AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Ja dette høres nok litt villt ut , men jeg fikk mollusker/vorter i underlivet av å prøve en underdel på HM en sommer for en god stund siden.Jeg hadde såklart min egen truse på under, men det smittet i kantene, som senere smittet seg videre inn på "hele" underlivet mitt.Jeg vet med 100% sikkerhet at det kom fra det prøverommet og plagget, for jeg hadde ikke hatt sex på 6mnd, og vortene oppstod dagen etter.Legen sier det smitter på to måter, den ene er seksuell kontakt (som jeg da ikke hadde hatt) og den andre er via klær og håndkler, så det er jo åpenbart via denne underdelen det har smittet.Altså nå har jeg hatt dette i snart to år, og betalt dyre dommer hos lege, gynekolog, dyre proffe kremer, kjerringtips osvosv for å få de vekk. (de er fremdeles ikke borte)En del av meg har lyst til å saksøke hele HM for å gi meg kjønnssykdom og ødelegge ikke bare sexlivet mitt, men muligheten min til å involvere meg med noen følesesmessig, og ødelagt meg psykisk, og ødelagt lommeboka og sparekontoen min!Men jeg kan jo ikke bevise det for de på noen måte at det er der jeg ble smittet, kan ikke bevise at jeg ikke har hatt sex med noen i den perioden (og heller ikke i etterkant pga de helvetes molluskene som er svært smitsomme! )og vil jo heller ikke brette ut om dette om det eneste jeg kan forvente er et gavekortpå 50 kroner.Hva syns dere jeg bør gjøre??! Og hva tror dere HM faktisk påtar seg av ansvar om jeg klager inn dette?? Anonymkode: 75ad2...d78 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Lykke til. Anonymkode: b2b9a...5c6 18
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Du får ikke kjønnsvorteutbrudd av HPV dagen etter smitte. Det kom nok fra sex. Dermed kan du ikke bevise noe. Anonymkode: ab852...d0b 30
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Jeg synes du bør google f.eks. "mollusker inkubasjonstid". Selv om du ikke hadde hatt sex på 6 mnd, kom nok smitten derfra, altså ikke fra plagget du prøvde. Anonymkode: 3e113...721 27
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Først og fremst, det hele skjedde for to år siden, så jeg tror det er litt for sent. Og for ikke å snakke om at det ikke er H&M som har skyld i dette. Det er jo ikke sånn at de går rundt og vasker alle klærne som blir prøvd. De har ikke skyld i at noen prøvde undertøyet hos dem også ga deg sykdom, så skjønner ikke hvordan dette høres logisk ut for deg?
Gjest morhjertegod Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 HPV kan ligger latent i kroppen over lang tid, for plutselig å bryte ut. Så man kan fint få utbrudd 6 mnd etter sex.
Gjest supernova_87 Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Mollusker er ikke det samme som HPV eller vorter. Og mollusker er ikke en kjønnssykdom. Mollusker har en inkubasjonstid på i alle fall en uke. Sannsynligheten for å bli smittet av klær, igjennom dine egne klær, er tilnærmet null.Men for all del, saksøk HM, så kaster du sikkert bort enda mer tid og energi.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 HPV og mollusker er ikke det samme for dere som tror det, dette er forresten en helt seriøs tråd,og to gynekologer har sagt at det må ha kommet fra smitte av bruk av håndkle eller klær som har hatt molluskvorteviruset på seg, i og med at jeg ikke hadde hatt sex på så lenge.Det var en bikinitruse jeg prøvde, og ingenting har smittet GJENNOM mine klær, men kanten på bikinitrusen har jo truffet huden min/lysken og litt lengre inn , siden jeg bare hadde på g streng, og det var her de første molluskene kom, for så å bli smittet til resten av underlivet da de sprer seg fort. Anonymkode: 75ad2...d78 1
Gjest morhjertegod Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Hvordan skal du få bevist at dette smittet akuratt på HM, da du prøvde denne en trusa??
FrittgåendeBurugle Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Denne tråden burde ligge på forbruker, jus og økonomi, ikke seksualitet. 4
altflyter Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Du kan fint ha fått det sist du hadde sex. Som andre sier så kan det ligge latent veldig, veldig lenge. Hadde det vært på HM du fikk det (noe jeg stiller meg sterkt tvilende til er mulig), så hadde du ikke fått dem dagen etterpå 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #12 Skrevet 16. desember 2015 Its not about what you know, its what you can prove in court. Anonymkode: b8021...f06 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #13 Skrevet 16. desember 2015 Nei selvsagt kan du ikke saksøke hm for dette. Du Jan ikke bevise det, og det er veldig liten sannsynlighet for at det er der du ble smittet. Anonymkode: 6dd90...f7e 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #14 Skrevet 16. desember 2015 Tar vel lenger enn en dag før det blir noe vorter. Saksøk heller gutten du hadde sex med sist da han hadde plikt om å fortelle deg dette. Spør først om han har det da. Selv om han ikke har det kan det fremdeles komme fra han, siden noen bare er smittebærere og ikke har det synlig selv. Ville faktisk spurt alle du har hatt sex med de to siste årene før du fikk det, for så lenge kan det ligge latent. Anonymkode: b752e...584 6
ajarRun Skrevet 16. desember 2015 #15 Skrevet 16. desember 2015 Hvordan skal du få bevist at dette smittet akuratt på HM, da du prøvde denne en trusa??I sivilrett trenger du ikke å bevise noe som helst, du trenger bare å sannsynliggjøre det. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #16 Skrevet 16. desember 2015 Tar fra to uker til seks mnd fra smitte til de dukker opp. Anonymkode: 9fa41...613 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #17 Skrevet 16. desember 2015 "Mollusker smitter gjennom hudkontakt og kan overføres ved samleie. Inkubasjonstiden (dvs. tiden fra en blir smittet til en utvikler sykdom) er mellom 1 uke og 6 måneder. "https://sml.snl.no/molluskerEkstremt usannsynlig at de kom derfra ettersom de dukket opp allerede dagen etterpå. Anonymkode: ea0a9...dae 11
smilo Skrevet 16. desember 2015 #18 Skrevet 16. desember 2015 Jeg lurer på hvem jeg skal saksøke for at min den gang 8 år gamle sønn fikk mollusker. Han hadde ikke prøvd klær, så da må han jo ha hatt sex!! 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #19 Skrevet 16. desember 2015 Tar vel lenger enn en dag før det blir noe vorter. Saksøk heller gutten du hadde sex med sist da han hadde plikt om å fortelle deg dette. Spør først om han har det da. Selv om han ikke har det kan det fremdeles komme fra han, siden noen bare er smittebærere og ikke har det synlig selv. Ville faktisk spurt alle du har hatt sex med de to siste årene før du fikk det, for så lenge kan det ligge latent.Anonymkode: b752e...584Er ikke sikkert at han visste han hadde det heller..Og der begynte den snøballen å rulle. Anonymkode: f2db0...53f 3
Gjest Badebuksa Skrevet 16. desember 2015 #20 Skrevet 16. desember 2015 Jeg fikk vorter en gang av å kjøpe sjokolade på narvesen. Det var han ekle, sure mannen i kassa som sikkert hadde tatt på sjokoladene. Legen min sa at han også hadde fått vorter av sjokoladene på narvesen og sa at han hadde saksøkt dem og vunnet saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå