Gå til innhold

Bruker 1000kr på mat - kaster mye likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kresen på mat kan man kanskje si. Eller..I perioder elsker jeg mat og tenker kun på det. Går kanskje opp 10 kilo. Men så inntreffer plutselig kvalmen og jeg mister lysten på mat.

Dersom jeg kjøper en liten 6-pakning med egg kan det være jeg kun spiser ett. Så mister jeg lysten på det. Jeg kan kjøpe en melk i uken og bare drikke halve før den går ut på dato. Jeg vet ikke hvor lenge ting kan være i frysen. Jeg får angst av å skulle spise noe etter best før dato. Kan kjøttdeig og slik være i frysen i et halvt år? Har gitt opp å kjøpe ost for de mygler så fort. Kjøper kanskje to bananer og epler, men frukt blir så fort dårlig. Eplene mygler på innsiden. Kan man forresten fryse bananer og epler, og hvor lenge? Samme med melk?

Kaster krydder, men det gjør vel de fleste. Får brukt 1/10 del på 2 år. Men så får jeg mat på jobben, og jeg jobber 5-6 dager i uken. Problemet mitt er at jeg haater å kaste mat. Jeg akter ikke å spise noe jeg tror har blitt dårlig, og jeg er opphengt i best før dato.

Det går ikke ann å kjøpe ett egg om gangen. Jeg kan kjøpe noe jeg får lyst på, som brød, og neste dag hate det. Når jeg først kaster det så får jeg lyst på det.

Bare lurte på om flere har samme problem? Jeg føler jeg bruker veldig lite penger på mat. Tør ikke la noe står i frysen i over en måned.

Anonymkode: 2652b...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg holder i evigheter over dato. Ingen grunn til å kaste de. Og kjøttdeig...har hatt det i fryseren over et år flere ganger. Ikke noe galt med. Ble ikke dårlig, gitt. ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...