AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har kjøpt små juletrær med jord og blomsterpotte. Kan jeg ha de inne hele året eller må jeg plante de ut når det blir tint i bakken om våren? Jeg vil ha de inne men er redd de da dør ut om noen måneder? Eller hva tror dere? Anonymkode: e0068...22b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Jeg så sånne på Plantasjen, og fikk inntrykk av at de skulle holdes innendørs hele året. Anonymkode: 1eaff...638
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Glemte å si at de heter cypress ett eller annet og noen jeg har er kvitgran tror jeg. De er små ca. 10- 70 cm høye. Noen som har peiling? Anonymkode: e0068...22b
MapleSirup Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Du trenger ikke plante den ute,men det er godt for den å stå ute i sommerhalvåret Det kan fort bli for tørr luft inne, men det finner du fort nok ut!
Rumle Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 (endret) Jeg kjøpe et sånt tett lite juletre (husker ikke navnet) i fjor, og det plantet jeg ut i krukke, og der har det stått siden. Det ser ut til å trives veldig godt, og kom med masse nye skudd til våren. Det kommer sikkert litt an på type, om du har de lappene med navn som følger med planten, kan du jo google de og lese litt om de forskjellige sortene Hvis det er trær som egentlig er ment å bli veldig store, så kan det bli et problem i seg selv, da må de pottes om ofte og sannsynligvis rotbeskjæres til en viss grad, for at ikke røttene skal kvele selve planten. Men, igjen - dette kommer an på hvilken type du har kjøpt. Endret 18. desember 2015 av Rumle 1
Hoppetaujenta Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Jeg fikk noen søte bilder i hodet mitt av den overskriften. I potte og på potte er to forskjellige ting. Beklager digresjonen, men det er natt og jeg er fnisete. 4
Honey Dew Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Juletrær sitter ikke på potte. De står i potte 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Kommer ann på hva slags *juletre* det er, er det kjeglegran, som står i potte så er det ikke noe problem og plante den ut når våren kommer.Små sypress planter blir også solgt på denne tiden. Lawsonsypress går helt fint og plante ut når våren kommer (avhenger av hvor du bor den er vinterherdig til sone 4) Er det derimot Elwoodii som er plantet så er herdigheten på den svakere og sjansen for at den vil overleve ute er mindre. Anonymkode: 8b477...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå