Gå til innhold

Kafénavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger hjelp til og finne navn på en kafé. Det er 2 etasjer, i den første etasjen (som er på bakkenivå) er kaféen, der skal det selges eksepsjonell kaffe og te, samt noen smakfulle kaker og bakevarer og muligens noen salater! I andre etasjen vil det være nesten som et bibliotek, der i folk alle aldre kan komme for å gjøre lekser eller studere, eller bare sitte i et roligere miljø og lese en god bok!

Jeg trenger navn på denne kaféen! Alle forslag mottas med Takknemmelighet

Endret av Princess Bubblegum
skrivefeil maybe?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cafe Bocca

Anonymkode: 9bfa7...df2

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville helt klart ha prøvd å finne et norsk navn, siden denne cafeen sannsynligvis er i Norge? Jeg ville droppet "liksom-italiensk" og engelsk og lignende. 

Kanskje noe om stedet/byen kan inspirere? Kommunevåpenet? Noe typisk for stedet/distriktet? 

Anonymkode: 5b6d3...115

• Liker 2
Skrevet

Bokstaven Kafé 

Kafé BokaMi

Kafé Billy (etter Billy-hyllene til IKEA:fnise:)

Anonymkode: 2b64c...831

• Liker 1
Skrevet

Oslo

Palais de Thes

Vescor(latin for å spise)

Resipio(latin for å spise/nyte)

Café Biblioteque

Lyrika

Mys

Kos

Anonymkode: a65f4...cb0

Skrevet (endret)

Du gir jo navnet i overskriften: "Kafé Navn" (ville du ha navn fra oss, hadde du spurt etter "kafénavn") :) .

EDIT: Ser at overskriften kan endres i denne utgaven av KG. Dét er jo en positiv ting!!

Endret av sofie777
  • Liker 3
Skrevet

Jeg trenger hjelp til og finne navn på en kafé. Det er 2 etasjer, i den første etasjen (som er på bakkenivå) er kaféen, der skal det selges eksepsjonell kaffe og te, samt noen smakfulle kaker og bakevarer og muligens noen salater! I andre etasjen vil det være nesten som et bibliotek, der i folk alle aldre kan komme for å gjøre lekser eller studere, eller bare sitte i et roligere miljø og lese en god bok!

Jeg trenger navn på denne kaféen! Alle forslag mottas med Takknemmelighet

Hvor i landet?

Anonymkode: 6baa7...abc

• Liker 1
Skrevet

Kifbia. Kaffe i første, bøker i andre. 

Diflia. Drikk i første, les i andre. 

Teknlifo. Ta en kaffe nede, les i fred oppe. 

Anonymkode: 3c9d2...2e1

Skrevet

Bokstaven Kafé 

Kafé BokaMi

Kafé Billy (etter Billy-hyllene til IKEA:fnise:)

Denne likte jeg :) 

Skrevet

å/og

Anonymkode: fae13...ab5

• Liker 1
Skrevet

Hvor i landet?

Anonymkode: 6baa7...abc

det er i Bodø :D 

Skrevet

Kafé Nærsynt. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville helt klart ha prøvd å finne et norsk navn, siden denne cafeen sannsynligvis er i Norge? Jeg ville droppet "liksom-italiensk" og engelsk og lignende. 

Kanskje noe om stedet/byen kan inspirere? Kommunevåpenet? Noe typisk for stedet/distriktet? 

æ e veldig enig! tenke at folk må skjønne ka navne e/betyr!  Det e i Bodø, og de fleste Nordlænninga har ikke til vane å lære oss italiensk, eller greskt eller latinsk eller ka det nu skulle være xD

Skrevet

Kafé den Skjeve Hornhinne. 

Anonymkode: 3c9d2...2e1

• Liker 1
Skrevet

det er i Bodø :D 

Salt! :P

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke si noe om de forslagene du har fått i denne tråden?

Skrevet

Salt! :P

Jeg likte denne :laugh:

Anonymkode: 1d4e6...a65

Skrevet

Bokkafèen.

Anonymkode: d31cb...678

Skrevet

æ e veldig enig! tenke at folk må skjønne ka navne e/betyr!  Det e i Bodø, og de fleste Nordlænninga har ikke til vane å lære oss italiensk, eller greskt eller latinsk eller ka det nu skulle være xD

hehe, men det var ikke det jeg mente. 

Det er ikke poenget at folk (inkludert nordlendinger ;-) ) ikke skjønner hva navnet betyr. Men jeg synes det er harry og ekstremt lite kreativt å bruke utenlandske navn på butikker, kafeer o.l. i Norge. Unntaket er dersom stedet er 100% basert på produkter/tjenester fra et annet land. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...