^me^ Skrevet 5. oktober 2004 #1 Skrevet 5. oktober 2004 jeg tenkte at jeg skulle prøve meg på sånn brownies fra den toro pakken..men! jeg har ikke sånn liten firkantet form som det egentlig skal være til den..men jeg har en liten rund kakeform (21 cm tror jeg..fant ikke tallet på kakeformen?) kan jeg bruke den tror dere? sist brukte jeg en liten firkantet form til de men deigen ville ikke heve seg, selv om jeg hadde tilberedt den slik det stod på pakken. kaken ble 1 cm høy og bare deig selv om jeg tok kaken i rett form og hadde den på rett temperatur og rett tid.. noen som har peiling på hva jeg kan ha gjort galt?? noen tips/forslag?
Philosophia Skrevet 5. oktober 2004 #2 Skrevet 5. oktober 2004 Tror det står på pakken at du kan bruke rund form. Brownies hever ikke noe særlig og skal være klissete i midten.
^me^ Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2004 heh..ok..men jeg mente det bokstavelig at kaken bare ble 1 cm høy, så jeg tror jeg gjorde noe galt det ble lixom bare en litt fast røre, ingenting som lignet på en kake en gang
Philosophia Skrevet 5. oktober 2004 #4 Skrevet 5. oktober 2004 Merkelig... Har ingen forklaring på den rare kaken din.
Gjest 1111 Skrevet 5. oktober 2004 #5 Skrevet 5. oktober 2004 Hvis det samme skjer igjen så steker du den lenger og sjekker med bakepinne. den skal ikke være tørr, men den skal helst ligne en kake
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2004 #6 Skrevet 5. oktober 2004 Du kan jo bare måle diameteren Jeg bruker alltid rund form. Står vel på pakken at den skal stekes litt lengre med rund form. Brownies blir nokså flate..men mer enn 1 cm.
Gjest sovesmurf ikke innlogget Skrevet 6. oktober 2004 #7 Skrevet 6. oktober 2004 Kanskje jeg har en forklaring. Jeg skulle prøve dette en gang, og hadde røren opp i en firkantet ovnsform- type sånn som du bruker til lasagne og lignende. Den hevet seg ikke i det hele tatt og var nesten rå gjennom. Har jo skjønt i ettertid at formen er alt for tjukk til å brukes til sånt. Så hvis det er noe sånt du har brukt så kan jo kanskje det være forklaringen. Hilsen en som til stadighet prøver seg frem på kjøkkenet :-) Det stod i en test i VG for noen dager siden at den var så enkel å lage at 11- åringer fint klarte det. Da flirte min mann litt....
søndagsengel? Skrevet 14. oktober 2004 #8 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg lagde den i en rund form i går, prøvde meg på den "tips-oppskriften" med peanøtter og sjokoladetrekk. Mmmm!!! Går helt fint i rund form, men den skal stekes nederst i ovnen og i ca 35 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå