiser igrunn sammen med venner. Vi har ca. 3-5 timer program hver dag, og etter det kan vi gjøre som vi vil.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #19 Skrevet 2. januar 2016 TS sitt spørsmål og tråden handler mer om dette: "HVORFOR er vi nordmenn forskjellig?" og hun sikter da til norske utesteder og nordmenns utevaner sammenlignet med det hun så i Brussel. Anonymkode: 8a94d...23d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå