Gå til innhold

Har jeg gyldig legetimasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fylt 18 og skal ut i helgen, men lurer på om bankkortet mitt fungerer som gyldig regetimasjon. Det går ikke an å bestille varer på nettet med kortet og det har ikke "trykk/print" i kortet fordi jeg fikk det da jeg hadde fylt 15. Bankkortet har signaturen min, fotografi, fødselsnummer, kononummer, kontrollnummer, og noen småting.

Står visa electron utenpå kortet, og utløpsdatoen er i mai (sikkert siden jeg har blitt myndig). 
Har lite lyst til å ha med seg pass.. 

Anonymkode: 5aca1...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har gyldig legitimasjon.

Anonymkode: 981a6...0cb

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Du sikter til mai 2016, antar jeg? Så sant det er et ikke-utløpt bankkort (noen godtar også utløpte en stund, men det kan avvises) med bilde og fødselsnr. skal det være gyldig legitimasjon så god som noen. Det har ingen som helst betydning om det er vanlig Visa eller Electron eller hva kortet fungerer til og ikke fungerer til.

Anonymkode: 4638b...9e5

• Liker 2
Skrevet

Du sikter til mai 2016, antar jeg? Så sant det er et ikke-utløpt bankkort (noen godtar også utløpte en stund, men det kan avvises) med bilde og fødselsnr. skal det være gyldig legitimasjon så god som noen. Det har ingen som helst betydning om det er vanlig Visa eller Electron eller hva kortet fungerer til og ikke fungerer til.

med andre ord de vil ikke tro at bankkortet mitt er falsk siden det mangler "trykk" ? 

Skrevet

med andre ord de vil ikke tro at bankkortet mitt er falsk siden det mangler "trykk" ? 

NEI, herregud.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er det i hvert fall ingen grunn til. Det er alltids mulig de kaster et ekstra blikk på fødselsdatoen hvis de i det hele tatt merker at det er et Electron-kort, siden det typisk er noe mindreårige har, men du har jo alt på stell. Jeg kan ikke gå 100 % god for samtlige dørvakter i hele landet, men jeg kan ikke se for meg at du klarer å finne en som ikke kjenner til Electron-kort eller skjønner at 17-åringer blir 18 til slutt. Electron-kortet ditt fungerer jo for eksempel som legitimasjon hvis du skal hente noe på resept på apoteket, trykk eller ikke trykk. Det er akkurat like gyldig legitimasjon som alle andre bankkort :)

Skrevet

Nei, det er det i hvert fall ingen grunn til. Det er alltids mulig de kaster et ekstra blikk på fødselsdatoen hvis de i det hele tatt merker at det er et Electron-kort, siden det typisk er noe mindreårige har, men du har jo alt på stell. Jeg kan ikke gå 100 % god for samtlige dørvakter i hele landet, men jeg kan ikke se for meg at du klarer å finne en som ikke kjenner til Electron-kort eller skjønner at 17-åringer blir 18 til slutt. Electron-kortet ditt fungerer jo for eksempel som legitimasjon hvis du skal hente noe på resept på apoteket, trykk eller ikke trykk. Det er akkurat like gyldig legitimasjon som alle andre bankkort :)

Takk :) Første gang jeg går ut på byen og skal være med venner, hadde blitt ganske flaut dersom jeg ikke fikk komme inn. Har et ganske barnslig utseende også, men får vel heller legge litt ekstra strev i sminken for engangssskyld. 

Skrevet

Takk :) Første gang jeg går ut på byen og skal være med venner, hadde blitt ganske flaut dersom jeg ikke fikk komme inn. Har et ganske barnslig utseende også, men får vel heller legge litt ekstra strev i sminken for engangssskyld. 

Det trenger du ikke, du har gyldig legitimasjon. Du kan se ut som om du er tolv år om du vil.

Skrevet

Skjønner det, men det skal ikke være annerledes for deg enn for de andre, Electron eller ei. De har sett mange nok 18-åringer til å vite at de kan se både eldre og yngre ut enn 18 også, så det går helt fint. Jeg har en kompis (jeg er mann) som så ut som han var 14 til vi rundet 20 (nå er vi 24 og han ser snart myndig ut), og de har aldri tvilt på legitimasjonen hans. Legitimasjonen din er gyldig og ekte, så dette er ikke noe å stresse med. Kos deg på byen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...