Gå til innhold

Jul og svigers!

Gjest Gjest_Julenissejenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer det seg jul, og noe av det beste med jula er alle svigermortråd på KG:fnise:

Hva er din beste eller verste historie om dine svigerforeldre. Selv har jeg allrighte svigerforeldre, og jeg har ennå ikke feiret jul med dem, så da får jeg heller kose meg med deres historier :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som ønsker å underholde meg? 

Skrevet

Ikke noe underholdning av det. Jeg gråt da jeg var hos svigers i fjor på julaften. Klarer ikke stemningen/miljøet/humoren etc. som de har der. Skal gjøre alt i min makt for ikke å feire julaften med de mer.

Anonymkode: b9ac3...453

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Svigermor maser om hjelp til ditt og datt. Når du har gjort det du har blitt spurt om er det ikke godt nok. Eksempelvis har jeg vasket klær, gulvet osv for henne og hun ble så sur for at jeg brettet mine egne klær. Hun ble også sur for at jeg hadde vasket. (Noe hun selv gjør en gang i året) 

svigerfar er en kul mann, men han har blitt tøffel etter han ble gift med sin nåværende kone. De trenger stort sett hjelp til alt mulig. De klarer ikke koble eninternettkabel inn i en pc. Så vi er der på dugnad flere ganger i uka fordi de ikke skjønner en dritt av det de nettopp har kjøpt seg. 

Feiret jul med svigermor og hennes familie en gang. Det var hyggelig, men svigermor er så utrolig fasade og i det ene øyeblikket er hele verden en dans på roser og i det neste fikk både jeg og kjæresten beskjed om å dra til helvete.. 

Skrevet

Ingen som ønsker å underholde meg? 

selvfølgelig er det ingen som vil underholde deg med sine familieproblemer. Du skal liksom, som du sier,  kose deg med andre sin misery. Sitte på den høye hesten din med de ' allrighte' svigerforeldrene dine og le av andre?

Nei, jeg tok ikke dette personlig om du lurer, for jeg og har ok familieforhold. Men du virker kvalm as. Fy skam på deg.   

• Liker 6
Skrevet

Min svigerfamilie er mildt sagt en katastrofe, og jeg må uheldigvis feire jul med de i år. De fremstår som en svært perfekt familie, men det eneste de gjøre er å krangle, hakke på hverandre, kritisere naboen og drikke seg fulle. Gledelig jul sier nå jeg...

Anonymkode: 7bf13...04f

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe underholdning av det. Jeg gråt da jeg var hos svigers i fjor på julaften. Klarer ikke stemningen/miljøet/humoren etc. som de har der. Skal gjøre alt i min makt for ikke å feire julaften med de mer.

Kjære deg, ta deg sammen. Tenk om kjæresten din valgte en like selvrettferdig vei ang det å tilbringe tid med din familie.

Anonymkode: 880bb...181

• Liker 2
Skrevet

Min sviger-familie er slik at de kjefter og maser uansett hva man gjør, og hvordan man gjør det. Da har man egentlig bare to valg:

• Prøve å hjelpe til, og få kjeft uansett hva man gjør. Fordi det man gjør aldri er riktig, eller gjort helt nøyaktig slik som de krever at ting skal være.
  • Eller man kan la være å hjelpe til, i det heile tatt. Da får man likevel kjeft, fordi man ikke hjelper til....

Anonymkode: 62945...030

• Liker 1
Skrevet

Er vell over 5 år siden jeg feiret jul med svigers( de er nå xsvigers) er sikkert fordi det er lenge siden, men husker ikke direkte så mye negativt, mer savnet av min egen familie, litt mer alkohol enn jeg er vant til i jula( min familie drikker ikke alkohol i jula) det er jo og slik med en familie som ikke er din egen at de har sin måte å være på. Husker jeg syns de var kalde mot værandre, husker en jul jeg måtte kjefte på svigerfar og svigerinna mi, når min svigermor lå og gråt på soverommet og ingen gikk opp for å trøste, endte med at jeg gikk opp og etterpå forlangte at de og gikk dit..

Men jeg er realist og tenker at litt rusk er det i alle familier, alt i alt er de gode mennesker som fra første jul behandlet meg omtrent som deres egen datter, er fortsatt veldig glad i dem, de har jo vært en del av mitt liv i mange år, og tror nok helt sikkert de er glad i meg enda også. Var skikkelig moderne familie på konsert i dag med, xn, xsvigers, og xn og min sønn. Xn har ny dame som er gravid men hun var ikke i form til å være med. Syns det går ganske greit jeg.

klart de årene jeg var midt i det hadde jeg nok sett anderledes på det, da ble alt så intenst siden jeg møtte dem vær dag, nå ser vi jo hverandre bare i hyggelige anledninger :)

Skrevet

Jeg nekter å dra til svigermor jeg..  Så mannen feirer hos meg og min familie annet hvert år

Skrevet

Jeg nekter å dra til svigermor jeg..  Så mannen feirer hos meg og min familie annet hvert år

Ja, det ekteskapet varer nok lenge :ironi:

Anonymkode: 35560...221

• Liker 5
Skrevet

Ja, det ekteskapet varer nok lenge :ironi:

Anonymkode: 35560...221

vwhatever.. Du aner ikke noe om vår situasjon ;) 

• Liker 1
Skrevet

Holder meg langt unna svigers, på julaften siden jeg har barn......(Må skåne de)

Feirer kun julaften , med mine foreldre

• Liker 1
Skrevet

selvfølgelig er det ingen som vil underholde deg med sine familieproblemer. Du skal liksom, som du sier,  kose deg med andre sin misery. Sitte på den høye hesten din med de ' allrighte' svigerforeldrene dine og le av andre?

Nei, jeg tok ikke dette personlig om du lurer, for jeg og har ok familieforhold. Men du virker kvalm as. Fy skam på deg.   

Denne tråden var da ikke så alvorlig ment. Noen ganger føles det godt å le litt av sine egne problemer. 

Skrevet

Uff da, sånn skal det ikke være 

Svigermor maser om hjelp til ditt og datt. Når du har gjort det du har blitt spurt om er det ikke godt nok. Eksempelvis har jeg vasket klær, gulvet osv for henne og hun ble så sur for at jeg brettet mine egne klær. Hun ble også sur for at jeg hadde vasket. (Noe hun selv gjør en gang i året) 

svigerfar er en kul mann, men han har blitt tøffel etter han ble gift med sin nåværende kone. De trenger stort sett hjelp til alt mulig. De klarer ikke koble eninternettkabel inn i en pc. Så vi er der på dugnad flere ganger i uka fordi de ikke skjønner en dritt av det de nettopp har kjøpt seg. 

Feiret jul med svigermor og hennes familie en gang. Det var hyggelig, men svigermor er så utrolig fasade og i det ene øyeblikket er hele verden en dans på roser og i det neste fikk både jeg og kjæresten beskjed om å dra til helvete.. 

Hun hørtes litt ustabil ut ja. 

Min svigerfamilie er mildt sagt en katastrofe, og jeg må uheldigvis feire jul med de i år. De fremstår som en svært perfekt familie, men det eneste de gjøre er å krangle, hakke på hverandre, kritisere naboen og drikke seg fulle. Gledelig jul sier nå jeg...

Anonymkode: 7bf13...04f

Ikke hyggelig, men tror mange familier er sånn dessverre. Spesielt når det er alkohol med i bildet :( 

Min sviger-familie er slik at de kjefter og maser uansett hva man gjør, og hvordan man gjør det. Da har man egentlig bare to valg:

• Prøve å hjelpe til, og få kjeft uansett hva man gjør. Fordi det man gjør aldri er riktig, eller gjort helt nøyaktig slik som de krever at ting skal være.
  • Eller man kan la være å hjelpe til, i det heile tatt. Da får man likevel kjeft, fordi man ikke hjelper til....

Anonymkode: 62945...030

Da må man velge mellom to onder dessverre. Jeg har greie svigerforeldre nå, men den tiden jeg var singel i ti år tenkte jeg at det var bedre med håpløse svigerforeldre enn ingen svigerforeldre i hvertfall. 

Er vell over 5 år siden jeg feiret jul med svigers( de er nå xsvigers) er sikkert fordi det er lenge siden, men husker ikke direkte så mye negativt, mer savnet av min egen familie, litt mer alkohol enn jeg er vant til i jula( min familie drikker ikke alkohol i jula) det er jo og slik med en familie som ikke er din egen at de har sin måte å være på. Husker jeg syns de var kalde mot værandre, husker en jul jeg måtte kjefte på svigerfar og svigerinna mi, når min svigermor lå og gråt på soverommet og ingen gikk opp for å trøste, endte med at jeg gikk opp og etterpå forlangte at de og gikk dit..

Men jeg er realist og tenker at litt rusk er det i alle familier, alt i alt er de gode mennesker som fra første jul behandlet meg omtrent som deres egen datter, er fortsatt veldig glad i dem, de har jo vært en del av mitt liv i mange år, og tror nok helt sikkert de er glad i meg enda også. Var skikkelig moderne familie på konsert i dag med, xn, xsvigers, og xn og min sønn. Xn har ny dame som er gravid men hun var ikke i form til å være med. Syns det går ganske greit jeg.

klart de årene jeg var midt i det hadde jeg nok sett anderledes på det, da ble alt så intenst siden jeg møtte dem vær dag, nå ser vi jo hverandre bare i hyggelige anledninger :)

Rusk er i alle familier ja, min er heller ikke perfekt, og når det er noe så tenker jeg på at jeg slett ikke er alene om å ha en uperfekt familie.. Folk man ser sjelden ser man som regel bare i hyggelige anledninger ja :) 

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden var da ikke så alvorlig ment. Noen ganger føles det godt å le litt av sine egne problemer. 

Du skulle jo le av andres problemer, ikke dine egne. 

• Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg synes innleggene virker veldig alvorlig ment, og synes ærlig talt det er trist at det skal gjøres til underholdning å finne mest mulig dritt om svigermor.

Hva om mannen deres oppførte seg likt når det kom til deres foreldre? 

Skrevet (endret)

Takk for at du minnet meg på hvorfor jeg ikke orker å ha bruker på KG. Her skal alltid noen tolke alt på verst tenkelige måte. Tenkte dette skulle bli en artig tråd hvor man kunne få ut frustrasjon og le vennskapelig MED hverandre, men nå får du viljen din, så jeg sier takk for meg og god jul til alle. Ellers vil jeg takke resten av dere for seriøse bidrag i tråden og håper dere alle får en så fin feiring som mulig :) 

Takk for meg :nissevink:

Endret av Julenissejenta
  • Liker 2
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 16.12.2015 den 17.12, Gjest Gjest_Julenissejenta skrev:

Nå nærmer det seg jul, og noe av det beste med jula er alle svigermortråd på KG:fnise:

Hva er din beste eller verste historie om dine svigerforeldre. Selv har jeg allrighte svigerforeldre, og jeg har ennå ikke feiret jul med dem, så da får jeg heller kose meg med deres historier :fnise:

Det er da en del slike tråder :) Denne feks :hoho: 

Anonymkode: 1a8cc...338

Skrevet

Feirer ikke jul med svigers. Svigermor feirer med sin manns barn og barnebarn og svigerfar feirer med sin andre kone og deres felles barn. Vi blir invitert til svigerfar en dag i romjulen, det er jo kjekt å møte alle da.  

Feirer jul hjemme hos oss og alle er velkommen, i praksis betyr dette mine foreldre og mitt søsken. Og det funker bra for oss alle. Jeg kjenner at jeg ikke kunne tenkt meg å reise bort med unger, pakker og alt styret det innebærer. Var egentlig når vi fikk unger at dette med jula løste seg for oss, for da kunne vi enklere få feire sammen og kunne si at vi ønsket å være hjemme der vi har alt ungene trenger. Har ikke helt forstått hvorfor det er barnefamiliene som skal reise land og strand rundt midt på vinteren, men er vel mange som er mer nostalgiske enn det jeg er i forhold til jul. Da har vi også større mulighet til å samkjøre våre juletradisjoner og velge det vi liker best fra det vi har med oss fra barndommen. Eller starte helt nye tradisjoner om vi ønsker det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...