Gå til innhold

Fornuft eller følelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, la oss dele de i nummer 1 og nummer 2. Jeg er forvirret og fortvilet og håper noen kan komme med gode innspill. 

1. Jeg holder på med en for øyeblikket. En som sier han liker veldig godt og som er veldig flink å vise det. Jeg har det veldig fint sammen med han. Han virker veldig omsorgsfull og gjør meg glad, og tar mye initiativ til å være sammen. 

Parallelt med dette har en annen, som jeg har hatt en av-og-på greie med i 1 årstid dukket opp nå siste tiden og sagt han ønsker å prøve igjen med meg og ta det seriøst denne gangen. Han har vært veldig vinglete før og har såret meg mye (noe han er fullt klar over). Han tok sjelden initiativ, svarte ikke alltid på meldingene mine, brøt avtaler og var generelt veldig vinglete med tanke å hva han ville. Noe sier meg at jeg aldri har vært hans første prioritet. Jeg har sterke følelser for denne mannen, noe som gjør at det ødelegger for meg og nummer 1. Ja, en del av meg ønsker å avslutte med nr.1 og teste ut om det kan fungere denne gangen med nummer 2. Men en annen del av meg er skeptisk. Det jeg har med nummer 1 er bra, og han føles oppriktig. Jeg er redd for å kaste bort noe som kan utvikle seg til å bli veldig bra. Jeg kjenner at jeg har følelser for begge, men at følelsene på mange måter er sterkere for nummer 2 i og med at jeg aldri dessverre kom helt over han. 

Hva ville dere gjort? Satset på nummer 2 og håpe at han har endret seg? Isåfall spolerer jeg sjansene mine med nummer 1 om jeg velger feil. Eller kutte nummer 2 ut en gang for alle og prøve videre med nummer 1? Jeg er så forvirret. Er så redd for å velge feil :( Er så redd for at nummer 2 skal såre meg igjen.. Samtidig har jeg så lyst at det skal fungere... Noen innspill??

Anonymkode: 6b154...5f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville droppet begge to. Nummer en fordi du åpenbart ikke bryr deg særlig om ham og kommer til å ende opp med å såre ham og nummer to fordi han ikke bryr seg om deg.

Finn en nummer tre, du.

Anonymkode: 7cdb0...fc4

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville droppet begge to. Nummer en fordi du åpenbart ikke bryr deg særlig om ham og kommer til å ende opp med å såre ham og nummer to fordi han ikke bryr seg om deg.

Finn en nummer tre, du.

Tenkte jeg ville få slike svar. Forstår at du skriver det. Samtidig er den en veldig enkel tankegang. "fordi du åpenbart ikke byr seg særlig om han". Jeg bryr meg veldig om han, ellers hadde jeg ikke vært i tvil. Det går an å bry seg om to på en gang... 

• Liker 2
Gjest cheshirecat
Skrevet

Gå for nummer en. Så ser du også hvordan nr to reagerer 😉

Skrevet

Hva sier magefølelsen din da?

Jeg ser for meg at du alltid kommer til å ha "nummer to" i bakhodet hvis du går for nr 1.. Og hvis du går for nummer 2, kommer du alltid til å ha nr 1 i bakhodet hvis det ikke fungerer denne gangen heller.. 

Jeg er egentlig ikke en person som liker så kvasse tilbakemeldinger som at "du åpentbart ikke bryr deg om blablabla", men jeg er redd jeg ser litt poenget i det innlegget over denne gangen..

Uansett, du har ikke sterke nok følelser for nr 1 enda, så tror du fort kan komme i en slags 3-kantdrama som kan ende opp med å såre nr 1 hvis du velger han. Men igjen, jeg vet jo ikke. Bare en tanke som slo meg :) 

Skjønner godt du er forvirret, håper du finner ut av det som blir riktig for DEG :)

• Liker 1
Skrevet

Tenkte jeg ville få slike svar. Forstår at du skriver det. Samtidig er den en veldig enkel tankegang. "fordi du åpenbart ikke byr seg særlig om han". Jeg bryr meg veldig om han, ellers hadde jeg ikke vært i tvil. Det går an å bry seg om to på en gang... 

Nei, du utnytter ham. La han få lov til å ha en kjæreste som virkelig elsker ham og ikke deg, som velger ham fordi han er trygg.

Kvinner som deg gjør meg forbanna.

Skrevet

Gå for nummer en. Så ser du også hvordan nr to reagerer 😉

Seriøst? Hun skal utnytte en snill mann som er forelsket i henne for å fange en idiot som bare utnytter henne?

Fy faen, så ekkelt et svar.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på situasjonen med nummer to, hva slags type han er, hvordan han har oppført seg.

Og hva som var grunnen til at han var vinglete tidligere og nå vil prøve på nytt. Han må gi en årsak, annet enn "bare fordi".

Anonymkode: 0fc19...0d1

Gjest cheshirecat
Skrevet

Seriøst? Hun skal utnytte en snill mann som er forelsket i henne for å fange en idiot som bare utnytter henne?

Fy faen, så ekkelt et svar.

åh, klatre ned fra den høye hesten din. Hun har følelser for dem begge, så hun "utnytter" ingen av dem. Verden er ikke "sort/hvitt" det er ikke snill/slem. Hun sier jo at hun føler noe for den første men blir forvirret av følelsene hun har for den andre. Såklart hun skal satse på ham som er god med henne. Kanskje blir hun skikkelig forrelsket og glemmer nr.2, eller nr.2 våkner og vil ha henne når han innser at han har tapt henne. Nr.1 har isåfall fått gleden, sjansen og muligheten til å være sammen med henne og vise henne at han er "The One".. Win-win. 

Skrevet

Jeg hadde satset på nr 1. Han andre har vist deg at han ikke er til å stole på, og det er over og ut for min del. 

Skrevet

Du er åpenbart ikke egnet for å være i stabile forhold, men trenger drama og bad boys.

Gå for nummer to.

Anonymkode: 316fe...d0c

• Liker 2
Skrevet

Jeg var i samme situasjon for åtte år siden. Valgte nr 1 og har ikke angret et sekund ☺ Vi er nå lykkelig gift med to barn sammen 😘 Mann nr 2 i min historie er fremdeles notorisk ungkar (grunnen til at jeg vet det er at hans bror er gift med min venninnes søster) 😉

Anonymkode: ed5af...194

• Liker 4
Skrevet

Nr 2 vil nok alltid være en vinglepetter, sånne gutter vet aldri hva de vil, og blir aldri fornøyd, klarer ikke slå seg til ro med det de har, men kommer alltid tilbake med gode lovord når de innser at det de hadde er borte og har gått videre.
Velg nr 1, han har vist at han er stabil og genuint interessert i deg. Velger du bort han nå for han andre som ikke engang gadd å svare deg på meldinger før, så får du han ikke tilbake igjen om du skulle angre deg.

Anonymkode: 2a8fa...a3a

• Liker 3
Skrevet

Hva sier magefølelsen din da?

Jeg ser for meg at du alltid kommer til å ha "nummer to" i bakhodet hvis du går for nr 1.. Og hvis du går for nummer 2, kommer du alltid til å ha nr 1 i bakhodet hvis det ikke fungerer denne gangen heller.. 

Jeg er egentlig ikke en person som liker så kvasse tilbakemeldinger som at "du åpentbart ikke bryr deg om blablabla", men jeg er redd jeg ser litt poenget i det innlegget over denne gangen..

Uansett, du har ikke sterke nok følelser for nr 1 enda, så tror du fort kan komme i en slags 3-kantdrama som kan ende opp med å såre nr 1 hvis du velger han. Men igjen, jeg vet jo ikke. Bare en tanke som slo meg :) 

Skjønner godt du er forvirret, håper du finner ut av det som blir riktig for DEG :)

Magefølelsen min sier at nr.2 kan komme til å såre meg igjen. Men følelsene mine for han er sterke... :/ Skal jeg tørre å satse og tro på det han sier?

Skrevet

Det kommer jo helt an på situasjonen med nummer to, hva slags type han er, hvordan han har oppført seg.

Og hva som var grunnen til at han var vinglete tidligere og nå vil prøve på nytt. Han må gi en årsak, annet enn "bare fordi".

Anonymkode: 0fc19...0d1

Han er nok en litt uforutsigbar type. Vinglete. Vanskelig for å bestemme seg og kommunisere tydelig. Han har ikke såret meg på en værre måte enn at han har sagt at han ønsker noe med meg, for så å ikke ta initiativ og "lure seg unna" mine initiativ. Men jeg vet ikke helt ærlig grunnen til det. Tror han har slitt litt psykisk også, han har gitt uttrykk for det. En gang hadde vi avtale en dag, men når avtalen nærmet seg fikk jeg ikke svar på meldingene jeg sendte han. 5 dager etter fikk jeg en "beklager-melding"... 

Skrevet

Han er nok en litt uforutsigbar type. Vinglete. Vanskelig for å bestemme seg og kommunisere tydelig. Han har ikke såret meg på en værre måte enn at han har sagt at han ønsker noe med meg, for så å ikke ta initiativ og "lure seg unna" mine initiativ. Men jeg vet ikke helt ærlig grunnen til det. Tror han har slitt litt psykisk også, han har gitt uttrykk for det. En gang hadde vi avtale en dag, men når avtalen nærmet seg fikk jeg ikke svar på meldingene jeg sendte han. 5 dager etter fikk jeg en "beklager-melding"... 

Nr 2 er hvert fall ikke forelsket i deg, og han har holdt deg på gress i et år. Han har såret deg og lekt med følelsene dine. Jeg hadde definitivt gått for nr 1. Med nr 2 blir det jo bare fortsettelse med tomme ord og brutte løfter. Har jo vært sånn i et år så hvorfor skulle det ha endret seg nå. Jeg kjenner meg så igjen, og slike vinglepettere er ikke noe å spare på. De er alltid på jakt etter noe bedre, tenker mest på seg selv og bryr seg lite om å behandle jenter de dater med respekt. 

Anonymkode: ed5af...194

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville droppet all kontakt med nummer to, gjerne fjerne fra sosiale medier slik at du slipper å bli påminnet ham. Og så ville jeg sett hvordan tingene går med nummer en, uten forstyrrelse fra nummer to. Om han begynner å mase, bare ignorer, han kommer aldri til å bli interessert i deg på "ordentlig", dessverre. Og om det viser seg at nummer en ikke er noe for deg, så er det bare å å gå videre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...